Satelis nie jest nowością, ale sprawdzonym w bojach ulicznych i drogowych skuterem z wyższej półki. Z kilku wersji silników bierzemy najmniejszą wersję.

Peugeot Satelis – elegancko i wygodnie

Peugeot Satelis 125i

Satelis oferuje elegancko wyglądającą sylwetkę. Proste linie nadwozia są ostre, zaś uchwyty dla pasażera przechodzą w tylne lampy. Próżno tu szukać krągłości. Trzeba przyznać, że mimo upływu lat Satelis nadal zwraca uwagę swoją sylwetką.

Peugeot Satelis 125i

Nie przypadła mi do gustu duża różnica wysokości między siedzeniem pasażera, a kierowcy. Jednak dzięki temu zabiegowi uzyskano bardzo pojemny bagażnik podkanapowy. Dostęp do niego można uzyskać kluczykiem w stacyjce. I nie trzeba przy tym schodzić z siedzenia, bo unosi się tylko siedzenie pasażera – jak klapa w samochodzie. Przestrzeń mieści dwa kaski a w głębi jeszcze przeciwdeszczówkę.

Pozycja za kierownicą, kształt kanapy i kierownicy zasługują na pochwałę. Jest bardzo wygodnie i nawet po długiej jeździe nie odczuwa się zmęczenia. Nie dość, że siedzenie w przedniej części zwęża się, to jeszcze mamy przewężenie podestów. Przy zatrzymaniu nie będzie problemu z dostaniem nogami do podłoża. W tradycyjnym zestawie zegarów znajdziemy to, czego potrzebuje każdy kierowca skutera. Jest też wiele schowków: głęboki z lewej strony kokpitu z zamontowanym w środku gniazdkiem, na okulary ? sprytnie ukryty na środku kierownicy pod srebrną nakładką z logo firmy, a na zwieńczeniu kanapy ? jeszcze jeden, malutki, chyba na paczkę chusteczek.

Peugeot Satelis 125i – opinia

Peugeot Satelis 125i

Satelis to duży skuter, więc nie można wymagać, aby napędzający go mały silniczek dawał atomowe osiągi. A i tak, mimo sporej masy, w ruchu miejskim okazał się żwawym, bardzo zwrotnym i zwinnym pojazdem. Dynamiczną jazdę trzeba jednak okupić wysokim spalaniem, za wysokim jak na klasę 125 – około 4 l/100 km. Lepiej było poza miastem, przy jeździe raczej bocznymi drogami z prędkością około 80 km/h. Tu spalanie potrafiło spaść do około 3 l/100 km.

Peugeot Satelis 125i

Wysoka szyba oraz szerokie osłony dobrze chroniły przed wiatrem lub deszczykiem. Zawieszenie jest komfortowo ustawione, więc długotrwała jazda nie powoduje zmęczenia. Zbiornik paliwa o sporej pojemności pozwala na przejechanie w trasie bez tankowania około czterystu kilometrów. To sporo. Muszę przyznać, że Satelis z małym silniczkiem również nadaje się do turystyki, tyle że z mniejszymi prędkościami.

Peugeot Satelis 125i dane techniczne

Peugeot Satelis 125i

SILNIK

Typ: 4-suwowy, chłodzony cieczą

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: OHC

Pojemność skokowa: 124,8 ccm

Średnica x skok tłoka: 57 mm x 48,9 mm

Moc maksymalna: 11 kW (15 KM) przy 9750 obr./min

Moment obrotowy: 17 Nm przy 6000 obr./min

Zasilanie: wtrysk paliwa

Smarowanie: miska olejowa

Rozruch: elektryczny

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: pas klinowy

Sprzęgło: odśrodkowe

Skrzynia biegów: bezstopniowa

Napęd tylnego koła: bezpośredni

PODWOZIE

Rama: stalowa rurowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe

Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, dwa elementy resorujaco-tłumiące z pięciostopniową regulacją twardości

Hamulec przedni: tarczowy, średnica 260 mm

Hamulec tylny: tarczowy, średnica 210 mm

Ogumienie przód I tył: bezdętkowe, 120/70-14 I 140/60-13

WYMIARY I MASY

Długość: 2152mm

Szerokość: 765mm

Wysokość: 1425mm

Wysokość siedzenia: 784 mm

Rozstaw osi: 1500 mm

Masa pojazdu: 160 kg

KOMENTARZE