Nowe modele Sportster z wysoką kierownicą to połączenie buntowniczej stylistyki motocykli custom, z doskonałymi osiągami silnika Evolution 1200 V-Twin. Odkąd pierwsze motocykle Sportster pojawiły się w 1957 roku, były stale modyfikowane zarówno przez samą firmę, jak również przez ich właścicieli na wiele sposobów – Sportster jako bobber, chopper, scrambler czy café racer, możliwości są nieskończone. […]

Nowe modele Sportster z wysoką kierownicą to połączenie buntowniczej stylistyki motocykli custom, z doskonałymi osiągami silnika Evolution 1200 V-Twin.

1200

Odkąd pierwsze motocykle Sportster pojawiły się w 1957 roku, były stale modyfikowane zarówno przez samą firmę, jak również przez ich właścicieli na wiele sposobów – Sportster jako bobber, chopper, scrambler czy café racer, możliwości są nieskończone. Były też bohaterami wielu wyścigów organizowanych na torach i szosach. Jest to również przyjazna maszyna dla początkujących motocyklistów oraz klasyczny cruiser dla indywidualistów.

– powiedział Brad Richards, wicedyrektor Harley-Davidson ds. stylistyki i projektowania.

48

Oba modele, Iron 1200 oraz Forty-Eight Special, wyróżniają się nowymi grafikami na zbiorniku paliwa łączącymi odważne, kolorowe pasy z eleganckim krojem czcionki oraz popularne w latach 70. elementy graficzne.

– dodał Richards

Iron 1200™- Potężny piec

Jeżeli zastanawiacie się jaki jest największy atut motocykla Iron 1200 to zdecydowanie jest to piec, albo raczej jego moc. Silnik Evolution® 1200 V-Twin o pojemności 1202 cm3 zapewnia o 36% większy moment obrotowy (98,97 Nm vs 72,94 Nm) w porównaniu do silnika Evolution 883, który znajdziesz w Sportsterze Iron 883.

1200

Iron 1200 to oferuje niezwykłe przyśpieszenie i więcej mocy w średnim zakresie obrotów, pozwalając bez trudu pokonywać uliczne korki. A więcej mocy to po prostu lepsza zabawa.

Na klasyczny dla maszyn Sportster zbiornik paliwa o pojemności 12,5 l naniesiono grafiki w postaci wielokolorowych pasów dokładnie dopasowanych do profilu zbiornika. Są one dodatkowo uwydatnione przez ciemne elementy wykończenia silnika. Opcje lakieru na zbiorniku paliwa obejmują kolory czarny Vivid Black, wiśniowy Twisted Cherry oraz biały Billiard White i kontrastują z owiewką w błyszczącym kolorze czarnym.

Cały układ napędowy jest lakierowany w bardzo popularnym kolorze: górne i dolne pokrywy zaworowe w kolorze czarnym, czarne tłumiki i osłony wydechu oraz czarne pokrywy zapłonu, główna oraz przekładni. Chromowane tuleje oraz osłony popychaczy to jedyne jasne elementy, które dodatkowo podkreślają kształt silnika V-Twin. Model Iron 1200 jest wyposażony w całkowicie czarne, 9-ramienne koła (19-calowe przednie i 16-calowe tylne) oraz czarną osłonę pasa napędowego i tylne koło pasowe.

48

Motocykl Iron 1200 posiada w standardzie inteligentny system zabezpieczeń Harley-Davidson wraz z kluczykiem „hands free” oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS).

Forty-Eight® Special

Przysadzisty przód motocykla Forty-Eight Special – 130 mm przednia opona i 49 mm widelec z kutymi aluminiowymi półkami typu triple clamp – wygląda szczególnie złowieszczo w połączeniu z kierownicą Tallboy o wysokości 18,4 cm w kolorze błyszczącej czerni.

Na zbiorniku paliwa w kształcie kropli i o pojemności 7.9 l widoczne są rzędy odważnych, poziomych pasów otaczających proste logo tekstowe Harley-Davidson. W przypadku zbiornika paliwa dostępne są trzy opcje lakieru: czarny Vivid Black, czerwony Wicked Red oraz biały Billiard White.

Iron 1200

Górna część silnika Evolution 1200 ma kolor czarny, natomiast cała jego dolna część jest wykończona elementami chromowanymi, w tym chromowanymi pokrywami zapłonu, główną oraz przekładni, a także chromowanymi tłumikami i osłonami wydechu. Chromowane dolne pokrywy zaworowe, tuleje oraz pokrywy popychaczy kontrastują z czarnymi cylindrami, podkreślając kształt silnika V-Twin. Na czarnych, dzielonych, 9-ramiennych odlewanych kołach aluminiowych (średnica 16 cali przód i tył) zamontowano wysokiej klasy opony Michelin Scorcher 31.

Forty-Eight Special posiada ABS oraz inteligentny system rozpoznawania kluczyka – grzebanie w kieszeni w poszukiwaniu kluczyka odeszło już dawno w niepamięć!

1200

KOMENTARZE