fbpx
A password will be e-mailed to you.

Honda dba, aby w jej ofercie pozostawała pełna oferta czterosuwowych motocykli offroadowych i żeby każdy znalazł w niej coś dla siebie. Niedawno zaprezentowała liczne rodzeństwo z rocznika 2022 sygnowane modelem CRF450, a teraz dołączyły do nich pozostałe – mniejsze modele CRF50, CRF110 i CRF250, które stanowią idealną ofertę dla dzieci stawiających pierwsze kroki w motocrossowym świecie oraz mniej wprawionych zawodników z aspiracjami do ścigania.

 

CRF 50 i CRF110 jeszcze bardziej wyścigowe!

Od Hondy zaczęła się przygoda z mini motocyklami pitbike i japoński producent nadal oferuje modele, na których najmłodsi mogą stawiać swoje pierwsze kroki, a dorośli świetnie się bawią. Mowa oczywiście o CRF50 oraz CRF110, które są prawdziwymi legendami świata pitbike oraz mini motocrossu dzieci. Zarówno malutki motocykl wożący się na 10-calowych kołach, jak i jego większa siostra z 14-calowym kołem z przodu i 12- z tyłu otrzymały w tym roku nową, jeszcze bardziej agresywną stylistykę nawiązującą do pełnowymiarowych modeli CRF250 i 450. W połączeniu ze sprawdzonymi i udoskonalanymi przez wiele lat konstrukcjami pozwala to Hondzie oferować niezawodne i jedne z najpopularniejszych motocykli pitbike na świecie. 

CRF50 nadal korzysta z jednocylindrowego dwuzaworowego silnika w układzie SOHC i chłodzonego powietrzem wyposażonego w trzybiegową manualną skrzynię i automatyczne sprzęgło. W standardzie malutka Honda posiada również regulowany ogranicznik otwarcia przepustnicy, czy motocrossową kierownicę dostosowaną do ergonomii dzieci. 

Dane Techniczne CRF50 2022

SILNIK  
Typ Chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy SOHC
Pojemność skokowa 49 cm3
Średnica x skok tłoka 39,0 x 41,4 mm
Stopień sprężania 10.0:1
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie 11-milimetrowy gaźnik przeponowy
Zbiornik paliwa 4,1 l (z rezerwą)
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Uruchomienie silnika Rozrusznik nożny
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Typ sprzęgła Automatyczne
Typ skrzyni biegów 3-biegowa skrzynia manualna
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA  
Typ Stalowa
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 1298 x 581 x 775 mm
Rozstaw osi 912 mm
Kąt pochylenia kolumny 25°
Wyprzedzenie 32 mm
Wysokość siedziska 548 mm
Prześwit 152 mm
Masa własna 50,34 kg
ZAWIESZENIE  
Przód Odwrócony widelec teleskopowy. Skok 9,4 cm
Tył Pojedynczy amortyzator. Skok 6,9 cm
KOŁA  
Przód Aluminiowe szprychowe
Tył Aluminiowe szprychowe
Opona przednia 2,5 x 10
Opona tylna 2,5 x 10
HAMULCE  
Przód Bębnowe
Tylne Bębnowe

Sercem CRF110 również jest elastyczny jednocylindrowy, dwuzaworowy silnik SOHC położony pod kątem 80 stopni, który dzięki niskiemu stopniowi sprężania 9:1 oddaje moc niezwykle przyjaźnie i przewidywalnie. Większy z czerwonych pitbike’ów Hondy wyposażony jest natomiast w 4-biegową skrzynię biegów i automatyczne sprzęgło, a silnik zasilany jest wtryskiem paliwa Keihin. CRF 110 również posiada regulowany ogranicznik otwarcia przepustnicy, który pozwala ostudzić ułańską fantazję niewprawionych jeźdźców, doposażona jest jednak w elektryczny rozrusznik, który zapewnia niezwykłą wygodę. 

