fbpx
A password will be e-mailed to you.

Sportowa linia Yamahy R powiększa się o zupełnie nowy motocykl, lekki YZF-R3, który spełnia wymagania kategorii prawa jazdy A2.

Yamaha YZF-R3 to maszyna dla tych motocyklistów, którzy już nabyli doświadczenia na „stodwudziestcepiątce”, np. YZF-R125, a jeszcze nie mogą dosiąść superbike’a, np. Yamahy YZF-R6, bo nie pozwalają im na to przepisy. Albo chcą zdobyć jeszcze więcej umiejętności, zanim zaczną jeździć mocniejszymi motocyklami.

Yamaha podkreśla, że YZF-R3 ma te same wyścigowe geny, co inne motocykle tej serii. Nie ukrywa też, że został zaprojektowany od nowa specjalnie dla posiadaczy stosunkowo świeżej kategorii prawa jazdy A2. Yamaha ma teraz w linii motocykli z literą R pełną gamę: YZF-R125 (kategoria A1 i w wielu krajach B), YZF-R6 (kategoria A), a pomiędzy nimi właśnie nowy model.

Yamaha YZF-R3 napędzana jest nowym, dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 321 ccm. Przy jego projektowaniu wykorzystano technologie stosowane w jednostkach napędowych sportowych motocykli Yamahy o większych pojemnościach, takich jak R1 i R6.

Silnik Yamahy YZF-R3 generuje moc 42 KM przy 10750 obr./min. i osiąga maksymalny moment obrotowy 29,6 Nm przy 9000 obr./min.


REKLAMA



REKLAMA


Duży nacisk przy projektowaniu Yamahy YZF-R3 położono na lekkość konstrukcji i łatwe, przewidywalne prowadzenie motocykla. Ma to zachęcić klientów, którzy zechcą przesiąść się z motocykla klasy 125 lub tych, którzy mają już prawo jazdy kategorii A2, lecz są debiutantami. ABS w standardzie oraz niskie siedzenie kierowcy (780 mm) to również ukłon w stronę mniej doświadczonych riderów.

Yamaha YZF-R3 będzie dostępna w salonach od kwietnia 2015 r.

KOMENTARZE


REKLAMA