Na Amerykańskiej Międzynarodowej Wystawie Motocykli (AIME) miał swą premierę nowy model firmy Erik Buell Racing EBR 1190RX.
Erik Buell to założyciel Buell Motorcycles, ale ta marka należy teraz do Harleya-Davidsona, a jej były właściciel zarządza teraz firmą Erik Buell Racing, która zajmuje się produkcją ścigaczy. Na razie ma w swoim dorobku jeden model EBR 1190RS, a właśnie zaprezentowała jego nową, długo oczekiwaną na amerykańskim rynku odmianę EBR 1190RX.
Ze specyfikacji wynika, że oba motocykle wyposażone są w ten sam silnik, czterosuwowy, chłodzony płynem V-twin o pojemności 1190 ccm, lecz w nowej wersji zyskał on 10 KM. Jego moc maksymalna wynosi teraz 185 KM przy 10600 obr./min., a maksymalny moment obrotowy to 137,8 Nm przy 8200 obr./min. Niewiele seryjnych motocykli może się pochwalić takim momentem obrotowym – podkreśla producent i dodaje, że dostępny jest on w szerokim zakresie obrotów, co sprawia, że motocykl świetnie przyspiesza na każdym biegu. 21 ustawień kontroli trakcji ma zapewnić kontrolę nad mocą maszyny w każdych warunkach drogowych. EBR podkreśla przy tym, że silnik jest ekonomiczny i pozwala przejechać ponad 40 mil na jednym galonie paliwa, co w przeliczeniu daje ok. 7 l/100 km.
Motocykl trafi do produkcji pod koniec 2013 r. Sugerowana cena w USA to niecałe 19 tys. dolarów.