fbpx
A password will be e-mailed to you.

Już można jeździć z prawem jazdy kat. B motocyklami i skuterami o pojemności silnika do 125 ccm. Przedstawiamy dziś trzy motocykle Hondy w tej klasie.

Honda MSX 125

Zachęcamy kierowców z prawem jazdy kat. B, aby przed wyjazdem na drogę publiczną motocyklem czy skuterem 125 odbyli przynajmniej kilka godzin szkolenia pod okiem fachowego instruktora nauki jazdy.

Gdy ta mała Honda przyjechała do testów w naszej redakcji, wszyscy chcieli nią jeździć. Bo to motocykl, który już samym wyglądem budzi sympatię. A na ulicach Warszawy interesowali się nim nawet przechodnie, którzy nie wyglądali na fanów motocykli.

Podczas jazdy po mieście Honda sprawdzała się rewelacyjnie. Na trasie okazało się, że po pierwsze, MSX jest wrażliwa na wilgotność powietrza i kierunek wiatru. Nawet niezbyt mocny wietrzyk potrafi zniweczyć pieczołowicie budowaną prędkość maksymalną, która w zależności od wyżej wymienionych parametrów może wynosić ponad (zmierzone GPS-em!) 100 km/h, bądź spaść do 82 km/h. Po drugie, to bardzo oszczędny pojazd. Spalanie wahało się od 2,8 do 3 l/100 km, co dzięki prostej matematyce daje zasięg na 5,5-litrowym zbiorniku paliwa wynoszący ponad 180 km – to fragment naszego testu, który możecie przeczytać tu: Ten mały motocykl zawróci wam w głowach. Tam również znajdziecie dane techniczne tego modelu.

Mimo małych wymiarów Hondy MSX nawet wysoki motocyklista pojedzie nią dość wygodnie, chociaż nie zostawi wiele miejsca dla pasażera. Nie powinni się jej obawiać również jeźdźcy o krótszych nogach – wysokość siedzenia to 765 mm.

Honda MSX 125 kosztuje 13 950 zł.

Honda CBR 125R

Wyglądowi 125 nie można niczego zarzucić. Dzieli wiele elementów z nieco większą 250, ale nie można powiedzieć, że brak jej indywidualnych cech. Przedni reflektor jest niewątpliwie bardziej wyrazisty niż w 250.

Advertisement

To nie rasowa wyścigówka, tylko propozycja motocykla, który swoim wyglądem ma nawiązywać do prawdziwego sportu. Obrotomierz wyskalowano do 12 500 obr/min. Silnik w niskim zakresie wydaje się być nieco ospały, za to chętnie kręci się w wysokich rejestrach. Przy 100 km/h wskazówka przekracza 7500 obr/min. Chowając się szczelnie za owiewką można „wycisnąć” przy sprzyjających warunkach nawet 130 km/h.

Cały artykuł o teście Hondy CBR 125R: Honda CBR 125R | Dla koneserów

Gdy ją testowaliśmy, cena Hondy CBR 125R była znacznie wyższa, dziś można ją kupić za 14 350 zł.

Honda CBF 125

CBF 125 to najtańszy model Hondy. Ten naked o sportowej sylwetce i wielu elementach stylistycznych zapożyczonych od mocniejszych motocykli Hondy napędzany jest silnikiem o mocy 11,3 KM (Honda podkreśla, że to najmocniejszy silnik wśród nakedów o tej pojemności). Moment obrotowy ma również całkiem przyzwoity – 11,2 Nm. Ale jego ogromną zaletą jest oszczędność paliwa – według producenta 100 km przejedziemy zużywając zaledwie 1,8 l benzyny. Podniesiona kierownica i obniżone siedzenie zapewnia wygodną pozycję motocyklisty.

Honda CBF 125 to najtańszy motocykl w katalogu tej marki. Można ją kupić za 10 850 zł.

KOMENTARZE