fbpx
A password will be e-mailed to you.

Honda przygotowała na rok 2014 wiele nowości. Część pokazano w ub.r. na targach w Mediolanie i w Tokio. O niektórych dowiedzieliśmy się całkiem niedawno.

Honda CB 650F

Średni naked bike w stylu streetfightera. Czterocylindrowy silnik został opracowany tak, by osiągnąć wysoki moment obrotowy. Dobrze zestrojone, wysokiej jakości podwozie z opcjonalnym układem ABS. Przewidziany także w wersji 35 kW odpowiadającej kategorii A2 (także z ABS).

Honda CBR 650F

Nowy model średniej klasy w sportowym stylu. Czterocylindrowy silnik i podwozie mają wiele wspólnych cech z modelem CB 650F.

Honda CTX 700

Nowy motocykl o wyróżniającym się stylu, przygotowany z myślą o motocyklistach z prawem jazdy kategorii A2. Łączy najlepsze cechy cruisera i motocykli szosowych z pełnym wigoru, dwucylindrowym silnikiem, zautomatyzowaną skrzynią DCT i ABS-em.

Honda CTX 700N

CTX 700N to odmiana CTX 700 tyle, że bardziej w stylu naked.

Honda CTX 1300

Model aspirujący do roli touring cruisera. Wyposażony w pełen mocy, czterocylindrowy silnik w układzie V i zaawansowaną technologię. Wyróżnia go łatwość prowadzenia, zrelaksowana pozycja kierowcy, dwie sakwy, stereofoniczny systemem audio i ekskluzywne wyposażenie.

Honda CBR 1000RR Fireblade

Nowa generacja otrzymuje zmodyfikowaną głowicę i wydech oraz przeprogramowany wtrysk, który teraz ma zapewnić lepszą moc w górnym zakresie obrotów, a także poprawić moment obrotowy przy średnich obrotach.

Honda CB1100EX

Od 2014 roku, dostępne są dwie wersje Hondy CB1100. Standardowy model jest mrocznym i groźnie wyglądającym café racerem, dostępnym jedynie w czarnym malowaniu.

Zobacz nasz test: Honda CB 1100 | UJM, czyli uniwersalny japoński motocykl

Honda CB1100EX wyróżnia się kilkoma subtelnymi różnicami, jeszcze bardziej podkreślającymi legendę klasycznego CB. Szprychowe felgi, dwa tłumiki, grubsze i bardziej miękkie siedzenie, a także większy zbiornik paliwa, jeszcze bardziej podkreślają klasyczny wygląd maszyny.

Honda CBR 1000RR Fireblade SP

Wersja SP, przeznaczona do użytku na torze, poza zmianami wprowadzonymi w wersji Fireblade, otrzymuje przednie i tylne zawieszenie Öhlins, przednie zaciski hamulcowe Brembo typu monoblock, pojedyncze siedzenie i specjalne malowanie. Silnik jest fabrycznie optymalizowany.

Honda Crosstourer

Kolejna odsłona sports-tourera z silnikiem V4 zyskała nowy szlif dzięki kontroli trakcji STC (Selectable Torque Control, z trzema trybami pracy i możliwością wyłączenia), samoczynnie wyłączającym się kierunkowskazom (z inteligentnym układem rozpoznawania skrętów i wyprzedzania), nowemu kluczykowi stacyjki (z bocznymi nacięciami w stylu fali), nowemu ukształtowaniu siedzenia (i dodaniu opcjonalnego, obniżonego) czy malowaniu w militarnym stylu camouflage. Poprawiono też oprogramowanie opcjonalnej, zautomatyzowanej skrzyni DCT.

Honda Integra

Jedna z najbardziej innowacyjnych maszyn Hondy, teraz w mocniejszym stylu, otrzymuje silnik o pojemności zwiększonej do 745 ccm, większą moc i wyższy moment obrotowy. Poprawiono ergonomię i oprogramowanie zautomatyzowanej skrzyni DCT. Nowy jest lekki, aluminiowy wahacz. Zmieniono też wiele detali.

Honda NC 750S

Zwiększenie pojemności silnika o 75 ccm, podniesienie mocy i momentu obrotowego, podwójne wałki wyrównoważające, nowy tłumik wydechu, zmienione przełożenia, lepsze wyposażenie (m. in. ABS w standardzie), poprawione oprogramowanie opcjonalnej skrzyni DCT – to wszystko doskonali ten jeden z najbardziej dostępnych, użytecznych i przyjemnych motocykli.

Honda NC 750X

Wersja X od podstawowej odmiany S różni się owiewkami w stylu enduro.

Honda VFR 800F

Całkowicie odnowiony wygląd stał się bardziej wyrazisty, współczesny, zachowując przy tym coś więcej, niż tylko echo klasycznego designu VFR. Nowy jest widelec teleskopowy z przodu, tylny wahacz Pro-arm, nowe są koła i nadwozie. Dodano siedzenie z regulowaną wysokością, kontrolę trakcji i ABS w standardzie, podgrzewane manetki i unikalne, samoczynnie wyłączające się kierunkowskazy (z inteligentnym układem rozpoznawania skrętów i wyprzedzania). Masa – niższa o 10 kg w porównaniu z poprzednikiem, a silnik na nowo zestrojony dla poprawy momentu obrotowego w niskich i średnich zakresach.

Honda Gold Wing F6B

Celem zespołu pracującego nad modelem Gold Wing F6B było stworzenie zwrotnego i poręcznego motocykla. Musiał prowadzić się komfortowo w ruchu miejskim, ale także dawać frajdę na krętych, bocznych drogach, jak i oferować odpowiednie osiągi na autostradach. Tworząc model Gold Wing F6B, Honda wróciła do korzeni Gold Winga GL1800. Zniknęła nawigacja satelitarna i opcjonalna poduszka powietrzna, podobnie jak tempomat, podświetlanie przyrządów, automatycznie wyłączające się kierunkowskazy i podgrzewane manetki. Siedzenie dla kierowcy i pasażera jest całkowicie nowe i daje duże poczucie przestrzeni – prawie jak w samochodzie typu kabriolet. Pasażer otrzymał teraz podnóżki (zamiast podestu pod stopy) oraz czarne, aluminiowe uchwyty rąk.

Zobacz nasz test: Honda GoldWing F6B | B jak bagger

KOMENTARZE