fbpx
A password will be e-mailed to you.

Honda zaprezentowała crossowe modele CRF450R i CRF250R w nowych, ulepszonych wersjach na 2015 rok.

Historia modelu CRF450R sięga 2002 roku. Od tego czasu przeszedł on wiele modyfikacji. W 2013 r. dostał nową ramę. W modelu 2014 wprowadzono poprawiono zawieszenie i zmodyfikowano silnik. Model 2015 ma być – według producenta – możliwie najbardziej zbliżony do motocykli używanych przez fabryczny zespół Hondy w motocrossowych zmaganiach MX1.


REKLAMA

Z jednocylindrowego silnika o pojemności 449 ccm wyciśnięto jeszcze 0,9 kW mocy. Teraz oddaje ona 39,5 kW (53,7 KM) przy 9000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 48 Nm osiąga przy 7000 obr/min. W jednostce napędowej zastosowano nową głowicę opracowaną przez Honda Racing Corporation, sportowy oddział koncernu. Skrócono również rurę wydechową i zmieniono tłumiki. Zmiany wprowadzono również w zawieszeniu w postaci amortyzatorów gazowych.

Główna nowość to wprowadzenie przycisku zmiany trybów pracy silnika. Dzięki temu nie trzeba już podłączać do elektroniki motocykla laptopa. Za pomocą przycisku można kolejno przełączać się między trzema trybami. Pierwszy z nich to tryb standardowy, drugi – z łagodną kontrolą przepustnicy przeznaczony jest na błotniste, śliskie nawierzchnie, trzeci – najbardziej agresywny ma być najlepszy na piach. Dwa ostatnie tryby można modyfikować za pomocą komputera i dedykowanej aplikacji.


REKLAMA



REKLAMA


Tę samą innowację wprowadzono w modelu CRF250R. Otrzymał on również m.in. tę samą ramę co 450 i gazowe amortyzatory firmy Showa.

KOMENTARZE


REKLAMA