fbpx

W ostatnich tygodniach sporo mówi się o nowelizacji prawa o ruchu drogowym, która umożliwi prowadzenie motocykli o pojemności 125 cm3 kierowcom samochodów. Dotyczy to tych, którzy posiadają prawo jazdy minimum 3 lata.

Początkowo projekt ustawy ograniczał pojazdy tylko tych, które nie posiadają manualnej skrzyni biegów, co w klasie 125 sprowadza się do skuterów. Jednak 6 czerwca Senat przyjął poprawkę, która dopuszcza do nowego prawa wszystkie motocykle tej pojemności. Kiedy projekt zostanie ponownie zatwierdzony przez Sejm i Prezydenta, kierowcy mogą rozbijać skarbonki.

Warto rozważyć zakup motocykla 125 szczególnie dlatego, że są to jedne z najbardziej praktycznych, poręcznych i uniwersalnych jednośladów na rynku. A to z co najmniej kilku powodów. Po pierwsze ich zakup nie wymaga pozbycia się życiowych oszczędności. Po drugie ich eksploatacja (choćby ze względu na niskie spalanie) także należy do tanich. Kolejna kwestia, to niewielkie wymiary. Korzyści z tego faktu jest wiele – wszędzie się zmieszczą, a do tego łatwo je okiełznać. No i wybór jest ogromny – producenci wypełnili już chyba każdą lukę i są przygotowani na najbardziej wybrednych klientów.

Należy też zdawać sobie sprawę, że dzisiejsze 125-tki, to w wielu przypadkach bardzo zaawansowane motocykle. Przede wszystkim zapewniają nieporównywalnie lepsze osiągi w porównaniu do motorowerów, które dotychczas jako jedyne były dostępne dla kierowców samochodów. Za osiągami idzie większa mobilność, dynamika jazdy, a także o wiele większy dystans, jaki można pokonać bez konieczności cierpienia nudy i niewygody. Jeszcze ważniejsza kwestia – skuter 125 bez większych problemów poradzi sobie np. z dostarczeniem do pracy 2 osób w normalnym, miejskim tempie. W przypadku skuterów, często mamy więcej przestrzeni (zarówno dla siebie, jak i bagażu), ponieważ niektóre pojazdy tej klasy są stylizowane na ich większych braci. Co ciekawe, w porównaniu do motorowerów koszty eksploatacji motocykla o poj. 125 są podobne.

W aspekcie technologicznym też mamy na co liczyć. Nowoczesne, precyzyjne wtryski paliwa, systemy ABS czy system start-stop – wszystko to znajdziemy w salonach w dziale 125. Ciekawą propozycją dla ”mieszczuchów„ są takie pojazdy jak np. Honda SH125. Legendarny, spotykany na całym globie, miejski jednoślad, który pozwala na bezproblemowe przemieszczanie się, bez względu na warunki. Duże koła w rozmiarze 16′ sprawiają, że prowadzi się świetnie i zapewnia komfort jazdy na miarę dużego motocykla. Kolejny przykład świetnie zaprojektowanego skutera, odświeżonego pod kątem technologii – Honda PCX 125. To właśnie tu znajdziecie system Idle Stop wyłączający silnik np. podczas postoju na światłach. Skuter ma odważną, ciekawą stylistykę. Zasięg wynoszący 350 km pozwoli cieszyć się bezproblemowym dojazdem do pracy bez konieczności częstych wizyt na stacji.

Honda ma długą tradycję w segmencie skuterów. Pierwszym ich skuterem był Juno K z 1954 r., wyróżniający się nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi i atrakcyjnymi tworzywami sztucznymi. Cztery lata później świat ujrzał model Super Cub – skuter z czterosuwowym silnikiem, dużymi kołami i łukowatą ramą, wyprodukowany do dzisiaj w liczbie ponad 60 milionów egzemplarzy. Honda Super Cub jest najlepiej sprzedającym się pojazdem silnikowym na świecie.

To przykład który pokazuje, że małe jednoślady stanowią solidną część rynku. W Polsce mamy dziś szansę przekonać się, jak wygodne w codziennej eksploatacji są motocykle klasy 125. Skoro mamy szansę, to spróbujmy!

KOMENTARZE