fbpx
A password will be e-mailed to you.

Już w przyszłym roku w motocyklach amerykańskiej marki znajdziemy nowy silnik. Będzie to najmocniejsze, amerykańskie V2. Piec ten wyląduje w modelu Challeger

Nazwa PowerPlus nawiązuje do kultowego modelu Indiana, motocykla budowanego w latach 1916-1923. Nowy jednostka wydaje się być bardzo dynamiczna: 1769 cm3, generować będzie moc na poziomie 121 KM (przy 6500 obr./min). Moment obrotowy? Zaprawdę powiadam Wam, będzie zwalać z nóg. Poza tym naszej uwadze nie może umknąć jeden ważny fakt: producent chwali się, że w ramach testów przejechano blisko milion mil. Oby miało to kolosalny wpływ na wytrzymałość jednostki.

Miał być bezkonkurencyjny

„Rzuciliśmy naszym inżynierom wyzwanie, które stawiało przed nimi zadanie zbudowania silnika, który nie tylko będzie lepszy niż inne najlepsze jednostki w swojej klasie, ale takiego, który prześcignie je o krok milowy” – powiedział Steve Menneto, Indian Motorcycle Prezydent.
Indian PowerPlus
 
„Na zaprojektowanie tej jednostki napędowej poświęciliśmy niezliczone godziny. Projektowanie, rozwój, testy. Te ostatnie zajęły naprawdę dużo czasu, ale dzięki temu jesteśmy pewni jakości. To najlepszy chłodzony cieczą silnik V-twin, jaki kiedykolwiek opracowano, i nie mogłem być bardziej dumny z naszego zespołu i tego niesamowitego silnika”. – dodaje.

Hydraulika

Żeby tego było mało, inżynierowie zadbali o odpowiednie dosterowanie jednostki. Kierowca do swojej dyspozycji otrzyma trzy tryby zarządzania mapami zapłonu. Na deser zostawiliśmy informację o dosterowaniu rozrządu. Luz zaworowy będzie sterowany za pomocą hydrauliki. Podobnie napinacz rozrządu. Dzięki temu rozwiązaniu czynności serwisowe zostaną ograniczone do minimum.
 
Silnik zostanie sprzężony z sześciostopniową skrzynią biegów. „Szóstka” będzie nadbiegiem.

 


REKLAMA

 

 


REKLAMA



REKLAMA


 

KOMENTARZE

REKLAMA