fbpx

JEFTA objawi się przede wszystkim stopniowym zwalnianiem z ceł japońskich pojazdów i części. Obecnie cło na te produkty wynosi 8%. Jednoślady o pojemnościach do 250 cm3 objęte są podatkiem wynoszącym 6%, a części samochodowe 3,7%. Dla nas, klientów oznaczać to może tylko jedno: ceny nowych motocykli, części i wielu produktów z zupełnie innych sektorów gospodarczych […]

JEFTA objawi się przede wszystkim stopniowym zwalnianiem z ceł japońskich pojazdów i części. Obecnie cło na te produkty wynosi 8%. Jednoślady o pojemnościach do 250 cm3 objęte są podatkiem wynoszącym 6%, a części samochodowe 3,7%. Dla nas, klientów oznaczać to może tylko jedno: ceny nowych motocykli, części i wielu produktów z zupełnie innych sektorów gospodarczych powinny się zmniejszyć, o ile oczywiście importerzy będą skłonni obniżyć ceny.

Na tym jednak nie koniec. Umowa JEFTA jest niezwykle istotnym dokumentem nie tylko na poziomie opłat i cła. To przede wszystkim dokument stanowiący o ujednoliceniu norm emisji spalin dla nowych pojazdów importowanych z Japonii. Teraz producenci będą mieli łatwiejsze życie – proces homologacyjny będzie łatwiejszy i przede wszystkim tańszy, a to z kolei może mieć również wpływ na finalną cenę motocykla!

KOMENTARZE