fbpx
A password will be e-mailed to you.

Romet ma ciekawą ofertę motocykli dla posiadaczy prawa jazdy kat. B. Ich główną, lecz niejedyną zaletą jest bardzo przystępna cena- za prezentowane modele zapłacisz mniej, niż 5 tys złotych.

Romet ZK 125

Romet ZK 125, czyli następca Zetki (Z 125) to chyba najpopularniejszy motocykl w ofercie Rometu. Do niedawna takimi motocyklami mogli jeździć młodzi motocykliści z prawem jazdy A1. Zwykle nie dysponujący większą gotówką, więc poszukujący kompromisu między ceną a jakością. Wielu z nich zdecydowało się na zakup Zetki z powodu dobrych opinii, jakimi ten motocykl cieszy się na internetowych forach.

Według internautów jest dość wygodny, przyzwoicie zmontowany. Da się na nim jeździć nie tylko po mieście. Są tacy, którzy wybierali się Rometem Zetką w dalsze podróże i wrócili tym samym motocyklem 🙂

Zaletą Rometa ZK 125 jest również łatwość obsługi. Większość czynności obsługowych można wykonać samodzielnie, nawet przy niewielkim doświadczeniu technicznym. Osoby bardziej doświadczone w ogóle nie będą potrzebowały mechanika. Silnik o mocy 9,9 KM (dane producenta) uchodzi za trwały i bezawaryjny – wystarczy regularnie wymieniać olej. Wadą jednostki napędowej są wibracje, które przenoszą się na ramę i siodło. Na szczęście występują one mocno tylko w pewnym zakresie obrotów – można więc ich uniknąć umiejętnie operując gazem.

Romet ZK 125 kosztuje 4834 zł.

Zobacz: Romet Z 125 – polski klon Chińczyka

Romet Ogar Caffe

Stylistycznie to motocyklowa klasyka w najczystszym wydaniu. I głównie tym Romet wzbudza pozytywne emocje. Upodobniono go do maszyn z dawnych lat, a takie zabiegi potrafią się w dzisiejszych czasach świetnie przyjąć. Propozycja dla wszystkich, którzy na motocyklu szukają relaksu i do szczęścia nie potrzebują odpowiedniego logo. Romet jest niewielki i nie sprawi problemu nawet osobie bez doświadczenia. Pamiętacie Steve?a McQueena na jego Bonneville’u? Być może Ogar Caffe zapewni choć namiastkę tamtego stylu?

Ogar Caffe to tegoroczna nowość w ofercie Rometu. Żeby wyrobić sobie zdanie na podstawie opinii internautów, trzeba jeszcze trochę poczekać. Niskie siodło (tylko 700 mm) sprawi, że nawet niewysokie osoby będą czuć się pewnie na tym motocyklu, a z drugiej strony – wysocy motocykliści po prostu przesuną się bardziej do tyłu, ponieważ kanapa nie jest dzielona. Jak w innych Rometach mankamentem są drgania silnika przenoszone na cały motocykl.

Jednostka o mocy 10,7 KM rozpędza Ogara Caffe według producenta do 100 km/h. Lecz tak naprawdę niełatwo osiągnąć taką prędkość.

Romet Ogar Caffe kosztuje 4999 zł.

Romet Soft 125

Kolejny motocykl z klasyczną duszą. Cruiserowy styl polecamy wszystkim amatorom spokojnego toczenia się. Romet Soft jest dobrym rozwiązaniem dla drobnych pań oraz wszystkich, którzy na jednośladzie nie czują się pewnie. Nisko położona kanapa i niewielka masa pozwolą łatwo okiełznać motocykl i nabrać pewności siebie, co zapewni spokojną i bezpieczną jazdę. Ten model Rometa warto wziąć pod uwagę także ze względu na wyjątkowo zachęcającą cenę. Jeśli nie macie wygórowanych wymagań i zależy Wam na nowym motocyklu tego typu, to warto pomyśleć o Sofcie.

Romet Soft napędzany jest silnikiem o trochę innej konstrukcji niż pozostałe motocykle tej marki (z wałkiem rozrządu w głowicy). Jego użytkownicy mniej skarżą się na wibracje maszyny. Jednostka napędowa o pojemności 124 ccm ma według producenta rozpędzać motocykl do 90 km/h.

Również w Romecie Soft czynności obsługowe nie sprawiają trudności, a rozsądne użytkowanie i dbanie o regularne wymiany oleju powinny zapewnić trwałość i niewielką awaryjność motocykla.

Obecna cena katalogowa Rometa Soft to 4999 zł.

Romet K 125

Niewielki naked Romet K 125 dość mocno przypomina Zetkę. Bo tak naprawdę to właśnie Zetka była nowocześniejszą (przede wszystkim wizualnie) wersją K 125. Oba pojazdy łączy silnik, różnią szczegóły, niektóre dość istotne. K 125 jest bardziej oszczędnościowy, plastiki są słabe, podatne na uszkodzenia, a lakierowane części stalowe – na korozję.

Nie warto chyba powtarzać, że silnik K 125 jest prosty w budowie, łatwy w samodzielnym serwisowaniu itd.

Największą zaletą Rometa K 125 jest jego cena: 3999 zł. To najtańsza ze „stodwudziestekpiątek” tej marki, wliczając w to również skutery.

Czy warto kupić Rometa? Nie namawiamy, ale i nie odradzamy. Polecamy artykuł znanego piosenkarza, perkusisty jazzowego i kierowcy rajdowego Andrzeja Dąbrowskiego, który jeździ motorowerem tej marki: Motorower Romet CRS 50 jeździ śpiewająco.

Romet Street

Street został wyposażony w sprawdzony silnik znany z modeli K125 oraz ZK 125 w którym wprowadzono modyfikacje w postaci zastosowania  wałka wyrównoważającego  poprawiającego kulturę pracy jednostki na wysokich obrotach. Modele standardowo zostały wyposażone na przedniej osi w dużą wentylowaną tarczę, a dodatkowe zastosowanie stalowego oplotu przewodów hamulcowych zdecydowanie zwiększa efektywność hamowania.

 

Cena katalogowa Rometa Street wynosi 4999 zł

Romet Tour

Motocykl napędza ten sam silnik co model Street – OHV o pojemności 125 ccm z wałkiem wyrównoważającym. Kierowca będzie miał do dyspozycji 15 KM. Za zatrzymanie odpowiada stały w takich wypadkach zestaw: tarcza – bęben.

Modele Street i Tour różnią się detalami. Pierwszy jest miejskim nakedem z aluminiowymi felgami. W drugim natomiast znajdziecie szprychowe koła i wyższy błotnik, co ma nawiązywać do jednośladów enduro.

Cena katalogowa: 4999 zł

KOMENTARZE