Już 13 sierpnia, podczas track day’a motoRRaid na torze Slovakiaring, odbędzie się pierwszy w historii firmy wyścig typu endurance na dystansie 200 mil!

Co to jest endurance race?

To wyścig długodystansowy, w którym nie tak bardzo liczy się szybkość zawodnika, a bardziej współpraca zespołowa oraz liczba okrążeń, jaką może pokonać jeden zawodnik. Im rzadsze i szybsze zmiany tym większa szansa na zwycięstwo.

Wyścigi endurance to jednak przede wszystkim dawka pozytywnych emocji, adrenaliny, ale także zabawa i praca całego zespołu, łącznie z ich osobami towarzyszącymi. Podczas gdy jeden z zawodników jest na torze, drugi odpoczywa, a trzeci szykuje się do wyjazdu. Natomiast osoby wspierające monitorują jadącego zawodnika, przygotowują drugi motocykl do wyjazdu czy też po prostu pomagają w pracach technicznych.

Wzięcie udziału w wyścigu jest bezpłatne dla uczestników track-day’a motoRRaid w terminie 12-13 sierpnia.

Skład

Zasada jest prosta – dobieramy się w zespoły 3-osobowe. Jeśli nie macie zespołu chętnie Wam wesprzemy w skompletowaniu składu i znajdziemy chętnych. Każdy uczestnik jedzie na swoim motocyklu i jest to zasadnicza różnica w stosunku do profesjonalnych wyścigów, gdzie zawodnicy ścigają się na jednym i tym samym motocyklu.

Zespół wybiera kapitana (zazwyczaj osoba z najlepszym czasem kwalifikacyjnym) i wszystkie trzy motocykle mają jego numer startowy. Do dyspozycji będzie jedna kostka pomiarowa, którą będziecie przekładać z motocykla na motocykl podczas zmiany.

Kwalifikacje

W ciągu dnia (tj. 13 sierpnia) odbywają się normalne sesje treningowe. Dwie z nich będą oznaczone jako kwalifikacyjne. Czasy uzyskane w tych sesjach będą decydowały o polach startowych.

Start w wyścigu

Na 25 minut przed rozpoczęciem wyścigu jego uczestnicy muszą przenieść się do PIT lane. Osoby, które nie wykupiły boksów będą musiały korzystać z uprzejmości kolegów stając w alejce technicznej obok boksów i korzystając elektryczności poprzez przedłużacze z boksów.

Na 10 minut przed startem motocykle wprowadzane są na prostą start-meta. Mechanik z motocyklem staje przy bandzie, zawodnik po przeciwnej stronie nitki toru. Motocykl ma wyłączony silnik.

Na znak dany przez sędziego (zielona flaga lub klepnięcie w ramię) zawodnik biegnie do motocykla, uruchamia go i rusza do wyścigu.

Uwaga: w sytuacji gdy motocykl z jakichkolwiek powodów nie może być uruchomiony, uruchamianie na pych dozwolone jest:

a) po ruszeniu i minięciu pechowca przez wszystkich innych zawodników,

b) przez czas 30 sekund.

Po upływie tego czasu motocykl musi zostać sprowadzony do PIT lane.

Wyścig

W wyścigu uczestnicy zobowiązani są do stosowania się do standardowych flag sygnałowych. Zjazd do PIT Lane odbywa się po sygnalizacji podniesienia dłoni.

Sugerujemy opracowanie sygnału, którym jadący zawodnik pokazuje swoim kolegom, że będzie zjeżdżał (np. może to być sygnał odchyleniem nogi) w następnym okrążeniu.

W przypadku pojawienia się safety car na torze obowiązuje zasada żółtej flagi (zakaz wyprzedzania), ale można ten moment wykorzystać na zjazd do PIT lane i dokonanie zmiany czy serwisu motocykla.

W przypadku czerwonej flagi obowiązuje zakaz wyprzedzania i wszyscy zawodnicy zjeżdżają do PIT lane w kolejności w jakiej znajdowali się na torze. Tak samo ustawiają się przy wyjeździe z PIT-Lane. Jeśli ktoś w takiej sytuacji zjedzie do boksu w celu dokonania zmiany lub serwisu to traci wówczas kolejkę i rusza z końca stawki.

Wyścig trwa do momentu, gdy pierwszy zawodnik pokona odległość 200 mil (55 okrążeń toru Slovakiaring).

Każdy z zawodników zespołu MA OBOWIĄZEK wyjechać do wyścigu przynajmniej na 1 pełne okrążenie.

W przypadku awarii podczas wyścigu zespół musi czekać aż transponder wyścigowy zostanie dostarczony do boksu.

Wyniki

Wygrywa zespół, który po pokonaniu 200 mil (55 okrążeń Slovakiaring) dojedzie pierwszy na metę.

Pierwszy wyścig z cyklu endurance odbędzie się na imprezie w terminie 12-13 sierpnia na Slovakairing, następny już na torze w Almerii (77 okrążeń toru) w terminie 10-12 listopada.

Szczegóły: https://mrr.bike/endurance

KOMENTARZE