fbpx

Aprilia REKLAMA Factory Aprilia Gresini | Aprilia Aprilia po podwójnym mistrzostwie w WSBK, wraca na stałe do MotoGP i łączy siły z zespołem Gresini, który przez lata współpracował z Hondą. Pierwszy sezon na pewno będzie trudny dla doświadczonych Bautisty i Melandriego, ponieważ zespół wystawi ewolucję motocykla CRT i dopiero rozpocznie budowę „prawdziwego” prototypu na sezon […]

Aprilia

Factory Aprilia Gresini


REKLAMA

Factory Aprilia Gresini | Aprilia

Aprilia po podwójnym mistrzostwie w WSBK, wraca na stałe do MotoGP i łączy siły z zespołem Gresini, który przez lata współpracował z Hondą. Pierwszy sezon na pewno będzie trudny dla doświadczonych Bautisty i Melandriego, ponieważ zespół wystawi ewolucję motocykla CRT i dopiero rozpocznie budowę „prawdziwego” prototypu na sezon 2016. Czyli wiemy, kto będzie raczej zamykał stawkę.

Alvaro Bautista nr 19

Alvaro Bautista

Kraj: Hiszpania,

Rocznik: 1984,

Tytuły MŚ: 1 (0),

Zwycięstwa: 16 (0),

Podia 48 (2)

Marco Melandri nr 33

Marco Melandri

Kraj: Włochy,

Rocznik: 1982,

Tytuły MŚ: 1 (0),

Zwycięstwa: 22 (5),

Podia 62 (20)

 

Octo IodaRacing Team

Octo IodaRacing Team | Aprilia

Zespół Ioda zaangażował Alexa De Angelisa, który kończył poprzedni sezon w Forward Yamaha, na miejsce Colina Edwardsa. Team otrzyma prawdopodobnie podobny motocykl, jak ekipa Gresini, co oznacza bardzo małą konkurencyjność i raczej miejsca na szarym końcu stawki. Mówiąc brutalnie, każdy punkt będzie sukcesem.

Alex De Angelis nr 15

Alex De Angelis

Kraj: San Marino,

Rocznik: 1984,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 4 (0),

Podia 40 (1)

Ducati

Ducati Team

Ducati Team | Ducati

Włoska ekipa po raz pierwszy w historii będzie mieć aż dwóch kierowców z Italii. Takiego zestawu nie było nawet wcześniej w WSBK. Do doświadczonego Dovizioso dołączył Iannone, który zastąpił Crutchlowa. Już w zeszłym roku zawodnicy Ducati byli coraz szybsi, dlatego w tym sezonie powinno być tylko lepiej. Włosi, mimo że są zespołem fabrycznym, mogą korzystać z łagodniejszych przepisów.

Andrea Dovizioso nr 4

Andrea Dovizioso

Kraj: Włochy,

Rocznik: 1986,

Tytuły MŚ: 1 (0),

Zwycięstwa: 10 (1),

Podia 24 (65)

Andrea Iannone nr 29

Andrea Iannone

Kraj: Włochy,

Rocznik: 1989,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 12 (0),

Podia 24 (0)

 

Avintia Racing

Avintia Racing | Ducati

Hiszpański zespół zmienia w tym roku motocykle i po trzech sezonach eksperymentowania z różnymi ramami i silnikami Kawasaki, przesiada się na zeszłoroczne Ducati w specyfikacji Open. Skład zespołu pozostał bez zmian. W końcówce sezonu 2014 Barbera potrafił być najlepszym zawodnikiem Open w pojedynczych wyścigach, co z pewnością daje nadzieje na nie najgorszy sezon 2015.

Hector Barbera nr 8

Hector Barbera

Kraj: Hiszpania,

Rocznik: 1986,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 10 (0),

Podia 32 (0)

Mike di Meglio nr 63

Mike di Meglio

Kraj: Francja,

Rocznik: 1988,

Tytuły MŚ:1 (0),

Zwycięstwa: 5 (0),

Podia 13 (0)

 

Pramac Racing

Pramac Racing | Ducati

Satelicki team Ducati zmienił jednego zawodnika. Miejsce Iannone, który awansował do fabrycznego składu, zajął Danilo Petrucci. Włoch ostatnie lata startował w słabym zespole Ioda i dopiero teraz dostanie szansę pokazania swojego potencjału. Drugi motocykl został w rękach Kolumbijczyka Hernandeza, co wiąże się ze wsparciem finansowym dla zespołu. Obaj mogą powalczyć o czołówkę Open.

