fbpx
A password will be e-mailed to you.

SYM to tajwańska marka, lecz skutery oznaczone tymi trzema literami należą do zupełnie innej klasy, niż tanie chińskie jednoślady. Zobaczmy, jakie modele SYM przygotował na przyszły sezon.

MaxSym 600i

MaxSym 600i


REKLAMA

„Sześćsetka”, podobnie jak pozostałe modele, nie jest zupełnie nowa. Od poprzedniej wersji różni się przede wszystkim nowym systemem ABS firmy Bosch, który jest o połowę lżejszy od poprzedniego. Ma też lepiej dostosowywać się do trudniejszych warunków drogowych. MaxSym dzieli wygląd i konstrukcję z MaxSymem 400i. Różni się silnikiem. Jest to czterosuwowy, czterozaworowy jednocylindrowiec o pojemności 565 ccm. Moc maksymalna to solidne 45 KM przy 7000 obr/min, a moment obrotowy to 46 Nm przy 6000 obr/min.

Fot. SYM

MaxSym 600iFot. SYM

Pod niską (750 mm) kanapą MaxSyma zmieszczą się dwa kaski integralne, a w chłodne dni możemy włączyć nawiew ciepłego powietrza na nogi. MaxSym 600i ABS będzie sprzedawany w dwóch wersjach: classic i sporty. Klasyczny jest niemal identyczny z 400i, sportowy różni się innym wydechem i kosmetycznymi drobiazgami.

Fot. SYM

MaxSym 600iFot. SYM

Fot. SYM

MaxSym 600iFot. SYM

SYM Fiddle III

SYM Fiddle III

Jeden z najpopularniejszych modeli SYM doczekał się już trzeciej wersji. Mimo zmian, które nadają mu bardziej nowoczesny wygląd, nadal pozostaje skuterem w stylu retro. Fiddle III będzie sprzedawany w trzech wersjach silnikowych: 50, 125 i 200 ccm. W motocyklowych wersjach zwiększono nieco moc silników do ponad 10 KM w 125 i do 13 KM w „dwusetce”. Ta ostatnia otrzyma również lepsze hamulce (tarcza zamiast bębna z tyłu) i nowe tylne zawieszenie. Do obu tych wersji zatankujemy też więcej paliwa. Nowy jaśniejszy reflektor i więcej miejsca na bagaż pod kanapą to kolejne nowości we wszystkich odmianach Fiddle III.

Fot. SYM

SYM Fiddle IIIFot. SYM

SYM GTS 125i/250i/300i ABS wersja z systemem Start&Stop

SYM GTS


REKLAMA



REKLAMA


Skutery GTS z ABS-em SYM wprowadził na rynek na początku 2013 r. Teraz dodaje do nich system Start&Stop, który wyłącza silnik po trzech minutach postoju. Według obliczeń firmy oszczędza się w ten sposób paliwo – ok. 11 proc. w ruchu miejskim. O 6 proc. zmniejsza się także emisja CO2.

Fot. SYM

SYM GTSFot. SYM

SYM HD2 i Symphony SR

SYM HD2

Te dwa modele przeszły niewielkie zmiany. W HD2 zamontowano CBS (Combined Braking System), który rozkłada siłę hamowania na przednie i tylne koło niezależnie od tego, którego hamulca używamy. Generalnie 70 proc. siły hamuje przód, a 30 – tył. CBS w zależności od warunków dodaje więcej siły przedniemu hamulcowi.

Fot. SYM

SYM Symphony SRFot. SYM

Symphony SR pozostał mechanicznie taki sam. Otrzymał tylko nowe kontrastowe malowanie, by zyskać „sportowy” wygląd.

Zobacz także

Quadro 350D i inne szwajcarskie pomysły [3 x wideo]

Fot. Quadro Vehicles

Quadro4Fot. Quadro Vehicles

Romet Retro 7 125 | Na fali

Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

Posiadacze prawa jazdy kat. B będą mogli dosiąść np. takiego skutera jak Romet Retro 7 125, ale dopiero pod koniec sierpniaFot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

KOMENTARZE


REKLAMA