Peugeot Django swym charakterem nawiązuje do pierwszego skuterowego boomu lat pięćdziesiątych, kiedy te pojazdy motoryzowały Europę.

Projektanci modelu Django wzorowali się na pierwszych Peugeotach z lat 1953 – 55. Inspiracją był wygląd modeli S55 i S57. Analiza ówczesnego stylu i jego twórcza, współczesna interpretacja dała jeden z najpiękniejszych skuterów początku XXI wieku. Django jest oferowane w czterech podstawowych wersjach: Heritage, Evasion, Sport i Allire. Nabywca może sam skonfigurować sobie swój skuter, korzystając z bardzo bogatej oferty kolorystycznej i wyposażeniowej. Jak twierdzi producent, można uzyskać 110 tysięcy różnych wersji.
Otrzymaliśmy wersję chyba najbardziej oldskulową – Evasion. Dwukolorowe malowanie nadwozia skutera, opony z białym paskiem, niska szybka ochronna czy kanapa będąca w zasadzie dwoma oddzielnymi siedzeniami – te elementy podkreślają niepowtarzalną urodę maszyny. Mamy tu mnóstwo stylistycznych smaczków, łączących nowoczesność i historię. Lampa tylna, kierunkowskazy, oświetlenie okalające z przodu logo producenta to najnowsza technologia z diodami LED, zamknięta w formie nawiązującej do dawnego stylu. Nad wspomnianym logo, na czaszy przedniej, zamontowano metalowy, chromowany bagażnik, podkreślający charakter i nadający szyku pojazdowi.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce w lewo otworzymy siedzenie kierowcy, pod którym tradycyjnie znajdziemy schowek na otwarty kask. Natomiast wkładając ów kluczyk do zamka pod haczykiem, otworzymy dwa niewielkie schowki ukryte w panelu przednim. W lewym mamy wlew paliwa, zaś w prawym możemy schować drobiazgi lub podładować telefon. Jest w nim gniazdo elektryczne.
Nowoczesny układ hamulcowy wyposażono w system SBC, czyli Synchro Braking Control. Swoim działaniem przypomina system CBS znany z Hondy. Gdy naciskamy jedną dźwignię, hamujemy oba koła. Podczas jazd sprawdził się w każdej sytuacji. Natomiast układ napędowy jest, delikatnie mówiąc, tradycyjny. Dwuzaworowy silnik czterosuwowy jest chłodzony powietrzem i zasilany gaźnikiem. Mimo niewielkiej mocy, godziwie przyspiesza do 85 km/h, co w ruchu ulicznym jest bardzo ważne.
Django swoją urodą oraz bardzo wysokim komfortem zachwyci każdego. Gdyby wystawić tego Peugeota w konkursie na miss (lub mistera) skuterów, zapewne walczyłby o koronę z Vespą i prawdopodobnie by wygrał. Zatem drżyj Vespo! Peugeot nadal, jak 60 lat temu, jest Twoim groźnym konkurentem.

Dane techniczne: Peugeot Django Evasion 125

SILNIK
Typ > czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ > jednocylindrowy
Rozrząd > SOHC, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa > 124,6 ccm
Średnica i skok tłoka > 52,4 i 57,8 mm
Stopień sprężania > 10,6 : 1
Moc maksymalna > 7,5 kW (10,2 KM) przy 8500 obr./min
Moment obrotowy > 8,9 Nm przy 6000 obr./min
Zasilanie > gaźnik
Smarowanie > mokra miska oleju
Rozruch > elektryczny i nożny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło > pas klinowy
Sprzęgło > odśrodkowe
Skrzynia biegów > bezstopniowa
Napęd tylnego koła > bezpośredni
PODWOZIE
Rama > stalowa rurowa
Zawieszenie przednie > teleskopowe skok 30 mm
Zawieszenie tylne > wahacz wleczony, jeden element resorujaco-tłumiący
hamulec przedni > tarczowy, 0 200 mm
Hamulec tylny > tarczowy, 0 200 mm
Ogumienie przód i tył > 120/70-12 i 120/70-12
ELEKTRONIKA
ABS > SBC
Inne > brak
WYMIARY I MASY
Długość > 1925 mm
Szerokość > 710 mm
Wysokość siedzenia > 770 mm
Rozstaw osi > 1350 mm
Masa pojazdu > 135 kg
Zbiornik paliwa > 8,5 l

Eksploatacja

Zasięg testowanej maszyny: 243 km
Średnie spalaniew teście: 3,5 l/100 km
Przyspieszenie testowanej maszyny: b.d.
Prędkość maksymalna: 90 km/h (w teście 103 km/h)

Cena: 13 990 zł
Importer: SCOOTER Sp. z o.o., ul. Strzelców Bytomskich 364 A, 41-935 Bytom; e-mail: scooter@scooter.com.pl

KOMENTARZE