fbpx
A password will be e-mailed to you.

Na czele przyszłorocznej stawki Suzuki wyjechały modele motocrossowe RM-Z450 i RM-Z250. Zobaczmy, jakie nowe rozwiązania w nich zastosowano.

Spore zmiany wprowadzono w silniku. Na nowo zaprojektowano wiele jego elementów, m.in. tłok, sworzeń tłoka i korbowód. Nowy tłok jest o 13 proc. lżejszy. Wykończenie powierzchni sworznia metodą Diamond Like Carbon zmniejsza tarcie i zwiększa jego wytrzymałość. Ma to redukować straty mocy i powodować, że silnik reaguje szybciej na dodanie gazu. Aluminiowy cylinder ze specjalną powłoką kompozytową jest lżejszy i ma lepiej odprowadzać ciepło.


REKLAMA

Przeprojektowano również pięciobiegową skrzynię biegów tak, by umożliwić bardziej precyzyjną zmianę przełożenia.

Bardzo ciekawy jest nowy widelec. Rozdzielono w nim funkcje wybicia i tłumienia. W prawej goleni umieszczono sprężynę, w lewej zaś hydrauliczny element tłumiący. Ma to zmniejszyć tarcie i zwiększyć wydajność absorpcji energii. Dzięki temu motocykl ma zachowywać się bardziej elastycznie w trudnych warunkach na torze motocrossowym. Wydajność tłumienia można oczywiście regulować tak, by dostosować ją do wymagań konkretnego zawodnika.


REKLAMA



REKLAMA


Poprawiono również ramę zwiększając jej sztywność i stabilność, oraz tylne zawieszenie. Rezultaty możemy obejrzeć na zdjęciach.

KOMENTARZE

REKLAMA