fbpx
A password will be e-mailed to you.

Trójkołowe skutery zyskują w Europie coraz większą popularność. Również w naszym kraju widok takiej maszyny na drodze powoli przestaje budzić sensację. Peugeot – jeden z liderów tego segmentu rynku – prezentuje właśnie nowe wersje swojego okrętu flagowego, modelu Metropolis.

Europa, z Włochami, Francją, Niemcami i Hiszpanią na czele, jest światowym liderem w sprzedaży trójkołowych skuterów. Sama Francja ma w tym ponad 50% udział. W roku 2013 Peugeot Motocycles wprowadził na rynek model Metropolis. Do dzisiaj jest on jednym z najchętniej kupowanych pojazdów tego segmentu. W ubiegłym sezonie pojawiła nowa wersja – 400 ccm (PowerMotion Euro5 ), trójkołowiec, który jest jednym z liderów klasy premium. Oprócz zaawansowanych technologii na najwyższym światowym poziomie, systemu i-Connect, Smart Key, trójkołowy Metropolis oferuje klientom jeszcze jedną bardzo ważną cechę. Mimo że silnik dysponuje pojemnością 400 ccm, ze względu na konstrukcję podwozia legalnie można nim jeździć z prawem jazdy kategorii B, czyli tak jak na motocyklach lasy 125 ccm.

Nowy silnik o mocy ponad 35 KM i momencie obrotowym 38 Nm jest w całości produkowany we Francji i zapewnia najlepsze osiągi w swojej kategorii pojemnościowej. Nowa wersja skutera – SW – to propozycja dla użytkowników poszukujących maksymalnie dużej przestrzeni bagażowej. Pojemność 54 litrów niezbyt często zdarza się w bagażnikach tego typu konstrukcji i pozwala na umieszczenie w nim dwóch kasków albo całkiem pojemnej torby podróżnej. Ten bagażnik łączy się z inną przestrzenią bagażową o pojemności 22 l, znajdującą się pod obszernym siedziskiem. 

 

Druga wersja Metropolisa 400 to usportowiony model GT. Wyposażono go w regulowane gazowe amortyzatory, aluminiową podłogę i kierownicę stosowaną w motocyklach typu naked. Dodatkowo sportowego sznytu nadają trójkołowcowi czarne aluminiowe felgi 13” z żółtymi rantami. W odróżnieniu od wersji SW nie zainstalowano w nim potężnego zintegrowanego kufro-bagażnika, przez co nowy Metropolis 400 GT zyskał rzeczywiście agresywną, sportową sylwetkę.

Prezentując nowe modele Peugeot Motocycles z dumą podkreśla francuskie know-how oraz 120 letnią historię firmy. Takimi osiągnięciami nie może pochwalić się wiele firm branży motocyklowej na świecie.   

 

 

KOMENTARZE