fbpx
A password will be e-mailed to you.

Kierowcy z prawem jazdy kat. B będą mogli wkrótce jeździć motocyklami o pojemności silnika do 125 ccm. Prezentujemy oferty poszczególnych marek w tej kategorii. Na początek z końca alfabetu – motocykle Yamaha.

Yamaha MT-125

Yamaha MT-125


REKLAMA

Zaczynamy od nowości. MT to nowa seria motocykli Yamahy promowana hasłem „Dark Side of Japan” (Ciemna strona Japonii). Po mocnych streetfighterach o agresywnych sylwetkach – MT-09 i MT-07 – przyszedł czas na mniejszy motocykl z tej serii: MT-125.

Zobacz nasz test Yamahy MT-09.

Jednocylindrowy silnik o pojemności 124,7 ccm przy 9000 obr/min generuje moc 15 KM. Maksymalny moment obrotowy – 12,4 Nm osiąga przy 8000 obr/min.

Fot. Yamaha

Yamaha MT-125Fot. Yamaha

Konstrukcja została opracowana na platformie najnowszej wersji YZF-R12, małego ścigacza Yamahy. Zadbano jednak o podobieństwo do mocniejszych motocykli serii MT. Yamaha MT-125 spełnia kryteria wymagane na motocyklowe prawo jazdy kat. A1, a więc gdy wejdzie w życie znowelizowana ustawa o kierujących pojazdami (być może już w sierpniu), będą mogli nią jeździć także kierowcy z prawem jazdy kat. B.

W redakcji Świata Motocykli nie testowaliśmy jeszcze tego motocykla. Ale jeśli ma on podobny charakter do MT-09 czy MT-07, to kierowcom samochodów, którzy zechcą go dosiąść, zalecamy co najmniej kilka godzin szkolenia pod okiem instruktora.

Więcej przeczytacie w artykule: Nowa Yamaha serii MT teraz dla młodszych

Nowa Yamaha MT-125 kosztuje 17 700 zł.

Fot. Yamaha

Yamaha MT-125Fot. Yamaha

YZF-R125

Yamaha YZF-R125 mały przecinak

Yamaha przewidziała zwiększone zainteresowanie motocyklami klasy 125, bo wprowadza w tym roku kilka nowości z niewielkimi silnikami. Jedną z nich jest nowa wersja małego ścigacza YZF-R125. Producent podkreśla pokrewieństwo z modelami wyścigowymi tej marki nie tylko poprzez oznaczenie (YZF-R), lecz także design oraz zastosowane technologie.

Fot. Yamaha

Yamaha YZF-R125Fot. Yamaha

Yamaha YZF-R125 ma rzeczywiście wiele wspólnego z MT-125. W MT zastosowano ten sam silnik, ramę i zawieszenie. Owiewki, reflektory i wlot powietrza między przednimi lampami upodabniają jednak ten motocykl do wyścigowej Yamahy YZF-R6.

Zobacz także: Yamaha YZF-R125 | Nowa wersja małego sportowca

Jeśli więc chcemy poczuć się choć trochę jak Valentino Rossi czy Jorge Lorenzo, to YZF-R125 jest dobrym wyborem na początek.

Cena 17 900 zł.

Fot. Yamaha

Yamaha YZF-R125Fot. Yamaha

Podobny cyfrowy wyświetlacz zastosowano również w modelu MT-125.

Yamaha YBR125

Yamaha YBR125

Mimo że prezentowane wcześniej Yamahy są bardziej efektowne i to one będą przyciągać wzrok kierowców i przechodniów, to jako motocykl dla posiadacza prawa jazdy kat. B zdecydowanie bardziej nadaje się YBR125. To lekki naked wyglądający może trochę niepozornie, ale za to niedrogi i oszczędny w eksploatacji.

Fot. Yamaha

Yamaha YBR125Fot. Yamaha

Gdy zechcemy przesiąść się z samochodu na motocykl po to, by używać go do codziennych dojazdów, to właśnie YBR125 będzie najlepszym wyborem. Jest zwrotny, łatwy do opanowania, świetnie poradzi sobie w korkach.

Jednocylindrowy, czterosuwowy silnik przy 7800 obr/min generuje 10 KM. Maksymalny moment obrotowy to 9,8 Nm. Osiągi nie będą więc imponujące, ale w sam raz dla początkujących motocyklistów. Za to apetyt na paliwo bardzo mały – zaledwie 2,9 l/100 km.

No i cena bardzo zachęcająca – 10 900 zł.


