fbpx

Ewolucja kasków obiera czasem bardzo dziwne, zaskakujące wręcz tory i tak właśnie było w przypadku modelu Spartan. Inżynierowie Sharka postanowili poprawić skorupę kasku i… owszem, udało się im to, ale na tym nie poprzestali! Nie dość, że dodali wentylację z tyłu kasku, to wprowadzili tyle zmian że powstał nowy, lepszy pod względem aerodynamiki i pola widzenia kask motocyklowy.

Proces modyfikacji pewnie wyglądał tak: skoro mamy już nową skorupę, to poprawmy wizjer. -Jak pomyśleli tak zrobili i oto w Spartanie znalazła się nowa „płaska” szyba, nowe mocowania oraz mechanizmy szyby, do całości postanowili dorzucić nowy system unoszenia szyby oraz stopniowania samego uniesienia. Nadal mało? Zmianom uległ również EPS, wyściółka oraz proces wyjmowania policzków. Zapięcie DD zostawili. Lepszego i tak nie ma.

Jak widzicie, zdecydowanie łatwiej jest wymienić rzeczy które nie zostały zmienione pomiędzy Spartanem i Spartanem GT, a nie te które zostały zmienione. W sumie to aż trudno nam zrozumieć dlaczego zachowali starą nazwę – to pewnie musiało mieć coś wspólnego z marketingiem, ale co tam – niech tak będzie.

Shark Spartan GT. Jeszcze lepszy?

Podsumowując, leciwy Spartan był dobrym kaskiem. W tej cenie otrzymywaliśmy bardzo dobrą relację ceny do jakości. Nowy Spartan GT robi to również na bardzo dobrym poziomie. Przecież Shark ma wszystkie technologie i atuty marek premium. Świetne wykonanie i bardzo zadowalającą funkcjonalność. Tylko dlaczego Spartan Gt powstaje tylko w dwóch wielkościach skorupy?

Jestem przekonany że producent kasków dopiero zaczął się rozpędzać i kolejne produkcje z rekinkiem w nazwie mogą mocno zamieszać na rynku.

Cena Spartana oscyluje od 1200 zł do 1700 zł zależnie od wersji i malowania

Z kolei cena Spartana GT oscyluje od 1700 zł do 2300 zł zależnie od wersji


tekst: Motosapiens.pl

KOMENTARZE