fbpx
A password will be e-mailed to you.

JJ2S X4 500 to idea motocykla szosowego z dynamicznym silnikiem, dzięki któremu możnaczerpać ogromną przyjemność z jazdy. Motocykl ten to próba połączenia wielu wydawałoby się na pierwszy rzut oka sprzecznych inspiracji, między innymi prostoty i „prawdziwości” konstrukcji z lat 20-tych (zwłaszcza sportowych), wyrafinowania „anglików” z ich najlepszego okresu, najnowszej technologii i designu oraz jeszcze czegoś […]

JJ2S X4 500 to idea motocykla szosowego z dynamicznym silnikiem, dzięki któremu możnaczerpać ogromną przyjemność z jazdy. Motocykl ten to próba połączenia wielu wydawałoby się na pierwszy rzut oka sprzecznych inspiracji, między innymi prostoty i „prawdziwości” konstrukcji z lat 20-tych (zwłaszcza sportowych), wyrafinowania „anglików” z ich najlepszego okresu, najnowszej technologii i designu oraz jeszcze czegoś ponad to, wynikającego z czasu i miejsca powstawania tej maszyny. W motocyklu zastosowano silnik JJ2S – pierwszy w historii silnik dwusuwowy, w którym odseparowane są w prosty sposób układ zasilania oraz układ smarowania. Poza tym, również po raz pierwszy, zastosowano w motocyklu silnik czterocylindrowy w układzie krzyżowym. Silnik użyty został jako centralny element nośny, do którego mocowane są: rama, wahacz wraz z elementem resorująco-tłumiącym, skrzynia biegów, chłodnica, zbiornik oleju i inne.


REKLAMA

DANE TECHNICZNE MOTOCYKLA

SILNIK

Typ: dwusuwowy, chłodzony cieczą i olejem;

Konfiguracja: silnik czterocylindrowy w układzie krzyżowym z hipocykloidalnym układem korbowym

Rozrząd: podciśnieniowe zawory płytkowe; komory wstępnego sprężania o pojemności 2,4 x większej od pojemności skokowej cylindrów; wielokanałowy system przepłukiwania cylindrów; regulowane podciśnieniowo zawory na oknach wydechowych; przepłukiwanie cylindrów pod ciśnieniem czystym powietrzem

Pojemność skokowa: 500 ccm

Średnica x skok tłoka: 56,4 x 50 mm

Moc maksymalna: 110 KM przy 8000 obr/min

Zasilanie: bezpośredni wtrysk paliwa z powietrzem systemu SYNERJECT; sterowanie centralnym mikroprocesorem

Smarowanie: z suchą miską olejową, zbiornik oleju o pojemności 4,5 l, pompa oleju wielosekcyjna napędzana silnikiem elektrycznym, sterowana centralnym mikroprocesorem

Rozruch: elektryczny, zintegrowany z systemem smarowania silnika

Alternator: 12 VZapłon: sterowany centralnym mikroprocesorem, świece zintegrowane z wtryskiwaczami

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik – sprzęgło: pas zębaty

Sprzęgło: wielotarczowe, suche

Skrzynia biegów: sześciostopniowa

Napęd tylnego koła: łańcuch o-ring

PODWOZIE

Rama: z rur stalowych


REKLAMA



REKLAMA


Zawieszenie przednie: teleskop upside-down 43 mm

Zawieszenie tylne: wahacz stalowy

Hamulec przedni: podwójny, tarczowy o średnicy 320 mm, zaciski sześciotłoczkowe

Hamulec tylny: tarczowy o średnicy 240 mm, zacisk dwutłoczkowy

Opony przód / tył: – 120/70 ZR 17″  /   190/50 ZR 17″

Koła przód / tył: 3.50 x 17″  /  5.50 x 17″

WYMIARY I MASY

Wysokość siedzenia: 800 mm

Rozstaw osi: 1341 mm

Kąt pochylenia główki ramy: 67 stopni

Długość: 1955 mm

Szerokość: 640 mm

Wysokość: 1138 mm

Masa pojazdu w stanie suchym: 155 kg

Zbiornik paliwa: 24 l

 

Źródło: JJS Design / GG Tech

KOMENTARZE

REKLAMA