fbpx
A password will be e-mailed to you.

Vespa zaprezentowała nowoczesny skuter oznaczony liczbą 946. To nawiązanie do prototypu pierwszej Vespy MP6, od którego w 1946 r. zaczęła się rynkowa kariera tej marki.

Vespa 946 zgodnie z założeniami konstruktorów ma łączyć tradycję z nowoczesnością. Wykorzystuje zarówno znane z poprzednich modeli rozwiązania, jak też nowe, wyznaczające przyszłość w konstrukcjach skuterów.


REKLAMA

Nowa Vespa 946 oparta jest – podobnie jak wszystkie modele tej marki – na samonośnym nadwoziu, które pełni funkcje ramy oraz karoserii skutera. Wykonano je ze spawanej stali, ale po raz pierwszy w historii Vespy uzupełniono elementami ze stopów aluminium, aby obniżyć masę pojazdu.

Vespa 946, inspirowana pierwszym prototypem z 1946 r., wyraźnie odcina się od obecnych modeli zarówno małych skuterów Vespy (serie LX i S), jak i dużych (serie GTS i GTV). Można powiedzieć, że nowa Vespa zrywa z dotychczasowym ewolucyjnym trendem w designie skuterów tej marki i jest zupełnie nową propozycją – powrotem do przyszłości. 946 jest dużym skuterem, jeśli weźmiemy pod uwagę rozstaw osi (większy niż w dużym GTS), ale lekkim, zwinnym i zwrotnym, czym ma przypominać mały LX.


REKLAMA



REKLAMA


Skuter wyposażono w nowoczesne światła LED, również w reflektorze głównym. Wyróżniającym elementem jest designerska kanapa umieszczona na aluminiowym wsporniku. Z aluminium wykonano również owiewki i błotniki nad dużymi jak na Vespę 12-calowymi kołami. Hamulce przednie i tylne są tarczowe z dwukanałowym ABS w standardzie. Skuter wyposażono również w system kontroli trakcji ASR zapobiegający uślizgom tylnego koła. 946 to pierwsza Vespa z tym systemem.

Vespę 946 napędza jednocylindrowy, czterosuwowy chłodzony powietrzem silnik o pojemności 125 ccm. Generuje maksymalną moc 8,5 kW (11 KM) przy 8250 obr/min i maksymalny moment obrotowy 10,7 Nm przy 6500 obr/min. Jednostka została na nowo zaprojektowana w centrum badawczym Piaggio Group w Pontedera. Przy prędkości 50 km/h silnik Vespy 946 ma zużywać niecałe dwa litry paliwa na 100 km. To ok. 30% mniej niż silniki poprzedniej generacji.

KOMENTARZE


REKLAMA