Suzuki ujawnia szczegółowy opis nowego V-Stroma 1000.

Tradycja i nowoczesność

Suzuki V-Strom 1000


REKLAMA

Suzuki V-Strom 1000 nawiązuje do bogatej tradycji Sport Enduro Tourer zapoczątkowanej modelem DR-Z i kontynuowanej w kolejnych generacjach. Najnowsze wcielenie V-Stroma wyposażone jest w nowo zaprojektowany, mocny widlasty silnik, aluminiową ramę, radialnie montowane przednie zaciski hamulcowe, system ABS, układ kontroli trakcji, a także specjalnie zaprojektowane zintegrowane kufry.

Fot. Suzuki

Suzuki V-Strom 1000Fot. Suzuki

System kontroli trakcji

Suzuki V-Strom 1000

V-Strom 1000 będzie pierwszym motocyklem Suzuki z systemem kontroli trakcji. Czujniki kontrolują prędkości obu kół, pozycje przepustnicy, wału korbowego i biegów. Na podstawie ich wskazań system kontroluje wydajność silnika sterując zapłonem i dolotem powietrza. Można wybrać jeden z dwóch trybów działania systemu kontroli trakcji lub go wyłączyć. W trybie pierwszym system pozwala na ostrzejszą jazdę. Tryb drugi wyczuwa nawet najlżejszą utratę przyczepności tylnego koła. Zmiana trybów i wyłączanie systemu – jednym przyciskiem przełącznika przy lewej manetce.

Fot. Suzuki

Suzuki V-Strom 1000Fot. Suzuki

Hamulce z ABS-em

Suzuki V-Strom 1000

Suzuki V-Strom 1000 ma podwójną przednią tarczę hamulcową o średnicy 310 mm z czterotłoczkowymi zaciskami typu monoblock Tokico; z tyłu tarczę o średnicy 280 mm z jednotłoczkowym zaciskiem. Ich działanie wspomaga ABS.

Fot. Suzuki

Suzuki V-Strom 1000Fot. Suzuki

Lekkość i miękkość

Suzuki V-Strom 1000

Duży nacisk położono na zmniejszenie masy motocykla. Suzuki V-Strom 1000 zbudowany jest na ramie z aluminiowych stopów. Również 10-szprychowe koła wykonane są jako odlewy z aluminium. Motocykl jest lżejszy od poprzednika o 8 kg. Za amortyzację odpowiadają widelec typu upside-down z pełną regulacją, z tyłu zaś wahacz, którego zaczep umieszczono stosunkowo blisko przedniej osi, co ma poprawiać właściwości jezdne i tłumiące, szczególnie podczas jazdy z pasażerem i bagażem.

Fot. Suzuki

Suzuki V-Strom 1000Fot. Suzuki

Kokpit z pełną informacją

Suzuki V-Strom 1000

Na nowo zaprojektowano tablicę rozdzielczą V-Stroma 1000. Obok analogowego obrotomierza znajduje się ciekłokrystaliczny czytelny wyświetlacz, na którym znajdziemy pełen komplet informacji: od zapiętego biegu poprzez prędkość, licznik przejechanych kilometrów, zegar, tryb systemu kontroli trakcji, poziom paliwa, spalanie aktualne i średnie, zasięg na pozostałym paliwie, temperaturę czynnika chłodzącego, napięcie prądu w akumulatorze, aż po wskaźnik ostrzegający przed możliwym oblodzeniem jezdni.

Fot. Suzuki

Suzuki V-StromFot. Suzuki

Źródło mocy

Suzuki V-Strom 1000

Sercem nowego V-Stroma 1000 jest dwucylindrowy silnik 90-stopniowy V-twin o pojemności 1037 ccm. W stosunku do poprzedniego modelu zwiększono średnicę cylindrów o 2 mm. Przeprojektowano również inne elementy silnika tak, by uzyskać mniejszą masę, większą moc i lepszą kontrolę, zwłaszcza w zakresie niskich i średnich obrotów. Dzięki elektronice silnik zyskał wyższy moment obrotowy i stał się bardziej ekonomiczny. Suzuki podaje, że zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km.

Układ wydechowy łączy się w jeden tłumik, dzięki temu zyskano oszczędność masy motocykla. Zastosowano w nim fabryczne rozwiązanie polegające na umieszczeniu w rurze wydechowej motylkowego zaworu regulującego ciśnienie gazów w zależności od warunków jazdy – ma to zwiększyć moment obrotowy przy niskich obrotach, gdy motocykl przyspiesza.

Fot. Suzuki

Suzuki V-Strom 1000Fot. Suzuki

Zmieniono również 6-biegową przekładnię, zastosowano nowe przełożenia, które mają zapewnić bardziej elastyczną i płynną jazdę. Sprzęgło ma system wspomagania, który zapobiega uślizgom i blokowaniu tylnego koła przy redukcji biegów (sprzęgło antyhopingowe) i sprawia, że do naciskania dźwigni potrzeba mniej siły.

Turystyczne właściwości

Suzuki V-Strom 1000

Wyglądem nowy V-Strom nawiązuje do pierwszego dużego turystycznego enduro Suzuki DR750S, zwanego DR BIG. Turystyczne właściwości motocykla uzupełniają także trzy kufry (sprzedawane opcjonalnie), które można łatwo zamontować i zdemontować bez używania narzędzi.

Fot. Suzuki

Suzuki V-Strom 1000Fot. Suzuki

Do każdego można załadować po 5 kg bagażu, a w sumie mają pojemność 90 litrów.

Fot. Suzuki

Suzuki V-Strom 1000Fot. Suzuki

Trzeba jeszcze wspomnieć o szybie, której kształt jest rezultatem badań w tunelu aerodynamicznym. Można płynnie regulować jej kąt nachylenia – bez narzędzi i tylko jedną ręką.

Zobacz także:

Suzuki DL 1000 V-Strom – opinie Świata Motocykli

Fot. Jakub Bigora

Ważną zaletą dużego Suzuki DL 1000 V-Strom jest to, że jego osiągi w niewielkim stopniu zależą od obciążeniaFot. Jakub Bigora

Suzuki DL 650 V-Strom | Spełnione marzenia

Suzuki DL 650 V-Strom

Suzuki DL 650 V-StromSuzuki DL 650 V-Strom

SUV czy terenówka: Suzuki DL 650 V-Strom i Yamaha XT 660 Ténéré

Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

Yamaha XT 660 Ténéré czuje się w terenie jak ryba w wodzie. Suzuki DL 650 V-Strom woli asfaltFot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

KOMENTARZE


REKLAMA