REKLAMA



REKLAMA


Yamahę YBR125 testowaliśmy już prawie 10 lat temu, od tego czasu trochę się zmieniła, ale jeśli ktoś chce, może poczytać: Yamaha YBR 125. Prezent dla 16-latka

Fot. Yamaha

Yamaha YBR125Fot. Yamaha

Yamaha YBR125 Custom

Yamaha YBR 125 Custom

Yamaha YBR125 ma swoją odmianę Custom, która wyglądem nawiązuje do cruiserów, ale też nie udaje tego, czym tak naprawdę nie jest. To właściwie ten sam motocykl co YBR125, lecz z niewielkimi zmianami. Warto podkreślić zwłaszcza jedną: bardzo niskie siodło – tylko 760 mm nad ziemią (w YBR125 – 780 mm). To sprawia, że nawet niewysokie osoby pewnie dosięgną stopami podłoża podczas postoju.

Fot. Paweł Kucharski

Yamaha YBR125 CustomFot. Paweł Kucharski

Yamahę YBR125 Custom niedawno testowaliśmy, a test jest już dostępny w naszym serwisie, więc polecamy przeczytać cały artykuł na jej temat: Yamaha YBR 125 Custom | Pomysł na życzliwość.

Cena 11 900 zł.

Yamaha WR125R

Yamaha WR125R

Yamaha WR125R to motocykl dla tych, którzy zechcą zjechać z szosy i spróbować jazdy terenowej. Możemy nim więc w tygodniu dojechać do pracy, a w weekendy poczuć się przez chwilę jak Cyril Despres i poszaleć na drogach gruntowych i bezdrożach. Oczywiście motocykl rajdowy to zupełnie inna konstrukcja, ale początkującym amatorom enduro i Yamaha WR125R dostarczy mnóstwo emocji.

Fot. Yamaha

Yamaha WR125RFot. Yamaha

Konstrukcja motocykla terenowego pozwala na jazdę na stojąco. Duże koła – przód 21 cali, tył 18 cali – duże tarcze hamulcowe, silnik umożliwiający gwałtowne przyspieszenie obrotów to cechy maszyn enduro. Yamahę WR125R wyposażono w opony przeznaczone do jazdy

Mimo że to tylko „stodwudziestkapiątka”, kierowcom z prawem jazdy kat. B radzimy odbywać pierwsze terenowe jazdy pod okiem instruktora lub przynajmniej doświadczonego motocyklisty. Bardzo łatwo zaliczyć glebę.

Yamaha WR125R kosztuje 16 500 zł.

Fot. Yamaha

Yamaha WR125RFot. Yamaha

Yamaha WR125X

Yamaha WR125X

Dla kierowcy samochodu, który dopiero teraz zaczyna interesować się motocyklami, różnica między Yamahami WR125R i WR125X jest trudna do dostrzeżenia. Oba to motocykle terenowe. Oba mają homologację dopuszczającą do ruchu po drogach publicznych. Ten pierwszy to enduro, drugi należy do kategorii supermoto. W sporcie to wyścigi łączące jazdę po torze motocrossowym i po asfalcie. Motocykl musi więc być przystosowany do obu tych nawierzchni.

Fot. Yamaha

Yamaha WR125XFot. Yamaha

Yamaha WR125X ma mniejsze koła – 17 cali na przedzie i tyle – i grubsze opony. Inaczej ustawione jest zawieszenie – na przedzie skok 210 mm, z tyłu – 230 mm (w motocyklu enduro odpowiednio 240 i 170 mm).

Silnik w obu Yamahach WR125 jest ten sam, jednocylindrowy czterosuw chłodzony cieczą o pojemności 124 ccm. 15 KM osiąga przy 9000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 12,2 Nm przy 8000 obr/min.

Yamaha WR125X to duży motocykl, wygląda jak maszyna o znacznie większej pojemności silnika. Na pewno zrobi wrażenie na kierowcach, którzy będą się jej przyglądać zza szyb swoich samochodów. Kierowców z prawem jazdy kat. B namawiamy do odbycia przynajmniej kilkugodzinnego przeszkolenia, zanim wsiądą na ten motocykl i wyjadą na jezdnię lub na tor.

Yamaha WR125X kosztuje 16 990 zł.

Fot. Yamaha

Yamaha WR125XFot. Yamaha

Nasz wybór dla początkującego motocyklisty z prawem jazdy kat. B

Yamaha YBR125 Custom

Przedstawiliśmy wszystkie motocykle Yamahy o pojemności 125 ccm. Wszystkich sześciu będą mogli dosiąść kierowcy z prawem jazdy kat. B. Jednak początkującym warto polecić przede wszystkim dwie – Yamahę YBR125 Custom (na zdjęciu) oraz YBR125.

KOMENTARZE


REKLAMA