Danilo Petrucci nr 9

Danilo Petrucci

Kraj: Włochy,

Rocznik: 1990,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 0,

Podia 0

Yonny Hernandez nr 68

Yonny Hernandez

Kraj: Kolumbia,

Rocznik: 1988,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 0,

Podia 0

Honda

Repsol Honda Team

Repsol Honda Team | Honda RC 213V

Najlepszy zespół ostatnich lat znów jest faworytem, głównie za sprawą Marca Marqueza, który zdominował poprzedni sezon. Z dobrej strony w pierwszej połowie sezonu prezentował się też Dani Pedrosa, który nowy sezon rozpoczyna ze zmienionym sztabem technicznym. Miejmy nadzieję, że przewaga Hiszpanów będzie w tym roku mniejsza, a wyścigi jeszcze bardziej emocjonujące.

Dani Pedrosa nr 26

Dani Pedrosa

Kraj: Hiszpania,

Rocznik: 1985,

Tytuły MŚ: 3 (0),

Zwycięstwa: 49 (26),

Podia 135 (94)

Marc Marquez nr 93

Marc Marquez

Kraj: Hiszpania,

Rocznik: 1993,

Tytuły MŚ: 4 (2),

Zwycięstwa: 45 (19),

Podia 69 (30)

 

Cardion AB Motoracing

Cardion AB Motoracing | Honda RCV 1000R

Czeski zespół jak zawsze wystawia syna właściciela zespołu i zarządcy toru w Brnie. W sezonie 2015 Karel nadal będzie używał produkcyjnej Hondy, ale wyposażonej już w nowy silnik, testowany przez prywatnych zawodników pod koniec roku. Jeśli motocykl będzie bardziej konkurencyjny niż w 2014 r., Czech powinien zakończyć nowy sezon na lepszej pozycji niż siedemnasta…

Karel Abraham nr 17

Karel Abraham

Kraj: Czechy,

Rocznik: 1990,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 1 (0),

Podia 2 (0)

 

CWM LCR Honda

CWM LCR Honda | Honda RCV 1000R

Zespół Lucio Cecchinello urósł w tym sezonie do dwóch zawodników na różnych motocyklach. Stefana Bradla zastąpił Cal Crutchlow, który uciekł z Ducati po zaledwie sezonie współpracy. Motocykl w specyfikacji Open dostanie Jack Miller. Debiut Australijczyka jest niewątpliwą sensacją, ponieważ niedoszły mistrz Moto3 przeszedł do królewskiej klasy z pominięciem Moto2.

Cal Crutchlow nr 35

Cal Crutchlow

Kraj: Wielka Brytania,

Rocznik: 1985,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 0,

Podia 7 (7)

Jack Miller nr 43

Jack Miller

Kraj: Australia,

Rocznik: 1995,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 6 (0),

Podia 10

 

Drive M7 Aspar

Drive M7 Aspar | Honda RCV 1000R

U Aspara jedna zmiana w stosunku do roku 2014: miejsce Hiroshi Aoyamy, który został kierowcą testowym Hondy, zajął Eugene Laverty, który przyszedł do MotoGP z WSBK. Liderem zespołu będzie były mistrz świata – Nicky Hayden. Obaj zawodnicy dostaną do dyspozycji nowe, produkcyjne Hondy RCV 1000R. Zeszły sezon nie był najlepszy dla teamu, więc wydaje się, że może być tylko lepiej.

Eugene Laverty nr 50

Eugene Laverty

Kraj: Irlandia,

Rocznik: 1986,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 0,

Podia 0

Nicky Hayden nr 693

Nicky Hayden

Kraj: USA,

Rocznik: 1981,

Tytuły MŚ: 1 (1),

Zwycięstwa: 3 (3),

Podia 28 (28)

 

Estrella Galicia Marc VDS Team

Estrella Galicia Marc VDS Team | Honda RC 213V

Zespół Marc VDS, po sukcesach w Moto2, rozszerzył swoją działalność o królewską klasę. Do składu wrócił Scott Redding, a zespół przejął czwarty fabryczny motocykl po ekipie Gresini, która związała się z Aprilią. Młody Anglik w sezonie 2014 miał do dyspozycji maszynę klasy Open i wielokrotnie był szybszy od Alvaro Bautisty. Logiczne jest więc przypuszczenie, że teraz zagości w czołówce.

