fbpx

Utartemu przekonaniu, że skutery Peugeota są drogie przeczy?stodwudziestkapiątka? Speedfight 3, ciut droższa od wersji motorowerowej.

Początki nowego modelu

Peugeot Speedfight 125


REKLAMA

Kariera Speedfighta 3 zaczęła się podczas prezentacji na targach motocyklowych Intermot 2008 w Kolonii. W tym następcy modelu Speedfight 2 zrezygnowano z jednostronnego wahacza pchanego w przednim zawieszeniu i sięgnięto po teleskopy upside-down, przez co „trójka” nie była już tak odlotowa. Malkontenci stwierdzili, że to wynik oszczędności i przeniesienia produkcji do fabryki Qingqi Motorcycle w Chinach.

 

 

Speedfighta 3 w wersji 125

Peugeot Speedfight 3

Minęły lata, Speedfight 3 dobrze się sprzedawał i był równie popularny, jak jego poprzednik. Przyszła pora na większą jednostkę napędową – czterosuwową stodwudziestkępiątkę. W Polsce ta wersja pojawiła się dopiero w ubiegłym roku. Jest tylko o pięćset złotych droższa od modelu 50 ccm. To powinno ucieszyć doświadczonych samochodziarzy, którzy będą mogli jeździć legalnie większym Speedfightem.

Cenna jakość

Peugeot Speedfight 3

Jak atrakcyjna cena przekłada się na jakość i zachowanie na drodze? Nawet po bardzo dokładnych oględzinach nie znalazłem niedoróbek. Sportowa sylwetka, hamulce tarczowe przy obu kołach, a pod kanapą przepastny – jak na miejski model – schowek, do którego zmieści się kask integralny – tak powinno być w skuterze szanującej się marki.

 

Wady francuskiego lwa

Licznik Speedfight 3 125

W centrum dowodzenia nad wielofunkcyjnym wyświetlaczem dominuje obrotomierz. Gdy jedzie się w kasku integralnym, jego szczęka zasłania wyświetlacz. Aby odczytać prędkość, nie wystarczy opuszczenie wzroku – trzeba pochylić głowę. Drugi mankament to nie do końca przemyślane umiejscowienie przednich kierunkowskazów. Są wprawdzie wzorowo wkomponowane w przednią osłonę, ale niestety skierowane do dołu, a przez to w słoneczny dzień słabo widoczne dla innych. Można też narzekać na wielkość osłon (chronią nogi jedynie do kolan).

Silnik

Peugeot Speedfight 3 125

Zasilany przez gaźnik silniczek generujący 10,5 KM, wraz z dobrze zaprojektowanym układem przeniesienia napędu, zapewniał znakomite przyspieszenie w ruchu miejskim. Mało kto był w stanie szybciej przekroczyć osiemdziesiątkę. Poza miastem skuter osiągał ponad setkę.

Wrażenia z jazdy

Peugeot Speedfight 3 125

Im jezdnia bardziej kręta, tym większą przyjemność Speedfight sprawia. Jest bardzo zwinny i zwrotny, więc przeciskanie się przez miasto nie stwarzało problemu. W parze z dobrymi przyspieszeniami i doskonałą trakcją idą bardzo skuteczne i dozowalne hamulce. Ich obsługa nie wymaga szczególnie mocnego naciskania klamek.

Speedfight3 125 jest udanym skuterkiem miejskim, którym można wybrać się na majówkę. Walory jeździeckie są na szóstkę, tylko ochrona przed zimnym wiatrem lub mżawką – mizerna.

Dane techniczne Peugeot Speedfight 3 125

Dane techniczne Peugeot Speedfight 3 125

SILNIK

Typ u czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Układ:  jednocylindrowy

Pojemność skokowa: 124,6 ccm

Średnica i skok tłoka:

52,4 i 57,8 mm

Stopień sprężania: 10,6:1

Moc maksymalna: 7,7 kW

(10,5 KM) przy 8500 obr./min

Moment obrotowy: 10,6 Nm przy 6000 obr./min

Zasilanie: gaźnik

Smarowanie: mokra miska olejowa

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik: sprzęgło i pas klinowy

Sprzęgło: odśrodkowe

Skrzynia biegów: bezstopniowa

Napęd tylnego koła: bezpośredni

PODWOZIE

Rama: stalowa, rurowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe upside-down

Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, jeden element resorująco-tłumiący

Hamulec przedni: tarczowy, średnica 215 mm

Hamulec tylny: tarczowy, średnica 190 mm

Ogumienie przód / tył: 130/60-13 / 130/60-13

WYMIARY I MASA

Długość: 1895 mm

Szerokość: 700 mm

Wysokość siedzenia: 800 mm

Rozstaw osi: 1290 mm

Masa pojazdu: 121 kg

KOMENTARZE


REKLAMA