Spółka Orlen Oil, czołowy producent olejów i smarów do motoryzacji i przemysłu, wprowadza do swojej oferty 8 nowych olejów z linii Platinum Rider: 6 do jednośladów wyposażonych w silniki czterosuwowe oraz 2 do jednośladów z silnikami dwusuwowymi.

Zgodnie ze zmianami przepisów, które nastąpiły w połowie ubiegłego roku, zezwolono na prowadzenie motocykli o pojemności do 125 ccm i mocy nie przekraczającej 11 kW osobom, które posiadają prawo jazdy kat. B od minimum trzech lat. Do tej pory prawo jazdy kat. B uprawniało do prowadzenia tylko motorowerów i skuterów o pojemności do 50 ccm. Taka zmiana przepisów już od lipca 2014 roku pozwoliła zaobserwować znaczny wzrost sprzedaży jednośladów. Różne źródła podają, iż tendencja wzrostowa utrzymuje się nadal i jest przewidywana co najmniej do końca 2015 roku. Największa sprzedaż dostrzegalna jest właśnie w segmencie motocykli o pojemności silnika do 125 ccm.

Obserwowane w branży motoryzacyjnej zmiany to również wyzwanie dla firm produkujących oleje silnikowe. ORLEN Oil podążając za trendami na rynku nie tylko polskim, ale i europejskim podjął decyzję o rozwinięciu kompleksowej linii olejów silnikowych przeznaczonych właśnie do jednośladów, inspirowanych najnowszymi trendami technologicznymi.

Linia Platinum Rider obejmuje 8 produktów: 6 olejów do silników czterosuwowych oraz 2 oleje do jednośladów z silnikami dwusuwowymi. Oleje silnikowe typu 4T spełniają najnowsze wymagania jakościowe przede wszystkim API i JASO w różnych klasach lepkości. Oferta obejmuje zarówno oleje syntetyczne, półsyntetyczne, jak i oleje mineralne. Unikalna formuła olejów do silników czterosuwowych została opracowana w oparciu o technologię HTS – High Temperature Stability. Celem i zaletą wysoko zaawansowanej formuły HTS jest zapewnienie skutecznego smarowania silnika, sprzęgła oraz przekładni każdego jednośladu, nie tylko podczas jazdy w warunkach drogowych, ale także w ekstremalnych

warunkach eksploatacji, takich jak motorsport. HTS to gwarancja maksymalnego wykorzystania mocy silnika, przy jednoczesnym zmniejszeniu osadów i skutecznym odprowadzaniu ciepła. Oleje z serii Platinum Rider posiadają gwarancję wytrzymałości potwierdzoną przez zespół motocyklowy ”ORLEN Team„.

Unikalna technologia HTS to:

– zapewnienie doskonałej czystości tłoka;

– zwiększona stabilność termooksydacyjna oleju;

– wzmocniona odporność oleju na ścinanie w warunkach zwiększonego obciążenia silnika w wysokiej temperaturze;

– wydłużenie żywotności silnika;

– doskonałe smarowanie i ochrona sprzęgła i przekładni;

– skuteczna ochrona przed nadmiernym zużyciem przekładni;

– zwiększenie mocy i przyspieszenia silnika.

Szczegółowa klasyfikacja oraz rekomendacja oleju na stronie internetowej: www.orlenoil.pl

Ambasadorem nowej linii olejów Platinium Rider został Kuba Przygoński.

Jak wybrać motocykl? Co doradziłbyś początkującym motocyklistom?

Kuba Przygoński: Przede wszystkim upewnij się, że motocykl pasuje do Ciebie, do Twojego temperamentu. Wybór jest ogromny – i każdy może coś dla siebie znaleźć. Lubisz długie trasy, ryk silnika, swobodę jazdy to pokochasz choppera. A jeśli targa Tobą zew wolności, pociąga Cię nieznane, pokonywanie wertepów, bezdroży – to wybór jest oczywisty – enduro. Motocykl musi pasować do Ciebie, indywidualnego stylu jazdy i warunków fizycznych.

Co wpływa na osiągi motocykla?

Kuba Przygoński: To miks wielu czynników. Wiele zależy od umiejętności, ale musi być także wsparcie technologii.

Co jest ważne przy ekstremalnej eksploatacji silnika?

Kuba Przygoński: Kiedy jedziesz przez wydmy Dakaru to w Twojej głowie toczy się ekstremalna walka, podobnie w silniku. Przeciążenia, maksymalny wysiłek, zabrudzenia. Naturalnie trzeba też zadbać o elementy silnika, żeby mieć radość z jazdy i przede wszystkim dojechać bezpiecznie do celu. Musisz mieć niezawodne wsparcie, także oleju.

Co jest najważniejsze dla silnika w takich warunkach, jakie panują na rajdzie Dakar?

Kuba Przygoński: Granica wytrzymałości dla zawodników startujących na Dakarze jest już nieprawdopodobnie wyśrubowana. Zwłaszcza motocykle poddawane są trudnym próbom podczas jazdy terenowej. Zapylenie, kurz, przeciążenia, albo odwrotnie wilgoć, mokre sprzęgło, zabrudzenia błotem. W takich warunkach od właściwego smarowania zależy ochrona silnika, zużycie elementów maszyny.

Czym dla Ciebie jest jazda motocyklem?

Kuba Przygoński: Wybrałem motocykle terenowe, ponieważ dzięki ich specyfice można jeździć praktycznie wszędzie. To wolność i niezależność – ograniczenia są tylko w Tobie. To zmagania, walka, mordercze przeprawy, ale również ogromna przyjemność jazdy.

KOMENTARZE