fbpx
A password will be e-mailed to you.

Nowy cruiser Kawasaki Vulcan S jest najmniejszy z linii VN. Za to łatwo daje się dopasować do wzrostu motocyklisty.

Vulcan S różni się od większych cruiserów Kawasaki z serii VN nie tylko tym, że jest mniejszy i lżejszy, nie tylko pojemnością silnika, lecz także jego konstrukcją. To nie V-twin charakterystyczny dla tego typu motocykli, ale dwucylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 649 ccm. Znamy ją już z innych modeli Kawasaki – z Versysa i ER6n/f.


REKLAMA

Warta podkreślenia jest możliwość dostosowania motocykla do wzrostu kierowcy. Siodło jest i tak umieszczone bardzo nisko – 705 mm to poziom, z którego nikt nie powinien mieć problemu z dosięgnięciem stopami nawierzchni. Pozostają jednak jeszcze dwa kluczowe miejsca. Jedno to wygodne oparcie dla nóg podczas jazdy – Kawasaki Vulcan S daje możliwość umieszczenia podnóżków w trzech miejscach, aby jak najlepiej dostosować ich położenie do wzrostu kierowcy. Drugie to kierownica.

W komunikatach dla europejskiej prasy mowa jest o regulacji dźwigni hamulca i sprzęgła w celu lepszej personalizacji motocykla. Znaleźliśmy jednak informacje z amerykańskiego rynku, na którym Kawasaki Vulcan ma być sprzedawany z dwiema kierownicami do wyboru – standardową i z manetkami umieszczonymi bliżej kierowcy, co ma ułatwiać kierowanie osobom o niższym wzroście. W USA możliwy jest też wybór siodła spośród trzech możliwości. Dopasowaniem tych elementów motocykla do wzrostu i upodobań klienta mają się zająć dilerzy, dostarczając motocykl „szyty na miarę”.


REKLAMA



REKLAMA


Kawasaki Vulcan S ma być według producenta motocyklem dla każdego, nie tylko niezależnie od wzrostu, lecz także od wieku i doświadczenia za kierownicą jednośladu. Kawasaki podkreśla, że został zaprojektowany tak, by łatwo było nad nim zapanować, odczuwać wyłącznie przyjemność z jazdy i zero trudności. Ma temu służyć zarówno zawieszenie z możliwością regulacji, hamulce z ABS-em w opcji, jak też konstrukcja, w której zadbano o niskie położenie środka ciężkości i szeroki rozstaw osi.

Europejska premiera na targach EICMA w Mediolanie w listopadzie.

KOMENTARZE


REKLAMA