Dane Techniczne CRF110 2022

SILNIK  
Typ Chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy SOHC 80º
Pojemność skokowa 109,2 cm3
Średnica x skok tłoka 50,0 x 55,6mm
Stopień sprężania 9,0:1
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie Wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 4,5L (w tym rezerwa)
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Rozrusznik Elektryczny i nożny
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Typ sprzęgła Automatyczne
Typ skrzyni biegów 4-biegowa skrzynia manualna
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA  
Typ Stalowa
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 1541 x 678 x 922 mm
Rozstaw osi 1064 mm
Kąt pochylenia kolumny 25°10’
Wyprzedzenie 53 mm
Wysokość siedziska 657 mm
Prześwit 170 mm
Masa własna 76,66 kg
ZAWIESZENIE  
Przód Odwrócony widelec teleskopowy 9,9 cm skoku
Tył Pojedynczy amortyzator, skok 9,65 mm
KOŁA  
Przód Aluminiowe szprychowe
Tył Aluminiowe szprychowe
Opona przednia 70/100-14 z dętką
Opona tylna 80/100-12 z dętką
HAMULCE  
Przód Bęben
Tylne Bęben

CRF250 – maszyna do wygrywania?

Najwięcej zmian poświecono jednak modelowi CRF 250 2022, który w tym roku poszedł śladami mistrzowskiego modelu CRF450. Ze swojej większej siostry dzierżącej aktualnie tytuł w MXGP ćwiartka odziedziczyła podwozie, które ma sprawić, że będzie się teraz bosko prowadziła. Nowa rama i wahacz są o 3 kilogramy lżejsze, co w połączeniu z bardziej zwartą geometrią i zwiększonym prześwitem ma ułatwić zmianę kierunków oraz mniej męczyć kierowcę. Zmiany nie ominęły również zawieszenia Showa, w którym skupiono się na poprawie tłumienia nierówności, przyczepność, a więc i prowadzenia motocykla.

To jednak nie wszystko, bo również silnik doczekał się poważnych zmian, które podyktowane były zwiększeniem mocy. Dodatkowe konie mechaniczne i niutonometry uzyskano dzięki poprawie układu dolotowego, portom w głowicy oraz zmianie czasów zaworowych. Zastosowano również nowy, pojedynczy tłumik oraz poprawiono smarowanie głowicy. CRF 250 otrzymała także 9-tarczowe sprzęgło o zwiększonej wydajności i doczekała się zmiany przełożeń skrzyni biegów. 

To wszystko ma sprawić, że CRF 250 2022 ma być nie tylko motocyklem do weekendowej zabawy, ale również kandydatem do walki o tytuły w najważniejszych zawodach motocrossowych na świecie!

Dane Techniczne Honda CRF250 2022

SILNIK  
Typ Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy DOHC
Pojemność skokowa 249,4 cm3
Średnica cylindra i skok 79 mm x 50,9 mm
Stopień sprężania 13.9:1
Pojemność układu smarowania 1,35 l.
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie Wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 6,3 litra
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Rozrusznik Elektryczny
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe
Typ skrzyni biegów O stałym zazębieniu
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA  
Typ Aluminiowa podwójna kołyskowa
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2177 x 827 x 1265 mm
Rozstaw osi 1477 mm
Kąt pochylenia kolumny 27,32 stopni
Wyprzedzenie 115 mm
Wysokość siedziska 961 mm
Prześwit 333 mm
Masa własna 104 kg
ZAWIESZENIE  
Przód Widelec Showa USD 49 mm ze sprężynami (Hitachi Astemo, Ltd)
Tył Zespolone Showa typu Honda Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem (Hitachi Astemo, Ltd.)
KOŁA  
Przód Aluminiowe szprychowe
Tył Aluminiowe szprychowe
Opona przednia 80/100-21 PIRELLI MX32 MIDSOFT
Opona tylna 100/90-19 PIRELLI MX32 MIDSOFT
HAMULCE  
Przód Hydrauliczne, tarcza „wave” 260 mm
Tylne Hydrauliczne, tarcza „wave” 240 mm

KOMENTARZE