Yamaha przedstawiła nowy skuter D’elight, kompaktowy jednoślad w stylu retro, który łączy bardzo modny obecnie wygląd z ekonomicznym spalaniem i bardzo przystępną ceną.

Ten skuter jest jednym z najlżejszych i najbardziej kompaktowych modeli w swojej kategorii, a jego nieduża masa i zwinność mają sprawić, że D’elight idealnie sprawdzi się w codziennej komunikacji.


REKLAMA

Specjalnie zaprojektowane rurowe podwozie sprawia, że D’elight rozmiarami i masą przypomina skuter klasy 50 ccm. Napędza go jednak kompaktowy, 1-cylindrowy, 4-suwowy silnik chłodzony powietrzem, o pojemności 114 ccm. Przy stosunku średnicy cylindra do skoku tłoka 50,0 x 57,9 mm, silnik o pojemności 114 cm3 posiada ”nadkwadratowy cylinder„, dzięki temu oferuje stosunkowo duży moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy 7,7 Nm jest osiągany przy 5500 obr/min, co nadaje modelowi D’elight dynamiczne przyspieszenie.

Silnik jest chłodzony powietrzem pod ciśnieniem przez cały czas pracy, niezależnie od tego, czy D’elight się porusza, czy też stoi w korku ulicznym. Drugą ważną zaletą tej prostej konstrukcji silnika z wymuszonym chłodzeniem powietrznym jest to, że jest on lżejszy i bardziej kompaktowy od swojego odpowiednika chłodzonego cieczą.

Yamaha D’elight waży 98 kg, a jego promień skrętu wynosi tylko 1,8 metra, a więc o 0,2 m mniej niż modelu Neo’s o pojemności 50 ccm, co niewątpliwie ułatwi codzienną jazdę po mieście, pokonywanie zakrętów i parkowanie. D’elight został wyposażony w siedzisko na wysokości 755 mm, które jest najniższe w tej kategorii.

Eleganckie nadwozie – pojedynczy reflektor zamontowany na kierownicy, wysoki przedni błotnik oraz analogowe wskaźniki – nawiązuje do stylu lat 60.

D’elight został wyposażony w mały, otwierany schowek podręczny w okolicy kolan oraz haczyk do mocowania kasku i wysuwane podnóżki dla pasażera. W schowku pod kanapą mieści się otwarty kask.

Yamaha D’elight porusza się na 3-ramiennych kołach odlewanych z lekkich stopów, z oponami w rozmiarze 90/90-12. Hamowanie zapewnia przedni hamulec tarczowy o średnicy 180 mm z jednocylindrowym zaciskiem oraz hamulec bębnowy z tyłu.

Nowy D’elight będzie dostępny w salonach dealerskich Yamahy w drugiej połowie sierpnia 2013 r. za 8 800 zł.

KOMENTARZE

REKLAMA

Polecane artykuły
Czwarta eliminacja Mistrzostw Świata Cross-Country FIM rozpoczyna się w Brazylii…
BMW Motorrad i Dainese poinformowały o współpracy przy tworzeniu ubrań…