fbpx

Peugeot Django REKLAMA Bardziej klasycznie chyba się nie da. Linie Django były wzorowane na modelu Peugeot S57, który wiele lat temu cieszył się ogromną popularnością. Skuter występuje w kilku wersjach różniących się od siebie detalami wizualnymi i oczywiście ceną. Nie ważne jednak, którą wersję wybierzecie – Heritage, Evasion, Allure czy Sport – skuter na pewno […]

Peugeot Django

Nowy skuter Peugeot Django.


REKLAMA

Bardziej klasycznie chyba się nie da. Linie Django były wzorowane na modelu Peugeot S57, który wiele lat temu cieszył się ogromną popularnością. Skuter występuje w kilku wersjach różniących się od siebie detalami wizualnymi i oczywiście ceną. Nie ważne jednak, którą wersję wybierzecie – Heritage, Evasion, Allure czy Sport – skuter na pewno zwróci uwagę. Pod owiewkami w stylu retro czai się trochę nowoczesności. Na przykład jednym z elementów zegarów jest elektroniczny wyświetlacz, który jednak doskonale wpasowuje się w charakter skutera.

Dane techniczne Peugeot Django:

Wymiary [dł./szer.(mm)]: 1925/710

Wysokość kanapy (mm): 770

Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg): 135

Silnik: 4-suw

Poj. skokowa (ccm): 124,6

System chłodzenia: powietrze

Układ zasilania: gaźnik

Moc (KM): 10,2

Zbiornik paliwa (L): 8,5

Przeniesienie napędu: CVT

Rozmiar opon przód:120/70 -12

Rozmiar opon tył: 120/70-12

System hamulcowy – typ (przód/tył): tarcza / tarcza

Układ hamulcowy – średnica (mm): 220 / 200

Cena:

Heritage 13 990 zł

Evasion 14 490 zł

Sport 14 490 zł

Allure 14 990 zł

Zobacz również: Wielki test skuterów i motocykli 125 | Skutery

Romet Retro 7 125

Romet Retro 7 125

Linie tego skutera to klasyka gatunku. W Romecie bardzo przyłożyli się do wykończenia skutera. Mały bagażnik z tyłu, chromowane wstawki, brązowa kanapa i światła w odpowiednim kształcie zdecydowanie „robią robotę”. Pod tą osłonką klasycznego stylu kryje się jednak współczesna technologia. Skuter ma LED-owe oświetlenie, tarczowy hamulec z przodu i nowoczesny silnik.

Na Romecie Retro będziecie podróżować nie tylko stylowo ale też komfortowo. Pod siedzeniem jest spory schowek na podręczne rzeczy, a samo siodło jest dość duże i wygodne.

Zobacz również: test Rometa Retro 7 125

Dane techniczne Romet Retro 7 125:

wymiary: 1955x680x1190 mm

silnik: 1 cylinder, 4 suw, chłodzony powietrzem

pojemność: 124,6 ccm

prędkość maksymalna: 80 km/h

przeniesienie napędu: CVT

moc maksymalna (KM): 7

rozruch: elektryczny, nożny

hamulec przód/tył: tarczowy/bębnowy

felgi: aluminiowe

Cena: 4 999 zł

Romet Latte City 125

Skuter 125

To kolejna propozycja od Rometa dla fanów klasyków. Tym razem jednak skuter ma nieco mniej obłe kształty. Nadal jednak zdecydowanie może się podobać. Płaska kanapa, okrągłe lusterka, ciekawe malowanie oraz wysoka szybka zwracają uwagę. Ten ostatni element zapewni świetną ochronę przed warunkami atmosferycznymi i bardzo go docenicie jeżdżąc w otwartym kasku. Na pokładzie znalazło się też nieco nowoczesności w postaci tarczowego hamulca z przodu. Niestety skuter Latte City 125 jest już nieco droższy niż Retro 7. Kosztuje bowiem lekko ponad 6 tys. Nadal jest to jednak ułamek ceny Vespy.

