MV Agusta jakby nie zauważyła spadku sprzedaży w segmencie motocykli sportowych we Włoszech i rekomenduje swój nowy motocykl F 3 800 jako połączenie zalet mocnego litrowego Superbike i wygodnej w prowadzeniu sześćsetki Supersport.
Nowy ścigacz MV Agusta jest mocny, szybki, a zarazem lekki. Jego trzycylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 798 ccm oddaje 148 KM przy 13000 obr/min. To o 20 KM więcej niż poprzedni F3 675. Maksymalny moment obrotowy też jest imponujący – 88 Nm przy 10600 obr/min.
Silnik to zmodyfikowana poprzez wydłużenie skoku tłoka jednostka napędowa znana z F3 675 – stąd też w specyfikacjach porównania do wcześniejszego modelu. Zastosowano w niej wiele innowacyjnych rozwiązań, jak np. przeciwbieżny wał korbowy, znany dotąd z motocykli MotoGP. Ma to zredukować efekt bezwładności przy szybkiej zmianie kierunku i w rezultacie poprawić równowagę pojazdu.
MV Agusta F3 800 waży bez płynów tylko 173 kg, ma więc bardzo dobry stosunek masy do mocy, co pozwala na osiąganie prędkości 269 km/h.
Motocykl naszpikowano elektroniką. Jest wyposażony w system full ride by wire połączony z kontrolą trakcji. System oferuje możliwość wyboru wielu predefiniowanych ustawień, również opcję zapamiętania ustawień użytkownika.
Cenę MV Agusta F3 800 ustalono na 13 990 euro.