fbpx
A password will be e-mailed to you.

BMW zaprezentowało właśnie nową odsłonę roadstera S 1000 R, który na 2021 rok otrzymał najlepsze podzespoły modelu S 1000 RR. Po premierze wiemy, że będzie jeszcze szybszy, bardziej nowoczesny i zapewni piekielnie drastyczne emocje za kierownicą. Jedno jest pewne – konkurencja ma się czego obawiać!


REKLAMA

Nowe BMW S 1000 R to połączenie osiągów motocykla sportowego, agresywnego wyglądu power nakeda oraz nowoczesnej technologii potęgującej wrażenia z jazdy i podnoszącej poziom bezpieczeństwa na drodze. Masa zredukowana do minimum, muskularna sylwetka i duża moc czyni z zaprezentowanego S 1000 R roadstera, który w przyszłym roku ma szansę namieszać w swoim segmencie.

Wystarczy jedno spojrzenie, by poczuć adrenalinę

Nowa, jeszcze bardziej dynamiczna stylistyka kolejnej generacji S 1000 R została podkreślona atrakcyjnymi wersjami kolorystycznymi. Wersja podstawowa otrzymała niemetalizowany kolor Racing Red, a wersje specjalne Style Sport i M Pakiet skąpane są w perłowej bieli. Wygląd odświeżonego roadstera nawiązuje do supersportowego S 1000 RR, choć sylwetka zgodna z zasadą “tył w górę – przód w dół” nadaje BMW niepowtarzalnego charakteru.

Narwane serce S 1000 R 2021

Nowe BMW S 1000 R garściami korzysta z podzespołów i rozwiązań zastosowanych w sportowym modelu S 1000 RR. To właśnie z niego pochodzi czterocylindrowy silnik o mocy 165 KM przy 11 000 obr./min i momencie obrotowy 114 Nm przy 9 250 obr./min, który po znaczącej redukcji masy (- 5 kg) i kilku modyfikacjach w skrzyni biegów zapewnia jeszcze bardziej dynamiczną jazdę. Aby obniżyć hałas i zużycie paliwa, a także dopasować skrzynię biegów do bardziej liniowego oddawania mocy, przełożenia od 4 do 6 zostały wydłużone. Na pokładzie nie zabrakło również antyhoppingowego sprzęgła, które za dodatkową opłatą będzie można doposażyć w kontrolę momentu hamującego silnika (MSR). Sterowany elektronicznie system MSR zapobiega blokowaniu tylnego koła podczas gwałtownych przyspieszeń i przy redukcji biegu.

Podwozie BMW S 1000 R 2021

Zaprezentowane BMW S 1000 R posiada zupełnie nową ramę Flex Frame bazującą na modelu S 1000 RR, kinematykę Full Floater Pro, kompleksowo zmodernizowany wahacz i zoptymalizowaną ergonomię. Co ważne, wraz z zastosowaniem nowych komponentów “R-ka” zanotowała niemały spadek masy, dzięki czemu stała się najlżejszym roadsterem w swojej klasie pojemnościowej. Lżejsze są zawieszenia, rama, wahacz i silnik, który w nowej wersji w większym stopniu spełnia rolę elementu nośnego. Kolejną ważną zmianą w stosunku do poprzednika jest zastosowanie dźwigienek Full Floater Pro, które odsuwają amortyzator od silnika, zapobiegając jego przegrzaniu i zapewniając stabilne tłumienie.


REKLAMA



REKLAMA


Elektronika w nowym BMW S 1000 R

Duże osiągi i fenomenalne podwozie dopełnia zaawansowany pakiet systemów elektronicznych, które nie tylko zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy, ale również potęgują wrażenia płynące z prowadzenia. Jakie nowinki technologiczne znajdziemy na pokładzie nowego modelu S 1000 R?

Wyposażenie podstawowe:

  • Trzy tryby jazdy (Road, Rain i Dynamic)
  • Układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC)
  • System ABS Pro zwiększający bezpieczeństwo hamowania na zakrętach
  • Wielofunkcyjny wyświetlacz TFT o przekątnej 6,5 cala, pochodzący z modelu S 1000 RR, o najlepszej czytelności i intuicyjnym interfejsie

Wyposażenie dodatkowe:

  • Dodatkowy tryb jazdy “Dynamic Pro” umożliwiający pełną konfigurację parametrów
  • Dynamiczna kontrola hamulców (DBC)
  • Funkcja “Engine Brake” z kontrolą momentu hamującego silnika (MSR)
  • Funkcja “Power Wheelie”
  • System adaptacyjnego doświetlania zakrętów Headlight Pro

Najważniejsze cechy nowego BMW S 1000 R

  • Zupełnie nowy silnik czterocylindrowy o mocy 165 KM i momencie obrotowym 114 Nm. Konstrukcyjnie oparty na sercu S 1000 RR i aż 5 kilogramów lżejszy. Oferuje lepsze właściwości jezdne, inne przełożenia skrzyni biegów (od 4 do 6) i zoptymalizowane oddawanie mocy w średnim zakresie obrotów
  • Najlżejszy roadster w swojej klasie pojemnościowej
  • Optymalnie dopasowane zawieszenie z ramą “Flex Frame” z większą rolą silnika jako elementu nośnego. W efekcie lepsza ergonomia i mniejsza szerokość motocykla w obszarze kolan
  • Wahacz z kinematyką Full Floater Pro i nową kolumną resorującą, optymalizujący prowadzenie tylnego koła
  • Nowy układ wydechowy spełniający wymagania normy Euro 5 o mniejszej wadze
  • System ABS Pro zwiększający bezpieczeństwo podczas hamowania w pochyleniu
  • Dynamiczna kontrola trakcji (DTC) przetestowana w World Superbike Championship Series, zapewniająca większą stabilność podczas dynamicznego przyspieszania
  • Trzy tryby jazdy (Rain, Road i Dynamic)
  • Funkcja DTC Wheelie w wyposażeniu podstawowym
  • Bogata oferta wyposażenia dodatkowego: asystent zmiany biegów Pro, tryb jazdy “Dynamic Pro” z regulowaną kontrolą Wheelie, Launch Control, Pitlane Limiter, światła do jazdy dziennej (DRL), doświetlanie zakrętów i kontrola ruszania pod górę Pro.
  • Czytelny wyświetlacz TFT o przekątnej 6,5 cala z intuicyjnym interfejsem
  • Pełne oświetlenie LED
  • Nowa, bardziej agresywna stylistyka
KOMENTARZE

REKLAMA