Minęły juz prawie cztery tygodnie, odkąd posiadacze prawa jazdy kat. B (od 3 lat) mogą jeździć motocyklami i skuterami klasy 125. Dziś przedstawiamy rollery tajwańskiej marki SYM.

SYM Fiddle III 125

SYM Fiddle II


REKLAMA

Zachęcamy kierowców z prawem jazdy kat. B, aby przed wyjazdem na drogę publiczną motocyklem czy skuterem 125 odbyli przynajmniej kilka godzin szkolenia pod okiem fachowego instruktora nauki jazdy.

Fiddle II to jeden z najpopularniejszych modeli marki SYM. Łączy nowoczesność z wyglądem nawiązującym do skuterowej tradycji. Styl retro, ale bez przesady.

SYM Fiddle II jest lekki, waży tylko 107 kg, wygodny i praktyczny. Trzeba pamiętać jednak, że jest to motocyklowa (w sensie pojemności silnika) wersja małego skutera. W tej samej ramie i nadwoziu montuje się też jednostkę napędową 50 ccm. Nic zatem dziwnego, że to prosta konstrukcja.

Fiddle II jeździ na małych, 12-calowych kołach, z przodu ma hamulec tarczowy, z tyłu klasyczny bęben. Ale to wystarczające przy tej masie pojazdu.

Można też już kupić nową wersję Fiddle oznaczoną rzymską liczbą III.

Zachęcająca jest za to cena – nowy skuter 125 można kupić za 7299 zł.

SYM GTS 125i ABS Start&Stop

SYM GTS

SYM GTS 125i to przeciwieństwo małego Fiddle. Wcale nie wygląda jak „stodwudziestkapiątka”, raczej jak maksi skuter. I to wcale nie jest złudzenie. Zwykle bowiem w tej samej konstrukcji producenci montują silniki o pojemności 50 lub 125 ccm. Tymczasem w GTS 125 to najmniejsza pojemność obok 250 i 300 ccm, więc i konstrukcja musi być dostosowana do większych mocy i prędkości. Przez to wzrasta również masa pojazdu – GTS 125i waży ponad 160 kg.

SYM GTS 125i to skuter dla tych, którzy chcą się czuć bezpieczniej na szosie. Jest wyposażony w ABS, a w wersji z tego roku także system Start&Stop, który wyłącza silnik po trzech minutach postoju. Według obliczeń firmy oszczędza się w ten sposób paliwo – ok. 11 proc. w ruchu miejskim. O 6 proc. zmniejsza się także emisja CO2.

Pojazdy produkowane pod marką SYM uznawane są za jednoślady dobrej jakości o niższych cenach detalicznych, niż produkty japońskie lub europejskie. Podobnie jest z modelem GTS znanym również jako Joy Max – pisał kilka lat temu Jacek Gradomski w teście skutera SYM GTS 250i.

Za większe możliwości trzeba więcej zapłacić. SYM GTS 125i kosztuje 15499 zł.

SYM Joyride 125

SYM Joyride

Joyride jest wygodnym i dość dużym skuterem. Jego konstrukcja jest dostosowana także do większego silnika (200 ccm). Nadaje się do jazdy po mieście, chociaż nie jest tak zwrotny i lekki jak małe ?pięćdziesiątki? i ?stodwudziestkipiątki?. Można nim również podróżować poza miastem, jeśli pogodzimy się z faktem, że będziemy ?śmigać? z prędkością ok. 80-90 km/h.

Fabrycznie montowana szyba zapewnia dobrą ochronę kierowcy, płaska podłoga pozwala na przewiezienie drobnego bagażu. Dobre hamulce (tarczowe na obu osiach) zapewniają bezpieczne hamowanie pojazdu. Testowaliśmy ten model kilka lat temu. Od tego czasu został zmodyfikowany, co widać przede wszystkim w kształcie nadwozia, ale nasz test nie stracił aktualności.

Cena 11 999 zł.

SYM HD2 125

SYM HD2

SYM HD2 125 wyróżnia się spośród innych skuterów tej marki dużymi 16-calowymi kołami. Dzięki temu zapewnia większy komfort jazdy na drogach o nierównej nawierzchni. HD2 niedawno zyskał nowe kształty nadwozia, zmieniono m.in. lampy. Teraz wygląda bardziej elegancko i trochę sportowo.

Dla początkujących skuterzystów może być ważne, że jego tarczowe hamulce na obu kołach wspomaga system CBS – Combined Braking System, który rozkłada siłę hamowania na przednie i tylne koło niezależnie od tego, którego hamulca używamy. Generalnie 70 proc. siły hamuje przód, a 30 – tył. CBS w zależności od warunków dodaje więcej siły przedniemu hamulcowi.

Cena: 10 999 zł.

KOMENTARZE


REKLAMA
Polecane artykuły
Ostatnia runda WMMP i Alpe Adria w odróżnieniu od inauguracyjnej,…
Zdarzają się sytuacje, w których wypadek wydaje się niemożliwy. Poczucie…