fbpx

BMW Motorrad zaprezentowało dziś nową wersję R 1200GS z przydomkiem Adventure.

Jego poprzednik R 1200GS to zdobywca wielu nagród branżowych – niedawno został motocyklem roku 2013 brytyjskiego tygodnika Motorcycle News, wcześniej motocyklem roku w kategorii turystyczne enduro amerykańskiego Cycle World, a w plebiscycie Czytelników Świata Motocykli zajął pierwsze miejsce w kategorii enduro. Zdobył też m.in. nagrodę Red Dot przyznawaną za walory estetyczne.


REKLAMA

Zobacz także:

11 motocykli roku 2013 według Motorcycle News

10 motocykli roku 2013 według Cycle World

BMW F 800GT Motocyklem Roku 2013

BMW R 1200 GS z czerwoną kropką

Okazuje się jednak, że produkt niemal doskonały można jeszcze udoskonalić. Taka jest właśnie polityka BMW Motorrad. Między innymi właśnie za takie podejście dziennikarze Motorcycle News przyznali firmie tytuł producenta roku 2013.

Czym więc różni się BMW R 1200GS Adventure od swego poprzednika? Napędzany jest tym samym silnikiem – bokserem o pojemności 1170 ccm, który generuje teraz moc 125 KM przy 7750 obr/min. Wyciśnięto więc z niego 15 dodatkowych koni. Maksymalny moment obrotowy to 125 Nm (poprzednik miał 120 Nm). Przy okazji zmodyfikowano system chłodzenia – jako czynnik chłodzący wykorzystuje teraz wodę a nie olej. Po raz pierwszy w motocyklu BMW bezobsługowy wał Kardana przenoszący napęd umieszczono po lewej stronie.

Aby ułatwić jazdę w terenie zwiększono masę koła zamachowego do 950 g. Większy jest też aluminiowy zbiornik paliwa – można zatankować 30 litrów – o 10 litrów więcej. Skok przedniego i tylnego zawieszenia zwiększono o 20 mm.

BMW R 1200 GS wykorzystuje wsparcie elektroniki w postaci ABS, ASC (system kontroli stabilności) – ich parametry można ustawiać manualnie – oraz kilku trybów jazdy: „Rain” i „Road” oraz „Dynamic”, „Enduro” i „Enduro Pro”. Motocykl wyposażono w półaktywne zawieszenie z systemem Dynamic ESA.

BMW R 1200 GS Adventure został wyposażony w większą szybę z manualną regulacją, szerokie podnóżki, wzmocnione dźwignie zmiany biegów i tylnego hamulca z możliwością regulacji, osłony dłoni oraz chlapacze. Waga motocykla z płynami bez załadowanych kufrów to 260 kilogramów.

Trzeba zauważyć też zmienioną stylistykę nadwozia. Można więc powiedzieć, że to prawie zupełnie nowy model.

KOMENTARZE


REKLAMA