fbpx
A password will be e-mailed to you.

 REKLAMA Prezentując listy startowe przewidywaliśmy, że jeszcze coś się pozmienia głównie w klasie Moto3. Jednak pierwsze sensacyjne informacje docierają z klas MotoGP i Moto2. Jako pierwszy wykruszył się Antony West, który na Facebook ogłosił, że nie ma pieniędzy na „wpisowe” do zespołu i prawdopodobnie kończy karierę. Jego miejsce za sterami motocykla CRT ekipy Speed Master […]

 


REKLAMA

Prezentując listy startowe przewidywaliśmy, że jeszcze coś się pozmienia głównie w klasie Moto3. Jednak pierwsze sensacyjne informacje docierają z klas MotoGP i Moto2. Jako pierwszy wykruszył się Antony West, który na Facebook ogłosił, że nie ma pieniędzy na „wpisowe” do zespołu i prawdopodobnie kończy karierę. Jego miejsce za sterami motocykla CRT ekipy Speed Master w MotoGP szybko zajął Mattia Pasini i już podczas pierwszych jazd w Walencji zaliczył upadek. W niewesołej sytuacji jest też Ricardo Cardus, który miał drugi sezon reprezentować katarski zespół QMMF w Moto2, a dowie się, że jego miejsce zajmie Damian Cudlin. Sytuacja Hiszpana jest tym bardziej trudna, że wszystkie miejsca w Moto2 są już obsadzone i jedyną szansą jest drugi motocykl ekipy Stop and Go. Ten zespół jednak też trzyma to miejsce dla tajemniczego zawodnika. Teraz albo Cardus nie wystartuje w tym sezonie w Moto2, albo wygryzie kogoś innego, co spowoduje kolejną falę rotacji.

Gdy jedni walczą o miejsce w stawce na sezon 2012 inni trenują. W Malezji po pierwszym dniu testów najszybszy był Jorge Lorenzo. We wtorek nie jeździł Casey Stoner, który przy rozgrzewce nabawił się kontuzji pleców i postanowił odpocząć jeden dzień, ale gdy już wrócił do sprawności pokazał rywalom kto jest Mistrzem Świata. Był najszybszy w środę, a w czwartek jako jedyny przekroczył magiczną granicę dwóch minut. Z czasem 1m 59.607s był minimalnie szybszy niż rok temu podczas lutowych testów na motocyklu o pojemności 800ccm. Dobrą formę prezentuje też Jorge Lorenzo, który w Malezji wrócił na motocykl po raz pierwszy od pamiętnej kontuzji z Australii, kiedy stracił kawałek palca podczas rozgrzewki. W pierwszej czwórce znalazł się też drugi z fabrycznych zawodników Yamahy, Ben Spies, co może wskazywać na dobre przygotowanie nowej M1. Oczy wszystkich kibiców MotoGP skierowane były w stronę garażu Ducati i Valentino Rossiego, który w Azji wyjechał praktycznie nowym motocyklem. Włoch zajął czwarte miejsce i stracił na najlepszym okrążeniu nieco ponad sekundę do Stonera. To dobrze wróży na resztę sezonu i jest szansa, że koszmar 2011 roku już się nie powtórzy.

W czasie, gdy większość trenowała w Malezji zawodnicy planujący swoje starty na konstrukcji ART, czyli Aprili jeździli w Walencji. Zgodnie z przewidywaniami najlepszy czas osiągnął Randy de Puniet.

Pierwsze tegoroczne testy pokazały też w jakim punkcie znajdują się zawodnicy dosiadający maszyn CRT. Porównując ich czasy z najlepszymi z tego roku i kwalifikacji 2011 (na motocyklach o pojemności 800ccm) wyraźnie widać, że z zakwalifikowaniem się do wyścigu nie powinni mieć problemów Colin Edwards na Suter BMW i jeźdźcy ART. Dla reszty wyścigowe weekendy mogą niestety kończyć się na niedzielnych rozgrzewkach, które w myśl nowego regulaminu będą ostatnią szansą na załapanie się do wyścigu.

Następne testy prototypów MotoGP zaplanowane są ponownie w Sepang na przełomie lutego i marca. Świat Motocykli jako jedyna redakcja z Polski będzie na miejscu, żeby przekazać wam informacje z pierwszej ręki.

Testy MotoGP:

Sepang:

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda 1m 59.607s 2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 2m 0.198s 3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 2m 0.256s 4. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 2m 0.495s 5. Valentino Rossi ITA Ducati Team 2m 0.824s 6. Hector Barbera ESP Pramac Racing 2m 0.929s 7. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 2m 1.108s 8. Andrea Dovizioso ITA Monster Yamaha Tech 3 2m 1.257s 9. Alvaro Bautista ESP San Carlo Honda Gresini 2m 1.384s 10. Nicky Hayden USA Ducati Team 2m 1.729s 11. Stefan Bradl GER LCR Honda 2m 1.894s 12. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 2m 2.218s 13. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider 2m 2.334s 14. Franco Battaini ITA Ducati Test Rider 2m 3.033s 15. Colin Edwards USA Forward Racing (Suter-BMW CRT) 2m 4.722s 16. Ivan Silva ESP Avintia Racing (FTR-Kawasaki CRT) 2m 8.225s 17. Robertino Pietri VEN Avintia Racing (FTR-Kawasaki CRT) 2m 9.640s 18. Jordi Torres ESP Avintia Racing (FTR-Kawasaki CRT) 2m 10.184s

Walencja (motocykle CRT ART):


REKLAMA



REKLAMA


1. Randy de Puniet FRA Aspar Team MotoGP 1m 34.90s 2. Aleix Espargaro SPA Aspar Team MotoGP 1m 35.60s 3. Mattia Pasini ITA Speed Master  1m 36.70s

 

Tekst: Łukasz Świderek | Zdjęcia: Zespoły i Agencja Świderek

 

ZOBACZ TAKŻE:

Kto powalczy o tytuł?

KTM European Junior Cup 2012

Znamy rywali Pawła Szkopka

KOMENTARZE


REKLAMA