Pierwsi w Polsce jeździliśmy nowym, crossowym Kawasaki KX 450F, udoskonalonym dzięki doświadczeniom fabrycznych zawodników i wyposażonym w program ułatwiający start (Launch Control Mode).

W nowym KXF gruntownym zmianom zostało poddane podwozie. Ramę zwężono o 4 mm. Nowością jest możliwość regulacji kierownicy i podnóżków oraz systemu dźwigni tylnego zawieszenia. Przednie zawieszenie zostało dostarczone przez Kayabę. Zmieniona jest również przednia tarcza hamulcowa oraz kształt i poszycie kanapy.

Zmiany w sercu KX 450F 2012 nie są rewolucyjne, jednak silnik różni się dosyć mocno od poprzedników. Jest to nadal czterozaworowa jednostka napędowa zasilana wtryskiem paliwa. Sterowanie zapłonem ma do wyboru 3 mapy: neutralną, na nawierzchnie twarde oraz miękkie. Dużą niespodzianką jest system wspomagania startu LCM (Launch Control Mode). Nawet najbardziej doświadczonym zawodnikom trudno jest wykorzystać cały zakres mocy „czterystapięćdziesiątek” podczas startu. Dlatego w najnowszym KXF wprowadzono specjalny program, który ma pomóc zawodnikowi przy wyjściu z bramki.

Nowym motocyklem jeździliśmy niedaleko Mediolanu, na torze Gallarate. Od razu po rozpoczęciu jazd czuć, że KX 450F ma bardzo duży zapas mocy. Dostępna jest praktycznie od samego dołu, a dodatkowo oddawana jest bardzo spokojnie i równomiernie. Dzięki zwężeniu ramy i zmniejszeniu baku model 2012 jest bardzo zwrotny. Idealnie wchodzi w zakręty, a ciasne koleiny nie sprawiają mu trudności mimo 113 kg masy.

LCM, czyli system wspomagania startów, uruchamia się bardzo łatwo. Aby go włączyć wystarczy przytrzymać przycisk przy kierownicy i po chwili zapala się lampka informująca, że system jest aktywny. Przy włączonym LCM tylne koło cały czas jest przyczepne i nie ucieka na boki.

Dzięki szerokiemu zakresowi regulacji, pozwalających dopasować KX 450F do indywidualnych potrzeb, jest on teraz motocyklem tak uniwersalnym, że sprawi radość amatorowi jak i zawodnikowi.

Wszystkiego o nowym Kawasaki dowiecie się z sierpniowego wydania „Świata Motocykli”, które ukaże się 15 lipca 2011.

Tekst: Jasimierz

ZOBACZ TAKŻE:

Harley-Davidson Panhead Hydra Glide

Velocette LE Mk III

Motocykle – ogłoszenia

KOMENTARZE