Premiery, elektryzujące nowość i ostre porównanie. Nowy numer Świata Motocykli już w Waszych kioskach.

Drodzy czytelnicy!

Zdecydowanie większą część oficjalnych „otwarć sezonu” mamy już za sobą, ale do początków maja jakoś nie bardzo było się z czego cieszyć. O ile bowiem temperatury na poziomie +7°C w lutym i marcu można było uznać za doskonałe na pierwsze przejażdżki, to pod koniec kwietnia były dla nas wysoce niesatysfakcjonujące. Od wiosny wymagamy po prostu więcej. Wiem o tym dobrze, bo sam solidnie przemarzłem i zmokłem na Mazurach, gdzie przyroda de facto dopiero budziła się z zimowego snu. Ale i tak miałem podobno względnie dobrze, bo koledzy, peregrynujący po południowych częściach naszego pięknego kraju, porankami w tym samym czasie śnieg otrzepywali z siodełek.

Może to właśnie niezbyt zachęcająca pogoda była przyczyną słabego początku sezonu w salonach motocyklowych. Dramatu niby nie ma, ale sprzedaż motocykli jest zdecydowania słabsza, niż „w analogicznym okresie sprawozdawczym” ubiegłego roku. Czyżby boom na maszynki klasy 125 (które mocno podciągnęły statystki w górę) był w Polsce aż tak krótkotrwały? Mam cichą nadzieję, że mało zachwycające rezultaty nie są wstępem do kolejnego, poważniejszego kryzysu w naszej branży, chociaż czasy nie są pewne, więc kto wie? Z jednej strony ceny motocykli praktycznie wszystkich marek zależne są od kursu euro i dolara, które ostatnio latają sobie w sposób nieskoordynowany, a z drugiej niepewna przyszłość UE też jakoś nie skłania do ekstatycznych zakupów. No cóż – pożyjemy zobaczymy, ale z całej siły trzymam kciuki, żeby obecna sytuacja okazała się jedynie chwilowym i krótkotrwałym spadkiem formy naszego rynku.

W tym numerze publikujemy ostatnie (w tym sezonie) kategorie do naszego plebiscytu na Motocykl Roku 2016. Chciałbym zachęcić wszystkich Czytelników, którzy do tej pory jeszcze nie głosowali, aby wzięli udział w konkursie, bo szansa na wygranie fantastycznego BMW G 310R ciągle jest.

Lech Potyński

A co znajdziecie w najnowszym numerze? Między innymi: premierowy test Ducati Multistrada Enduro, wielkie porównanie Suzuki Hayabusa vs Kawasaki ZZR 1400 i test elektryzującej MV Agusty 800 Dragster!!! Ale to nie wszystko. Będzie też wywiad z Polakiem, który ścigał się w słynnym TT na Wyspie Man, wszystko o używanym Suzuki DR Big i klasyka, czyli Darek Dobosz w prosty sposób o trudnych zagadnieniach technicznych. Poza tym turystyka (bliska i daleka), coś o stodwudziestkachpiątkach, odrobina historii, porad, relacji i aktualności.

KOMENTARZE