Oprócz zapowiedzianych motocykli, na „Wheels & Waves” przed zgromadzonymi entuzjastami motocykli custom odsłonięto również dwie całkowicie nowe i bardzo wyjątkowe maszyny. Niemieccy The Bender Brothers, Christian i Raphael, pokazali swój pierwszy projekt stworzony dla Yamaha Yard Built – SR400 „Homage”. Bracia są wielkimi fanami modelu Yamaha XT500 i potraktowali go jako inspirację do stworzenia swojego […]

Oprócz zapowiedzianych motocykli, na „Wheels & Waves” przed zgromadzonymi entuzjastami motocykli custom odsłonięto również dwie całkowicie nowe i bardzo wyjątkowe maszyny. Niemieccy The Bender Brothers, Christian i Raphael, pokazali swój pierwszy projekt stworzony dla Yamaha Yard Built – SR400 „Homage”. Bracia są wielkimi fanami modelu Yamaha XT500 i potraktowali go jako inspirację do stworzenia swojego dzieła.
Standardowy SR400 został pozbawiony zbędnych elementów, a następnie zmodyfikowany w celu nadania mu surowego charakteru w stylu vintage. Zmiany dotyczą osłon silnika, łańcucha, widelca oraz dźwigni hamulca i zmiany biegów. Dodano klasyczną kierownicę w stylu endurance oraz skrzynkę na narzędzia w miejscu, gdzie oryginalnie mieścił się wydech. Zamontowano również małe przednie i tylne światła vintage oraz osłony boczne ze stopu w stylu TT500. Następnie bracia założyli typowy dla scramblera wydech, skrócili kanapę i na koniec zamontowali ręcznie wykonany, tylny stelaż. Mały, analogowy prędkościomierz podkreśla styl vintage.
Po stworzeniu motocykla koncepcyjnego The Bender Brothers wypuścili na rynek zestaw części zamiennych, dzięki którym właściciele SR400 mogą zbudować swój własny Yard Built „Homage”. Aktualnie dostępne części zawierają przedni i tylny błotnik, nowy bagażnik, osłonę łańcucha i panele boczne. W celu dopełnienia wyglądu można również zamówić przedni reflektor, podnóżki oraz dźwignie zmiany biegów i hamulca. Niedługo w sprzedaży pojawi się też siedzisko typu custom i układ wydechowy. Klienci mogą złożyć zamówienia na te podzespoły na stronie www.benders-echte.de.

Jeszcze w tym roku niemieckie rodzeństwo pochwali się jeszcze jednym projektem Yard Built, tym razem opartym na modelu Yamaha XV950. Możemy się spodziewać bardzo wyjątkowej maszyny w stylu café racera, która zostanie zaprezentowana na listopadowych targach EICMA w Mediolanie. Już dziś wiemy, że nowy projekt będzie charakteryzowała piękna gama kolorystyczna i wykonane specjalnie do tego modelu elementy aluminiowe. Christian i Raphael inspiracji dla tego dzieła zaczerpnęli z uprzednio zmodyfikowanej przez nich Yamahy, którą nazwali Jericho. Bazujący na modelu TR1 z 1983 roku Jericho jest nakedem napędzanym silnikiem z gaźnikiem DellOrto, ze zmodyfikowanym siedziskiem, kierownicą i reflektorami, wykończony w nietypowej złoto-czarnej kolorystyce.Jericho można obejrzeć na: http://benders-echte.de/en/motorbikes/benders-jericho/.
The Bender Brothers nie są jedynymi customizerami, którzy czerpią inspirację z przeszłości Yamahy. Włoski zespół konstruktorów Deus Ex Machina oddał cześć 35-leciu SR i przybył do Biarritz, aby pochwalić się swoim najnowszym projektem Yard Built – „Deus SR400 Lightning”. Opierając się na legendarnej prostocie i lekkości modelu SR, Deus przetransformował małą „400” w mocną, gotową na wszystko maszynę, która świetnie się spisze zarówno w lekkim terenie, jak i na krętych, asfaltowych drogach. Aby uchwycić ducha przeszłości, Deus sięgnął po takie materiały jak aluminium, włókno szklane, stal i gumę.
Do stworzenia „Lightninga” Deus wykorzystał specjalny, aluminiowy zbiornik paliwa z korkiem Monza, tylny amortyzator FOX i potrójne zaciski CNC. Wydech od Sc-Project oraz stożkowy filtr Sprint zapewniają niski pomruk silnika, a kierownica MX i przedni reflektor Six Days dopełniają wizerunku motocykla.
Po zbudowaniu „Lightninga” Deus przygotował pakiet części do SR400 o nazwie „Deus 400”. Jest to kompletny zestaw podzespołów dla tych, którzy pragną stworzyć swój własny Deus Yard Built SR400. Zawiera on pięknie skonstruowane elementy takie jak ręcznie wykonany, aluminiowy zbiornik z korkiem Monza, ręcznie robione błotniki oraz nowy, analogowy obrotomierz. W skład pakietu wchodzi także zamszowa kanapa i specjalny, tylny stelaż oraz pełen wydech Sc-Project. Osoby, które zamierzają zmodyfikować swój egzemplarz mogą również zamówić off-roadową kierownicę, oryginalne reflektory przedni i tylny, aluminiowe kierunkowskazy oraz uchwyt na tablicę rejestracyjną.
Teraz każdy fan Yamaha Yard Built może przyprowadzić do Deus Ex Machina swojego SR400 i zlecić przerobienie go, kupić od warsztatu całkowicie nowy, już przerobiony pojazd albo złożyć zamówienie na wybrane części na stronie http://deuscustoms.com/deus-400-sr-kit/.
Każdy projekt Yamaha Yard Built można obejrzeć na fanpage Yamaha Motor https://www.facebook.com/yamaha.motor.eu w zakładce Yard Built. Oprócz szczegółowych zdjęć każdego motocykla będą się tam pojawiać również galerie z motocyklowych imprez fanów customów. Już dziś można tam obejrzeć zdjęcia z imprezy „Wheels & Waves”, a także śledzić proces tworzenia nowego projektu u nowojorskiego specjalisty od modyfikacji Keno. Aplikacja gromadzi też wszystkie zdjęcia Yard Built na Instagramie i grupuje je w jednej galerii. Obejrzyj je tutaj: http://bit.ly/yardbuiltproject.

KOMENTARZE