fbpx
A password will be e-mailed to you.

W planie dnia był jeden odcinek specjalny liczący 142 kilometry. Czachor rozpoczął szybko, goniąc rywali jadących na mniejszych i bardziej zwrotnych motocyklach, o pojemności 450 cc. Gdy pękł przewód, zawodnik został wyłącznie z przednim hamulcem. W warunkach, jakie panują na Sardynii, nie mógł wykorzystać pełnych możliwości motocykla.REKLAMA – Zacząłem bardzo dobrze, jednak na dziesiątym kilometrze […]

W planie dnia był jeden odcinek specjalny liczący 142 kilometry. Czachor rozpoczął szybko, goniąc rywali jadących na mniejszych i bardziej zwrotnych motocyklach, o pojemności 450 cc. Gdy pękł przewód, zawodnik został wyłącznie z przednim hamulcem. W warunkach, jakie panują na Sardynii, nie mógł wykorzystać pełnych możliwości motocykla.


REKLAMA

Zacząłem bardzo dobrze, jednak na dziesiątym kilometrze pękł mi przewód hamulcowy i tak bez tylnego hamulca byłem zmuszony dojechać do punktu assistance. Po drodze było kilka stromych zjazdów, musiałem bardzo uważać, by nie podciąć na nich motocykla przednim hamulcem i nie wypaść przez kierownicę. Przerwa na assistance była piętnastominutowa, jednak naprawa motocykla trwała około dziesięciu minut dłużej. Stąd moja strata. Kiedy ruszyłem, przestała mi się przewijać mapka w roadboku. Musiałem ponownie się zatrzymać i ją naprawić. Jutro będę startował z dalszej pozycji i pojadę w kurzu konkurentów – komentował Jacek Czachor.

Czachor, pomimo sporej straty, na mecie odcinka był piąty i zachował czwarte miejsce w klasyfikacji Open Trophy. Prowadzą Włosi: Matteo Graziani przed Lucą Manca oraz Filippo Ciottim.

Dobrze pojechał dziś Marek Dąbrowski. W klasyfikacji dnia był czwarty i awansował na szóstą pozycję w klasie. Na mecie, gdy dowiedział się o kłopotach swojego kolegi z zespołu, powiedział:

Ciężko mówić o rywalizacji pomiędzy ORLEN Teamem, ale oczywiście kontrolujemy swoje tempo. Startujemy z Jackiem w sporym odstępie czasowym, jest bardzo silne obstawienie tego rajdu, kilkunastu zawodników przyjeżdża na metę praktycznie jednocześnie. Ja pojechałem dzisiaj w miarę czysto, Jacek natomiast miał mnóstwo problemów. Moja dobra jazda zaowocowała awansem o jedną pozycję.


REKLAMA



REKLAMA


W klasyfikacji Mistrzostw Świata etapowe zwycięstwo odniósł Jordi Viladoms, który jednocześnie umocnił swoją przewagę jako lider klasyfikacji generalnej rajdu. Drugi na OSie był – nazywany odkryciem ostatniego sezonu – Joan Barreda Bord. Jednak ten młody Hiszpan już podczas drugiego etapu otrzymał godzinną karę za niezaliczenie punktu kontroli czasu i przestał się liczyć w walce o zwycięstwo. W klasyfikacji rajdu drugie miejsce należy do Marca Comy, którego dzieli 5’20 sekund od lidera i zapewne jutro będzie atakował. Trzeci jest Allesandro Botturi (+8’15).

Kuba Przygoński, który dzisiaj przejechał odcinek naprawdę dobrym tempem, stracił do lidera tylko 6’35 co dało mu 9 miejsce w klasyfikacji dnia i pozwoliło zachować dwunastą pozycję w wynikach rajdu.

Dopiero dzisiaj tak naprawdę znalazłem swoje tempo jazdy – mówił Kuba Przygoński. Jechało mi się bardzo dobrze, zacząłem czuć ten teren i nawiązywać walkę z zawodnikami, którzy w zasadzie non stop trenują w takich właśnie warunkach. Nadrabiam tyle co się da, w końcu po raz pierwszy na odcinku specjalnym nie miałem żadnych przygód. Chciałbym utrzymać to tempo również jutro, ostatniego dnia zawodów.

Więcej na www.orlenteam.pl.

KOMENTARZE


REKLAMA