Scott Redding nr 45

Scott Redding

Kraj: Wielka Brytania,

Rocznik: 1993,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 4 (0),

Podia 16 (0)

Suzuki

Team Suzuki MotoGP

Team Suzuki MotoGP | Suzuki GSX-RR

Po kilkuletniej przerwie Suzuki wraca do MotoGP z nowym motocyklem i zawodnikami. Aleix Espargaro przez ostatnie lata był najlepszym zawodnikiem CRT i Open, Vinales to debiutant, który awansował do najwyższej kategorii po roku w Moto2. Japońskiego producenta czeka trudny sezon budowy motocykla, który po prawie dwóch latach testów nie jest tak szybki i niezawodny, jak wszyscy się spodziewali.

Maverick Vinales nr 25

 Maverick Vinales

Kraj: Hiszpania,

Rocznik: 1995,

Tytuły MŚ: 1 (0),

Zwycięstwa: 16 (0),

Podia 40

Aleix Espargaro nr 41

Aleix Espargaro

Kraj: Hiszpania,

Rocznik: 1989,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 0,

Podia 2 (1)

Yamaha

Movistar Yamaha MotoGP

Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha M1

Flagowy zespół Yamahy też nie zmienił składu i będzie tak aż do końca sezonu 2016. Ale zmieniać raczej nie ma potrzeby, ponieważ na rynku lepszych zawodników chwilowo brak. Rossi przeżywa drugą młodość, wygrał dwa wyścigi, 13 razy stał na podium i został wicemistrzem świata. Lorenzo po słabym początku sezonu w końcówce znów wygrywał. Pytanie, czy dadzą radę powalczyć z Marquezem przez cały rok?

Valentino Rossi

Valentino Rossi nr 46

Kraj: Włochy,

Rocznik: 1979,

Tytuły MŚ: 9 (7),

Zwycięstwa: 108 (82),

Podia 196 (160)

 

Jorge Lorenzo nr 99

Jorge Lorenzo

Kraj: Hiszpania,

Rocznik: 1987,

Tytuły MŚ: 4 (2),

Zwycięstwa: 54 (33),

Podia 123 (85)

 

 

NGM Forward Racing

NGM Forward Racing | Forward Yamaha

Najlepszy team Open 2014 w sezon wchodzi z zupełnie nowym składem. Po trzech latach z Hondą, Stefan Bradl staje przed nowym wyzwaniem, którym będzie walka o pierwsze miejsce wśród zawodników Open. Jego partnerem został debiutant – Loris Baz, który przyszedł z WSBK. Francuz pewnie straci trochę czasu na naukę nowego dla siebie motocykla i raczej nie można od niego oczekiwać wielkich sukcesów.

Stefan Bradl nr 6

 Stefan Bradl

Kraj: Niemcy,

Rocznik: 1989,

Tytuły MŚ: 1 (0),

Zwycięstwa: 7 (0),

Podia 19 (1)

Loris Baz nr 76

Loris Baz

Kraj: Francja,

Rocznik: 1993,

Tytuły MŚ: 0,

Zwycięstwa: 0,

Podia 0

 

 

Monster Yamaha Tech 3

Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha M1

Satelicki zespół Yamahy nie zmienił w tym roku składu i po niezłym sezonie 2014 liczy na kolejny progres. Bradley Smith, po trudnych początkach w MotoGP, jest coraz szybszy, a Pol Espargaro był najlepszym debiutantem. Dla obu celem będą z pewnością miejsca na podium w poszczególnych wyścigach i oczekiwanie na sezon 2017, kiedy to teoretycznie odblokują się miejsca w najlepszych zespołach.

Bradley Smith nr 38

Bradley Smith

Kraj: Wielka Brytania,

Rocznik: 1990,

Tytuły MŚ: 0 (0),

Zwycięstwa: 3 (0),

Podia 24 (1)

Pol Espargaro nr 44

Pol Espargaro

Kraj: Hiszpania,

Rocznik: 1991,

Tytuły MŚ: 1 (0),

Zwycięstwa: 15 (0),

Podia 44 (0)

KOMENTARZE

REKLAMA

Polecane artykuły
Motocykliści z Trójmiasta już rozpoczęli starania o wpuszczenie ich na…
Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem biznesu motocyklowego, to mamy dla…