Producenci zasypali nas nowościami, jak co roku o tej porze. My też mamy dla was nowość – kolejny numer naszego magazynu! Tym razem jeszcze bardziej postaraliśmy się, żeby umilić wam jesień, o czym zaraz się przekonacie.

Przetestowaliśmy nową Hondę Africa Twin

W poprzednim numerze mogliście przeczytać szczegółowy opis techniczny Hondy CRF1100L Africa Twin. W tym numerze, skupiliśmy się na tym jak się nią jeździ. Żeby się o tym przekonać, Simpson poleciał na Sardynie gdzie spędził miłe chwile z każdą wersją i co? Wrócił chory na Afrykę! Wizualnie, zmiany wydają się kosmetyczne, ale technicznie, producent poszedł po bandzie, co sprawiło, że poprzeczka dla klasy Adventure została podniesiona i to naprawdę wysoko!

Chodźmy na zakupy!

Podzwoniliśmy trochę po sklepach i firmach motocyklowych i zapytaliśmy „hej, jest jesień, dobry czas na zakupy motocyklowe. Może chcielibyście dać naszym czytelnikom jakieś fajne zniżki?”. Wiecie co odpowiedzieli? „Hej, pewnie, dla waszych czytelników wszystko, oczywiście, że damy zniżkę dla waszych czytelników!” I tym sposobem w listopadowym numerze znajdziecie kupony i kody rabatowe na ciuchy, akcesoria, części, serwis czy usługi (także na naszą prenumeratę i Time Attack). Mamy nadzieję, że wam się spodoba taka akcja.

Średniaki w natarciu


Sporty klasy 300 dojrzewają, nabierają sportowego sznytu i zadziorności. Kiedy dwa takie sprzęty – Kawasaki Ninja 400 i Yamaha R3 zawitały do naszej redakcji, nie mogliśmy oprzeć się pokusie zabrania ich na tor – bez spięcia, bez mierzenia czasów, tylko czysta przyjemność, choć nie obyło się bez nerwowych sytuacji i zaskoczeń.

Przepis na brudną miłość

Yamaha zna go doskonale. Tworząc nową wersje swojej topowej crossówki, konstruktorzy chcieli wprowadzić ją na nowy poziom. Choć nie widać tego na pierwszy rzut oka jest to całkowicie nowy motocykl, o czym można się przekonać już po pierwszych kółkach, w tym przypadku na torze Teutentschal, gdzie odbywają się wyścigi MXGP . Sprawdził to oczywiście Eliasz, który z pewnością nie jest fanem YZ, a właściwie to nie był, bo nowa YZ450F zmieniła jego pogląd na niebieskie crossówki!

Gangus powraca!

Harley na swojej drodze napotkał ostatnio kilka problemów natury polityczno-egzystencjonalnej. Wysokie cła, brak nowej i młodej klienteli, starzejąca się obecna… Jednym słowem Harley nie zawsze ma lekko. Jednym ze sposobów na poprawę sytuacji ma być nowy Low Rider S, czyli powracający po krótkiej przerwie bestseller. Tym razem z najmocniejszym w gamie softail silnikiem – Millwaukee Eight 114 o pojemności 1,9 l i poteżnym momencie obrotowym. Pytanie tylko czy to wystarczy? Pozwólcie, zostawić odpowiedź na to Smokowi!

Americano!


Prawdziwe problemy Harley miał jednak w latach 50. Próbując je rozwiązać, chwycił się współpracy z włoską firmą Aermacchi, z czego wyszły motocykle kompletnie niepodobne do tego co wcześniej oferował Harley – małe motorki z dwusuwowymi silnikami. Ich historia jest naprawdę zawiła, ale nie obfituje w sukcesy. Nie sprzedawały się na pniu, więc nie zostało ich wiele. Dlatego dziś są jednymi z najbardziej egzotycznych harasów w historii, dzięki czemu stały się ciekawymi klasykami.

Czym skorupka za młodu nasiąknie…

Jakie mieliście zajęcia pozalekcyjne w szkole? SKS? Chór? To wszystko nic w porównaniu do tego co mają uczniowie szkoły w Sulmierzycach. Z inicjatywy Krzysztofa Osińskiego powstało koło motocyklowe, w ramach, którego młodzież restauruje i naprawia zabytkowe polskie motocykle, ucząc się przy tym mechaniki i rozwijając kreatowność. Co równie ważne, tworzą przy tym zgraną paczkę, która widać, że ma entuzjazm do działania! Piękna historia, która może kogoś zainspiruje?

 

Odnaleziony potencjał

Suzuki Bandit 1200 to przyjemny, tradycyjny UJM. Rzadko kiedy bywa jednak obiektem zainteresowań warsztatów Customowych. Firma Icon, produkująca ciuchy i kaski motocyklowe, postanowiła rzucić sobie jednak wyzwanie odnalezienia w Suzuki, potencjału na customa w stylu starej wyścigówki. Łatwo nie było, ale nie był to pierwszy trudny projekt, którego podjął się Icon. Z pewnością wiadomo za to, że warto było. Efekt końcowy jest fenomenalny, co pewnie potwierdzicie czytając tekst Smoka.

Wszystko o używanym Suzuki GSR600


W dniu premiery od razu zyskał miano „Baby King”. Oczywiście nie wzięło się to z niczego. Podobieństwo do B-Kinga było niepodważalne, a w połączeniu z nowoczesnym silnikiem z GSX-R 600 i porządną ramą, był jednym z najciekawszych motocykli w klasie. Zdecydowanie warto się nim zainteresować, a Tomek i nasi czytelnicy ułatwią wam to, pisząc o wszystkich wadach i zaletach tego motocykla.

Jak działają skrzynie biegów w skuterach?

Skrzynie biegów CVT w większości skuterów nie zapewniają emocjonujących doznać dźwiękowych. Niewielka to jednak cena za zalety jakie oferują! Komfort, niskie spalanie, łatwość jazdy i prostota konstrukcji jest nieoceniona. Są też rozwiązania niecodzienne, jak dwusprzęgłowe skrzynie, czy CVT sterowane elektronicznie. Jak zwykle, o wszystkim dowiecie się z naszego magazynu!

Wywiad z Włodzimierzem Gąsiorkiem


Żyjąca legenda! Trener, konstruktor zaangażowany w projekty WFM, zawodnik i skarbnica wiedzy o polskim motocyklizmie. Na swoim podwórku ma kilka szop wypełnionych motocyklami, w tym prototypami WFM, które nigdy nie weszły do produkcji. W garażu natomiast, samodzielnie konstruuje i usprawnia motocykle według swojego pomysłu, a jego ostatnim dziełem jest elektryczna wersja skutera Osa. Mało który 83-latek ma tyle energii i zapału do działania, a także do opowiadania!

W kraju gdzie problemy nie stanowią problemu

Iran dla wielu z nas może wydawać się krajem dzikim, nieprzyjaznym i niebezpiecznym, tymczasem… Każdy ugości Cię tu jak króla, pomoże w każdej sytuacji, a najczęściej używanym zwrotem jest „no problem”. No i te piękne, choć surowe krajobrazy! Z pewnością zmienicie zdanie o tym kraju, gdy przeczytacie relacje z podróży Dream Catchers!

Świat Motocykli dostępny w najlepszych punktach sprzedaży:

 

>> Zamów prenumeratę już dziś <<
 
 
KOMENTARZE