fbpx

Czuły Bandyta REKLAMA „Bandyta” jest bardzo elastycznym motocyklem i idealnie się prowadzi. Nie kaprysi na niskich obrotach ani podczas wolniejszych spacerów. W każdej chwili jest gotowy, by ostro wystartować, jak gdyby tylko czekał na zielone światło. Właśnie na takim charakterze zależało właścicielce. Motocykl pozwala zarówno łagodnie przyspieszać, jak i błyskawicznie nabierać prędkości. Wybacza nagłe zwiększanie […]

Czuły Bandyta

Suzuki GSF Bandit | Flower Power


REKLAMA

„Bandyta” jest bardzo elastycznym motocyklem i idealnie się prowadzi. Nie kaprysi na niskich obrotach ani podczas wolniejszych spacerów. W każdej chwili jest gotowy, by ostro wystartować, jak gdyby tylko czekał na zielone światło. Właśnie na takim charakterze zależało właścicielce. Motocykl pozwala zarówno łagodnie przyspieszać, jak i błyskawicznie nabierać prędkości. Wybacza nagłe zwiększanie obrotów a przy tym poddaje się kierowcy. Potrzebuje jednak pewności w prowadzeniu i zdecydowania.

Ola przyznaje, że uwielbia Bandita za tę „kobiecą naturę”. Z jednej strony jest łagodny i delikatny, a z drugiej – rozdrażniony: potrafi pokazać pazury jak jego właścicielka.

Trzy kolory

Suzuki GSF Bandit | Flower Power

Pomysł zmian w wyglądzie motocykla zrodził się w nostalgiczny wieczór wypełniony wspomnieniami i snuciem planów. Bandit w wersji S był masywny, za długi i nie zachowywał proporcji. Poprawek nie wymagały kształty baku czy wygodnej kanapy. To miał być motocykl zarówno do jazdy po mieście, jak i dłuższych wycieczek.

Skoro nie zmieniamy figury, to jak zaakcentować kobiecość? „Długo zastanawialiśmy się nad projektem malowania. Pewne było tylko połączenie kolorów: białego, czarnego i pomarańczowego” – wyjaśnia Ola. „Rysunek miał być delikatny, subtelny w formie, podkreślony kolorem. Tutaj muszę dodać szczególne podziękowania dla ekipy GNG Studio za cierpliwość, wyrozumiałość i zaangażowanie”.

Suzuki GSF wydawał się wprost wymarzonym motocyklem dla kogoś, kto chciałby go ozdobić przy pomocy sztuki aerografii. Można więc było pokusić się o wzory podkreślające jego linię, wywołujące emocje: nieważne czy zachwyt, czy niesmak. Malowanie nie mogło być jednak nachalne ani dominujące, nudne czy przewidywalne. Miało być niepowtarzalne i odzwierciedlać pełnię kobiecości, rozkwit zarówno w stylu, jak i formie.

Już na wstępie zrezygnowano z wzorów czaszek, płomieni, smoków, kruków, wilków, tribali, chińskich znaków i symboli. Kreska miała podkreślać krągłości oraz łuki, kształtować wizualnie bryłę baku, by ukryć jego kanty.

Mały retusz

Suzuki GSF Bandit | Flower Power

Motocykl przeszedł mały retusz. Zlikwidowano oryginalną przednią owiewkę. Ażurowe podnóżki nie pogarszają podparcia dla stóp ani nie utrudniają utrzymania stabilnej pozycji, a wizualnie podkreślają lekkość projektu. Kierunkowskazy LED, kształtem przypominające kroplę, dopełniają całości. Aby zamknąć bryłę, zamontowano „pług” oraz nadkole. Najwięcej czasu zajęły poszukiwania przedniej lampy oraz lusterek.

„Bandyta” stał się niepowtarzalny. Zmiany mechaniczne nie były potrzebne, gdyż Suzuki „fabrycznie” jest spójną maszyną, która dzięki regularnemu serwisowi nigdy nie zawiodła. Prowadzi się genialnie. Aerograf i tuning wizualny pozwoliły wydobyć indywidualny styl motocykla, wyróżnić go z tłumu innych. Wymalowany Bandit może teraz prowokować wytwarzanie adrenaliny i drażnić albo wprost przeciwnie – nastrajać do medytacji, bujania w obłokach, przynosić ukojenie.

Dane techniczne Suzuki Bandit 650

Suzuki GSF Bandit | Flower Power

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem i olejem

Układ: czterocylindrowy, rzędowy

Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 656 ccm

Moc maksymalna: 78 KM przy 10 100 obr./min

Maks. moment obrotowy: 59 Nm przy 7800 obr./min

Zasilanie: cztery gaźniki Keihin 32 mm

Smarowanie: z mokrą miską olejową

Rozruch: elektryczny

Zapłon: tranzystorowy z mikroprocesorem

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-skrzynia biegów: koła zębate, 1,74

Sprzęgło: wielotarczowe, mokre

Skrzynia biegów: sześciostopniowa

Napęd tylnego koła: łańcuchem typu o-ring

PODWOZIE

Rama: zamknięta, podwójna, stalowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe, 41 mm, skok 130 mm

Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, centralna kolumna resorująco-tłumiąca, skok 121 mm

Hamulec przedni: tarczowy, podwójny

Hamulec tylny: tarczowy 240 mm

Opony przód / tył: 120/70 ZR17 / 160/60 ZR17

KOMENTARZE

REKLAMA