fbpx
A password will be e-mailed to you.

Od tego czasu przejechał 1 123 000 kilometrów na całym świecie. Odwiedził prawie 70 państw, chociaż jak sam mówi, nie jest „łowcą krajów”. W przeszłości zaliczył 25.000 kilometrową wyprawę do Władywostoku, w zeszłym roku osiągnął – podążając za Dakarem – Tierrę del Fuego, przylądek Ameryki Południowej, który była najbardziej odległym punktem jego podróży. Pod koniec […]

Od tego czasu przejechał 1 123 000 kilometrów na całym świecie. Odwiedził prawie 70 państw, chociaż jak sam mówi, nie jest „łowcą krajów”. W przeszłości zaliczył 25.000 kilometrową wyprawę do Władywostoku, w zeszłym roku osiągnął – podążając za Dakarem – Tierrę del Fuego, przylądek Ameryki Południowej, który była najbardziej odległym punktem jego podróży.

Pod koniec stycznia zaczyna nową 25 000 kilometrową wycieczkę do Afryki razem z drugą legendą – KTM 990 Adventure Dakar.
„Ten motocykl jest idealny do tego celu” – powiedział Jarda. „Kiedyś odbyłem piękną podróż do Rosji na KTM 990 SM T, który jest doskonałym motocyklem turystycznym, jednak do Afryki nic nie będzie lepsze niż sprawdzony offroadowy multitalent Adventure’a”.

Sima wyruszy pod koniec stycznia z Barcelony. Planuje przejechać przez Maroko, Zachodnią Saharę, Mauretanię i Mali – a jeżeli starczy czasu – odwiedzi jeszcze najbardziej wysunięte na południe miejsce w zachodniej Afryce – Wybrzeże Kości Słoniowej. Ponieważ będzie jechał na modelu Dakar, Sima chce także odwiedzić Lac Rose, punkt końcowy afrykańskiego Dakaru.

Mieszkańcy Nawakszut, Bamako lub Timbuktu na pewno będą mieli okazję porozmawiać z przyjaznym, wysokim Czechem, który jest prawdziwym weteranem Afryki. Będzie to już szesnasta podróż Simy do Afryki, a on sam nie ukrywa, że Czarny Ląd jest jego ulubionym kontynentem.

Jarda będzie miał bardzo napięty harmonogram, ponieważ chce wrócić i porozmawiać ze wszystkimi zainteresowanymi odwiedzającymi stoisko KTM podczas wystawy Motosalon w Brnie, która rozpoczyna się już 7 marca.

„Jarda Sima i KTM 990 Adventure to idealna para.” – powiedział Chrystian Waach, dyrektor generalny KTM w środkowowschodniej Europie. „Jest człowiekiem, który jest w stanie spełniać swoje marzenia, a my w KTM mamy najlepsze narzędzie, które pomoże tego dokonać.”

Krótki przegląd podróży enduro KTM 990 Adventure:

2002: Zwycięstwo w Dakarze wersji racing (Fabrizio Meoni)2003: Wprowadzenie 950 Adventure .2006: 990 Adventure: wtrysk paliwa, lepsze osiągi, ABS.2009: Moc zwiększona do 106 KM, nowa deska rozdzielcza, 115 KM w modelu R.2011: Model Dakar wyposażony w osłony ramy, siedzenie rally, specjalną grafikę oraz 115 konny silnik.2012: 115 konny silnik, pomarańczowa rama oraz osłony ramy jako wyposażenie standardowe.

Dane techniczne  KTM 990 Adventure 2012:

Silnik: dwucylindrowy V 75 °Pojemność: 999 cm3Moc: 115 KMSkrzynia biegów: 6-biegowaWysokość siedzenia: 860 mmSucha masa: ok. 209 kg

Źródło: KTM

ZOBACZ TAKŻE:

Blog Roku 2011

Enduro długodystansowe

U źródeł enduro: Yamaha XT 660Z Ténéré

KOMENTARZE