fbpx

Skuter 125 dla kierowcy samochodu Co, poza legendą marki, dostajemy za dziewiętnaście tysięcy złotych? Piaggio Beverly to grupa stosunkowo dużych, nowoczesnych skuterów o bogatym wyposażeniu, do których dostępna jest bogata oferta akcesoriów. Toczą się na dużych kołach, gwarantujących dobrą trakcję i wysoki komfort jazdy. Stylistyka nadwozia nawiązuje do modeli z lat sześćdziesiątych, lecz to, co […]

Skuter 125 dla kierowcy samochodu

Piaggio Beverly 125

Co, poza legendą marki, dostajemy za dziewiętnaście tysięcy złotych? Piaggio Beverly to grupa stosunkowo dużych, nowoczesnych skuterów o bogatym wyposażeniu, do których dostępna jest bogata oferta akcesoriów. Toczą się na dużych kołach, gwarantujących dobrą trakcję i wysoki komfort jazdy. Stylistyka nadwozia nawiązuje do modeli z lat sześćdziesiątych, lecz to, co skrywają, jest na najwyższym poziomie technicznym.

Wizualnie Beverly robi doskonałe wrażenie: szyk i elegancja. Wisienką na torcie są śliczne, analogowe wskaźniki. Pod siedzeniem znajdziemy przepastny kufer, zaś przed nogami, pod sporą pokrywą, schowek na dokumenty i inne drobiazgi.

Wielkość i spora masa skutera nie powinny nikogo dziwić. Podstawowa jednostka napędowa (przynajmniej z punktu widzenia pewnej logiki i przeznaczenia tego pojazdu) ma 278 ccm a szczytowa (Sport Touring) – 330 ccm. „Stodwudziestkapiątka” to najsłabsza opcja. Korzyść z tej sytuacji jest taka, że mamy na przykład doskonałe hamulce. Ich skuteczności nie powstydziłby się motocykl turystyczny o dwukrotnie większej mocy.

Piaggio Beverly – jak motocykl

Piaggio Beverly 125

Największą zaletą są walory trakcyjne i komfort jazdy. Beverly prowadzi się jak motocykl, niestraszne mu szybkie pokonywanie zakrętów. Rzadko spotyka się tak stabilne rollery. Nierówności nawierzchni są słabo odczuwalne przez jadących, a wygodna kanapa pozwala na długotrwałą jazdę.

Beverly nieźle nadaje się do wyjazdów turystycznych, choć oczywiście nie jakąś ekspresówką czy autostradą, bo jego prędkość trwała to 80-90 km/h. Przy zatrzymaniu niskie osoby mogą narzekać, gdyż rozłożysta kanapa utrudni im pewne podparcie stopami o podłoże.

Minusem Beverly 125 jest stosunkowo niska dynamika jak na deklarowane 15 KM generowane przez silnik. Musimy mieć świadomość, że mało komu uciekniemy po starcie spod świateł na skrzyżowaniu. Raczej pojedziemy w grupie. Drugim minusem jest spore spalanie – prawie 4 l/100 km. Byłoby do przyjęcia w „dwieściepięćdziesiątce”, lecz nie w tym maluchu. Mimo to każda jazda Beverly wywoływała u mnie uśmiech na twarzy. Piaggio dawało dużo przyjemności i poczucia bezpieczeństwa podczas jazdy. Wybaczałem mu mizerną dynamikę i za duży apetyt na paliwo. Jednak cena jest według mnie za wysoka.

Piaggio Beverly 125 – dane techniczne

Piaggio Beverly 125

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: SOHC, 4 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 124 ccm

Średnica/skok tłoka: 57 mm x 48,6 mm

Moc maksymalna: 11 kW (15 KM) przy 9250 obr./min

Maksymalny moment: 12 Nm przy 7250 obr./min

Zasilanie: wtrysk

Smarowanie: mokra miska

Rozruch: elektryczny

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: pas klinowy

Sprzęgło: odśrodkowe

Skrzynia biegów: bezstopniowa CVT

Napęd tylnego koła: bezpośredni

PODWOZIE

Rama: stalowa rurowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe śr, 35 mm, skok 90 mm

Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, dwa elementy resorujaco-tłumiące

Hamulec przedni: tarczowy, śr. tarczy 300 mm

Hamulec tylny: tarczowy, śr. tarczy 240 mm

Ogumienie: bezdętkowe, przód/tył: 110/70-16; 140/70-14

WYMIARY I MASY

Długość: 2150 mm

Szerokość: 780 mm

Wysokość: 1190 mm

Wysokość siedzenia: 790 mm

Rozstaw osi: 1535 mm

Kąt pochylenia główki ramy: b.d.

Masa pojazdu: 177 kg

Zbiornik paliwa: 13 l

DANE EKSPLOATACYJNE

Prędkość maksymalna w teście: 110 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.

Średnie zużycie paliwa w teście: 3,7 l/100km

Zasięg: 350 km

 

Importer:

Inter Cars S.A

ul. Gdańska 15

01-152 Cząstków Mazowiecki

http://piaggio-polska.pl/

KOMENTARZE