Dane techniczne Romet Latte City 125:

wymiary: 1925x675x1165 mm

silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem

pojemność: 124 ccm

prędkość maksymalna: 80 km/h

przeniesienie napędu: CVT

moc maksymalna (KM): 7

rozruch: elektryczny, nożny

hamulec przód/tył: bębnowy mechaniczny / tarczowy hydrauliczny

felgi: aluminiowe

Cena: 6 199 zł

Kymco Like LX

Kymco Like 125 LX

Ten skuter prezentowałby się równie dobrze pod kawiarnią w Warszawie jak w Mediolanie. Jest stylowy, ciekawy no i oczywiście w stylu retro. Dzięki dość nisko umieszczonej, wygodnej kanapie oraz malowaniu ta propozycja bardzo często wybierana jest przez kobiety. Prowadzenie jest intuicyjne zatem poradzi sobie z nim właściwie każdy. W standardzie otrzymamy tarczowe hamulce oraz dodatkowy bagażnik, który przyda się podczas większych zakupów, chociaż pod samą kanapą też jest dużo miejsca.

Zobaczcie test wideo tego skutera:

Dane techniczne Kymco Like LX 125

Wymiary [dł./szer./wys. (mm)]: 1915/690/1115

Wysokość kanapy (mm): 780

Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg): 121

Silnik: 4-suw

Poj. skokowa (ccm): 125

System chłodzenia: powietrze

Układ zasilania: gaźnik

Moc (KM): 9,6

Max. moment obr. (Nm): 9,5

Zbiornik paliwa (L): 6

Przeniesienie napędu: CVT

Rozmiar opon przód: 120/70-12

Rozmiar opon tył: 120/70-12

System hamulcowy – typ (przód/tył): tarcza / tarcza

Układ hamulcowy – średnica (mm): 220 / 200

Dostępna kolorystyka: biało-niebieski

Cena: 7 400 zł

Yamaha D’elight

Yamaha D'elight

No cóż Yamaha jest już nieco droższą propozycją jednak zdecydowanie warto się jej bliżej przyjrzeć. Skuter ma dość niskie siedzenie i niewielką masę własną. Dzięki temu prowadzi się bardzo łatwo, a niższe Panie na pewno docenią starania producenta w tym względzie. Manewrowanie nim w korkach to czysta przyjemność. Warto jednak wiedzieć, że model D’elight nie jest do końca 125-tką. Silnik ma bowiem pojemność wynosząca 114 ccm. Jednostka generuje około 7 KM. Dynamika jazdy nie ustępuje jednak znacznie konkurencji. Poza tym takim retro skuterem nie trzeba jeździć z prędkością światła by zrobić odpowiednie wrażenie.

Zobacz również test skutera Yamaha D’elight.

Dane techniczne Yamaha D’elight:

Typ silnika: Jednocylindrowy, 4-suwowy, Chłodzony powietrzem, SOHC, 2-zaworowy

Pojemność: 114 cm3

Średnica x skok tłoka: 50,0 mm x 57,9 mm

Stopień sprężania: 9,3 : 1

Moc maksymalna: 5,3 kW przy 7 000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 7,6 Nm przy 5 500 obr./min

Układ smarowania: Mokra miska olejowa

Układ paliwowy: Wtrysk paliwa

Układ zapłonu: TCI

Układ rozrusznika: Elektryczny

Skrzynia biegów: Automatyczna z pasem klinowym

Podwozie:

Układ przedniego zawieszenia: Widelec teleskopowy

Skok przedniego zawieszenia: 85 mm

Układ tylnego zawieszenia: Wahaczowe

Skok tylnego zawieszenia: 70 mm

Hamulec przedni: Hydrauliczny jednotarczowy, śrenica 180 mm

Hamulec tylny: Bębnowy, średnica 130 mm

Opona przednia: 90/90-12

Opona tylna: 90/90-12

Wymiary:

