fbpx
A password will be e-mailed to you.

Firma założona i prowadzona przez Dr Leatta postawiła sobie za cel zwiększenie bezpieczeństwa i wygody w offroadzie. I cel ten osiągnęła. Sprawdźcie jej najciekawsze patenty!

O tym, jak zaczęła się historia marki Leatt, pisaliśmy w jednym z poprzednich artykułów. Tragedia jednego z zawodników była dla dr Christophera Leatta impulsem do działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa motocyklistów w offroadzie. Nie zakończył on swojej misji tylko na stworzeniu stabilizatora kręgosłupa, to był tylko rozbieg. Marka Leatt poszła o krok dalej i stworzyła pełną ofertę ubioru do motocrossu i enduro. Postanowiliśmy przyjrzeć się jej najciekawszym pomysłom i patentom, z których korzystają najlepsi zawodnicy oraz amatorzy na całym świecie.

Ochraniacz Karku Leatt Brace

To od niego zaczęła się cała historia firmy Leatt i to właśnie on odmienił kwestię ochrony w offroadzie. Brak takiego produktu na rynku zmotywował dr Leatta do rozpoczęcia prac nad pierwszym stabilizatorem karku. Leatt Brace okazał się odpowiedzią na potrzeby motocyklistów i w pewnym momencie jeździli w nim prawie wszyscy.

On też otworzył firmie drzwi do pozostałych sektorów rynku offroadowego i pracy nad innymi produktami. Po opatentowaniu swojego ochraniacza karku, przebicie się na rynku zajęło marce kilka lat, ale kiedy już się to udało, „kula śniegowa” zaczęła toczyć się po stoku, a firma mogła skupić się na kolejnych produktach zwiększających bezpieczeństwo.

Buzer Leatt 4.5

Naturalnym rozwinięciem oferty marki Leatt było stworzenie buzera kompatybilnego z ochraniaczem karku. Inżynierowie nie ukrywali, że jednym z największych problemów przy tworzeniu stabilizatora szyi było dopasowanie go do różnych ochraniaczy klatek piersiowych. Stworzenie własnego ochraniacza rozwiązywało więc wiele problemów. Leatt jako pierwszy wprowadził buzery z certyfikatem CE, które na dobrą sprawę stworzyły europejskie wymogi dotyczące ochraniaczy klatek piersiowych. 

Tworząc swoje buzery, inżynierowie Leatta w pierwszej kolejności zamienili twarde, jednoczęściowe plastikowe ochraniacze na dużo wygodniejsze, kilkupanelowe buzery pracujące razem z ciałem zawodnika, a następnie stworzyli „miękkie” ochraniacze. Do tego celu wykorzystano materiały 3DF, które pod wpływem ciepła przybierają kształt ciała, a następnie podczas uderzenia twardnieją. 

Kask Leatt 8.5

Podczas tworzenia swojego kasku, marka Leatt skupiła się nie tylko na tym, żeby był on możliwie jak najbezpieczniejszy, ale również lekki i bardzo wygodny. Inżynierowie stworzyli system turbin 360 stopni przymocowanych do warstwy EPS. Spełniają one dwie funkcje – przyjmują na siebie siłę uderzenia podczas upadków przy liniowych niskich prędkościach np. 2.5 m/s, których zawodnicy mają w swoich karierach zdecydowanie więcej, co pozwala zmniejszać ryzyko uszkodzenia mózgu. Dzięki swojemu okrągłemu kształtowi pozwalają również odbierać siłę uderzeń przekazywaną z EPS na głowę przy przyśpieszeniach rotacyjnych.

Kaski Leatt korzystają z kilku różnych warstw i części EPS o różnych gęstościach, dzięki czemu można zachować wysokie bezpieczeństwo oraz znakomity balans kasku. Potwierdzają to testy Snell i DOT, oraz nowy standard ECE 22.6. Jakby tego było mało, offroadowe kaski Leatta zdały również test federacji FIM pod MotoGP, co jest już nie lada wyczynem. 

Buty Leatt FlexLock

Jednym z największych wyzwań dla producentów jest stworzenie wygodnych i bezpiecznych butów. Ze względu na swoją skomplikowaną budowę i zaawansowane funkcje wymagają bardzo dużo poświęconej pracy. W tym celu Leatt zwerbował do siebie inżynierów odpowiedzialnych za stworzenie jednych z najlepszych butów na rynku i zlecił im stworzenie nowego modelu.

Buty FlexLock wyróżnia już sam system ich zapinania, który jest dziecinnie prosty i bardzo intuicyjny, oraz rzep działający „tylko w jedną stronę”. Wewnętrzna część buta jest bardzo płaska, aby zapewnić jak najlepszy kontakt z motocyklem i trzymanie maszyny nogami podczas jazdy. Skupiono się również na przedniej części podeszwy, która została powiększona, tak żeby stopa miała jak największą powierzchnię styku z podnóżkiem. Zastosowano również przyczepne materiały, żeby kierowca mógł stać stabilnie i pewnie manewrować motocyklem w trudnym, nawet bardzo błotnistym terenie.

Gogle Leatt 6.5

Wiele osób nie docenia, jak ważne w kwestii bezpieczeństwa są gogle, a to przecież tak naprawdę tylko ich szybka zabezpiecza nasze oczy przed kamieniami, gałęziami, drzewami, a także kurzem czy błotem. Niedawno zmienione przepisy FIM zabraniają już nawet zawodnikom jazdę bez gogli w motocrossie. To pokazuje, jak poważny jest ten temat. W końcu mamy tylko jedną parę oczu i trzeba o nie dbać najlepiej jak potrafimy.

Właśnie dlatego Leatt tworząc swoje okulary skupił się na przygotowaniu przede wszystkim twardej i bezpiecznej szybki. Żeby potwierdzić jej właściwości, przeprowadzono nawet testy balistyczne, które przeszła bez większych problemów i otrzymała certyfikat kuloodporności. Poza tym szybka ma również system anti-fog zwiększający odporność na parowanie.

Polskim importerem produktów marki Leatt jest firma Olek Motocykle.

KOMENTARZE