8   +   7   =  

 REKLAMA Motocykl będzie miał silnik o mocy 8 kW i baterię o pojemności 2,4Wh co pozwoli na ostrą jazdę w terenie do 1 godziny. Dzięki niskiej masie całkowitej pojazdu, sięgającej 80 kg, prędkość maksymalna wyniesie ok. 130 km/h. Poszycie motocykla studenci wykonają własnoręcznie z lekkich, wysokowytrzymałych kompozytów, którym niestraszne będą kamienie czy upadki motocykla w […]

 


REKLAMA

Motocykl będzie miał silnik o mocy 8 kW i baterię o pojemności 2,4Wh co
pozwoli na ostrą jazdę w terenie do 1 godziny. Dzięki niskiej masie
całkowitej pojazdu, sięgającej 80 kg, prędkość maksymalna wyniesie ok. 130
km/h. Poszycie motocykla studenci wykonają własnoręcznie z lekkich,
wysokowytrzymałych kompozytów, którym niestraszne będą kamienie czy upadki
motocykla w terenie.

Bardzo ciekawym elementem nowego motocykla będzie elektroniczny wyświetlacz,
spełniający rolę deski rozdzielczej. Dzięki zastosowaniu wielu czujników
możliwe będzie nie tylko kontrolowanie prędkości i zasięgu, ale również
temperatury baterii i sterownika, napięcia i natężenia prądu pobieranego
z baterii.

Prace nad motocyklem są w bardzo zaawansowanym stadium. Zakończono etap
obliczeń wytrzymałościowych konstrukcji nośnej, wahacza i innych elementów
przenoszących obciążenia. Przechodzi teraz do fazy wykonawczej projektu. W
najbliższym czasie wykonywane będzie oprzyrządowanie spawalnicze, dzięki któremu konstruktorzy będą mogli spawać ramę i wahacz. W międzyczasie zespół Elektro pracuje nad technologią wykonywania baterii, składającej się z 260 celli Li-Ion. Ekipa
Kompozytów i Druku 3D dopracowuje natomiast geometrię poszycia i dobór
odpowiednich struktur kompozytów.

Motocykl przygotowywany jest na zawody SmartMoto Challenge w Barcelonie i
Moskwie, gdzie zespół będzie oczywiście walczyć o zwycięstwo.

Prace można śledzić na FP zespołu: LEM Wrocław – facebook
<https://www.facebook.com/LightElectricMotorcycle/?fref=ts>.

KOMENTARZE


REKLAMA