Długość całkowita: 1 835 mm

Szerokość całkowita: 685 mm

Wysokość całkowita: 1 080 mm

Wysokość siodełka: 755 mm

Rozstaw osi: 1 250 mm

Minimalny prześwit: 115 mm

Waga w stanie gotowym do jazdy: 98 kg

Pojemność zbiornika paliwa: 4,4 l

Cena: 8 800 zł

Sym Fiddle III

Sym Fiddle III

Obok tego modelu ciężko jest przejść obojętnie. Sym po prostu przyciąga. Skuter występuje w wielu wersjach kolorystycznych zatem na pewno znajdziecie wśród nich coś dla siebie. Podobnie jak konkurencja skuter Fiddle III bardzo łatwo i przyjemnie się prowadzi. Z przodu mamy hamulec tarczowy, tył to klasyczny bęben. Dzięki jednak niskiej wadze pojazdu ten zestaw jest w zupełności wystarczający. Warto wiedzieć, że Sym rozpędzi się do 95 km/h. To zdecydowanie wystarczy by dojechać do pracy, a potem wrócić do domu szybko i komfortowo.

Dane techniczne Sym Fiddle III:

Wymiary [dł./szer./wys. (mm)]: 1900/690/1330

Wysokość kanapy (mm): 1130

Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg): 117

Silnik: 4-suw

Poj. skokowa (ccm): 124,6

System chłodzenia: powietrze

Max. moment obr. (Nm): 8,51

Zbiornik paliwa (L): 6,5

Przeniesienie napędu: Automatyczna C.V.

Rozmiar opon przód: 110 / 70-12

Rozmiar opon tył: 120 / 70-12 63P

System hamulcowy – typ (przód/tył): tarcza / bęben

Cena: 7 299 zł

Zipp LaVissa 125

Zipp LaVissa 126

LaVissa to niewielki skuter, który doskonale sprawdzi się w mieście. Biało czerwona kolorystyka nadaje mu wyjątkowy wygląd i przyciąga spojrzenia. Nawet na oponach znajdziecie białe wstawki. Całości dopełniają mały chromowany bagażnik oraz okrągłe lusterka. Jazda takim pojazdem sprawi, że nawet dojazd do pracy stanie się przyjemnością. Skuter powinny docenić szczególnie panie. Jego kompaktowa budowa oraz nisko umieszczone siedzenie będą dużymi atutami podczas nauki.

Dane techniczne Zipp LaVissa:

Wymiary: 1780/665/1120

Waga: 100 kg

Silnik: Czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Pojemność: 124,6 ccm

Prędkość maks.: 85 km/h

Rozruch: Elektryczny/mechaniczny

Opona przód: 3.50-10

Opona tył: 3.50-10

Hamulce przód: tarczowy hydrauliczny

Hamulce tył: bębnowy mechaniczny

Kolorystyka: czerwono-biały

Akumulator: 12V /7A

Zbiornik paliwa: 6.7 L

Zawieszenie: pojedynczy element resorująco-tłumiący

Wyposażenie: inne lampy LED, chromowany bagażnik, chromowane lusterka

Cena: 5 399 zł

Junak Vintage 125

Junak Vintage

To nowość na ten sezon od Junaka. Trzeba przyznać, że producent idealnie wpasował się w modę na retro pojazdy. Vintage prezentuje się bowiem doskonale. Podobnie jak u konkurencji na pokładzie znalazło się LED-owe oświetlenie. Mimo nowoczesności tego rozwiązania tutaj wpisuje się ono doskonale w zgrabne linie skutera. Jednoślad napędzany jest silnikiem czterosuwowym o pojemności 125 ccm. Jednostka zapewnia dobre osiągi i spalanie nie przekraczające 3L na każde 100 km. Jest zatem i ekonomicznie i elegancko.

Dane techniczne Junak Vintage 125:

Wymiary: 2050 / 720 / 1090

Wysokość siedzenia (mm): 785

Waga: 102 kg

Silnik: czterosuwowy

Pojemność: 124 ccm

Moc (KM): 7,1

Prędkość maks.: 80 km/h

Rozruch: elektryczny i nożny

Opona przód: 120 / 70 – 12

Opona tył: 120 / 70 – 12

Hamulce przód: tarczowy hydrauliczny

Hamulce tył: bębnowy mechaniczny

Zbiornik paliwa: 4,6 l

Cena: 5 599 zł

KOMENTARZE

REKLAMA