fbpx
A password will be e-mailed to you.

O ile samochodziarze radzą sobie z czterokołowcami całkiem sprawnie, o tyle niektórzy motocykliści nie mogą się przyzwyczaić do tego, że aby skręcić, nie wystarcza sam balans ciałem.REKLAMA Przy okazji przejażdżki żółtym QuadSportem zdziwiłem się tym bardziej, kiedy dowiedziałem się, że testowany „potwór” ma zaledwie 37 KM! Tak mało? Niewiarygodne! Ponadstukonne motocykle robiły na mnie mniejsze […]

O ile samochodziarze radzą sobie z czterokołowcami całkiem sprawnie, o tyle niektórzy motocykliści nie mogą się przyzwyczaić do tego, że aby skręcić, nie wystarcza sam balans ciałem.


REKLAMA
Advertisement

Przy okazji przejażdżki żółtym QuadSportem zdziwiłem się tym bardziej, kiedy dowiedziałem się, że testowany „potwór” ma zaledwie 37 KM! Tak mało? Niewiarygodne! Ponadstukonne motocykle robiły na mnie mniejsze wrażenie niż ta czterokołowa bestia. Po pierwszym kontakcie Quadsport wydaje się torpedą nie do okiełznania. Jednak po krótkim oswojeniu daje się nią całkiem sprawnie poruszać i nawet w dość ciężkim terenie. Najgorzej jest oczywiście przyzwyczaić się do dźwigni gazu obsługiwanej kciukiem. Ciekawe, kto wpadł na taki pomysł? Trudno się też nie zgodzić z opinią, że tradycyjny, motocyklowy roll-gaz również nie jest rozwiązaniem idealnym.

Quadsport wyposażono w bieg wsteczny. Podczas jazdy do tyłu zapłon odcinany jest już przy średnich obrotach, tak aby niemożliwe było wywrócenie pojazdu przy gwałtownych manewrach na wstecznym.

Nie byłbym sobą, gdybym nie spróbował jazdy na jednym kole, a właściwie jednej osi. I tutaj spotkała mnie niespodzianka. Pałąk przeciwkapotażowy montowany nad tylną lampą skutecznie zabezpiecza nas przed „dachowaniem”. W momencie przegięcia quad po prostu opiera się na nim i ratuje siebie i pechowego kierowcę z opresji. Jedynymi wadami tego pojazdu jest właściwie tylko cena oraz brak możliwości rejestracji.

Quadsport swemu właścicielowi niewątpliwie dostarczać będzie ogromnego zastrzyku adrenaliny i sporej porcji dobrej zabawy. Pamiętać jednak należy, że do pojazdu tego trzeba podejść – przynajmniej na początku – z dużą dozą zdrowego rozsądku.

DANE:

Silnik: Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, pojemność 398 cmł, rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder, Moc max 35,8/7000obr/min


REKLAMA



REKLAMA
Advertisement


Liczba miejsc 1

Masa (kg) 168

Wysokość siodła (mm)810

Zbiornik paliwa (l) 10

Cena 33 000 zł

KOMENTARZE


REKLAMA