W Milwaukee przedstawiono go 8 marca. Dziś Harley-Davidson Breakout debiutuje na naszej stronie.

Wyjątkowy

Harley-Davidson Breakout

Breakout to cruiser klasy premium z charakterystycznymi elementami wykończenia i specyficznymi komponentami niedostępnymi w innych motocyklach Harley-Davidson. Jego wygląd bez wątpienia wzbudzi zainteresowanie podczas każdej przejażdżki.

Fot. Harley-Davidson

Harley-Davidson BreakoutFot. Harley-Davidson

Niski profil

Harley-Davidson Breakout

Breakout cechuje długa i niska sylwetka. Szeroka (240 mm) tylna opona wizualnie równoważy się z masywnym widelcem i skróconymi błotnikami, a zmniejszona konsola zbiornika i kierownica w stylu drag jeszcze bardziej podkreślają niski profil motocykla.

Fot. Harley-Davidson

Harley-Davidson BreakoutFot. Harley-Davidson

Potężny silnik Twin Cam 103B i inne komponenty mają lśniące, chromowe wykończenie i błyszczący, czarny kolor.

Muskularny charakter

Harley-Davidson Breakout

Breakout cechuje się regularną, zwartą sylwetką, która uwydatnia silnik i opony.

W modelu Breakout wracamy do motocyklowych podstaw, co oznacza eksponowanie silnika i kół – mówi Kirk Rasmussen, kierownik ds. stylizacji Harley-Davidson. – Czarny silnik z chromowanymi elementami wyróżnia się wizualnie w środkowej części motocykla, a dodatkowo skróciliśmy błotniki, aby zmaksymalizować wrażenie, jakie robią opony. Chcieliśmy pokazać sporo gumy, aby podkreślić mocny, muskularny charakter Breakout.

Fot. Harley-Davidson

Harley-Davidson BreakoutFot. Harley-Davidson

Koła w stylu drag racing

Harley-Davidson Breakout

Rasmussen powiedział również, że nowe koła typu Gasser powstały specjalnie dla modelu Breakout.

Zawsze podobały się nam podrasowane koła w stylu drag racing z lat 60. i 70. – opowiada Rasmussen. – Nasze koła są odrobinę inspirowane tymi klasykami. Każde ma 10 półokrągłych, naprzemiennie mocowanych ramion. Koła są lakierowane proszkowo na czarny, błyszczący kolor, a ramiona są dodatkowo frezowane na zewnętrznym boku, aby pokazać aluminium pod malowaniem.

Fot. Harley-Davidson

Harley-Davidson BreakoutFot. Harley-Davidson

Czerń i chrom

Liberator zaprasza na jazdy testowe motocyklami Harley-Davidson

Czarne, błyszczące wykończenie jest również stosowane na nowym zbiorniku oleju z odlewu aluminium, a także na dolnej części widelca, mocowaniach tarcz hamulcowych, osłonach tłumika i na kierownicy.

Fot. Harley-Davidson

Harley-Davidson BreakoutFot. Harley-Davidson

Aby obniżyć profil motocykla Breakout, prędkościomierz umieściliśmy na wsporniku kierownicy – mówi Rasmussen. – Ponadto przykryliśmy zbiornik paliwa paskiem z czarnej skóry, który pokrywa łączenie, oraz chromowanym panelem na tyle wysokim, aby zakryć nieuniknione okablowanie i kanały wentylacyjne. Kierownica ma nowe wygięcie drążka, które według mnie sprawia, że kierowca ma bardziej agresywną sylwetkę podczas jazdy.

Ukryte amortyzatory

Harley-Davidson Breakout

Podwozie Softail naśladuje czystą linię dawnych motocykli ze sztywnym tylnym zawieszeniem, zachowując komfort współczesnej jazdy dzięki tylnym amortyzatorom zamocowanym poziomo pod silnikiem i ukrytymi poza zasięgiem wzroku w profilu ramy. Motocykl Breakout jest wyposażony w ABS oraz fabryczny system zabezpieczeń Harley-Davidson.

Fot. Harley-Davidson

Harley-Davidson BreakoutFot. Harley-Davidson

Twin Cam 1690 ccm

Harley-Davidson Breakout

Silnik Twin Cam 103B o pojemności 1690 ccm, wyrównoważony i sztywno mocowany na ramie osiąga moment obrotowy 130 Nm przy 3000 obr./min. Silnik jest wyposażony w elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa ESPFI oraz system ACR (Automatic Compression Release) i współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów Cruise Drive.

Fot. Harley-Davidson

Harley-Davidson BreakoutFot. Harley-Davidson

Dopracowane detale

Harley-Davidson Breakout

Całkowicie nowa, szeroka kierownica w stylu drag lakierowana na czarny połysk. Prędkościomierz zamontowany na chromowanym wsporniku kierownicy. Zbiornik paliwa o pojemności 18,9 litrów jest przykryty czarnym paskiem z formowanej skóry i niskoprofilowym chromowanym panelem.

Fot. Harley-Davidson

Harley-Davidson BreakoutFot. Harley-Davidson

Dolna część widelca i gniazdo reflektora są wykończone na czarny połysk.

Fot. Harley-Davidson

Harley-Davidson BreakoutFot. Harley-Davidson

Dwuczęściowe siodło umożliwia łatwy demontaż siedziska dla pasażera bez używania narzędzi, aby cieszyć się jazdą w pojedynkę i w pełni wyeksponować tylny błotnik.

Miejski włóczęga

Harley-Davidson Breakout

Nowy motocykl Harley-Davidson Breakout to prawdziwy miejski włóczęga. Jego autentyczne zuchwalstwo przyciąga spojrzenia na ulicach.

Fot. Harley-Davidson

Harley-Davidson BreakoutFot. Harley-Davidson

Dyskretna, niska tablica rejestracyjna montowana centralnie oraz kombinacja świateł hamowania/tylnych/kierunkowskazów nie przesłaniają szerokiego tylnego błotnika.

KOMENTARZE