fbpx

Przygotowując nową oponę, europejski zespół rozwojowy Dunlop postawił sobie ambitne cele. Poprzednia generacja SportSmart2 zyskała dobrą reputację jako ogumienie wyróżniające się znakomitą przyczepnością, dlatego następczyni musiała utrzymać tę przewagę, osiągając jednocześnie nowe wyżyny w dziedzinie prowadzenia, reaktywności i trwałości.Aby osiągnąć wyznaczone cele, Dunlop skupił się na czterech aspektach :

Przygotowując nową oponę, europejski zespół rozwojowy Dunlop postawił sobie ambitne cele. Poprzednia generacja SportSmart2 zyskała dobrą reputację jako ogumienie wyróżniające się znakomitą przyczepnością, dlatego następczyni musiała utrzymać tę przewagę, osiągając jednocześnie nowe wyżyny w dziedzinie prowadzenia, reaktywności i trwałości.
Aby osiągnąć wyznaczone cele, Dunlop skupił się na czterech aspektach :

Rayon i Aramid JLB w konstrukcji opony przedniej
Wykorzystując wiedzę pozyskaną w procesie rozwoju opony RoadSmart III Sport Touring, która zwyciężyła w wielu testach, Dunlop opracował zaawansowaną konstrukcję opony przedniej, aby uzyskać trwałe osiągi przy jednoczesnym skróceniu czasu nagrzewania.

Nowa konstrukcja zmniejsza odkształcenia opony powstające wskutek oddziaływania siły odśrodkowej przy dużych prędkościach, szczególnie przy znacznym kącie nachylenia, dzięki czemu trwałość opony wzrosła aż o 25%.
Innym ważnym celem inżynierów Dunlop było zapewnienie optymalnych właściwości
prowadzenia przy niższej temperaturze roboczej. Nowa konstrukcja daje motocyklistom
poczucie pewności zarówno podczas podróży jak i jazdy na torze.

Zoptymalizowany profil przedni i zmieniona konstrukcja ściany bocznej

Poprzednia opona SportSmart2 zyskała uznanie za doskonałą przyczepność, dlatego Dunlop postawił na poprawę właściwości prowadzenia, tak by nowa wersja opony zasługiwała na miano ‘Max’. Nowy profil oznacza większą lekkość prowadzenia, poprawioną reaktywność podczas wchodzenia w zakręty oraz mniejszą skłonność do ‘wstawania’ podczas hamowania w zakręcie.
Przy pokonywaniu zakrętów z bardzo wysoką prędkością, nowa, stopniowana ściana boczna daje większe poczucie pewności przy dużych kątach nachylenia.

Mieszanka trzech polimerów i krzemionka o dużej dyspersyjności

Aby poprawić zachowanie na mokrej nawierzchni bez utraty przyczepności na suchej
nawierzchni, Dunlop opracował zaawansowaną mieszankę, która powiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, zapewniając maksymalną przyczepność w mokrych i zimnych warunkach. W porównaniu z poprzednim modelem, nowa opona ma o 4% większą przyczepność na mokrej drodze.

Konstrukcja Multi-Tread z tyłu

Filozofia Dunlop ujęta w haśle ‘Stronger for Longer’ przyniosła niekwestionowane sukcesy w długodystansowych mistrzostwach świata (EWC) FIM. Motocykle wyposażone w opony marki zdobyły od 1994 roku 16 mistrzostw świat, a opatentowana opona tylna Multi-Tread stała się kluczowym czynnikiem tych sukcesów. Opona SportSmart2 Max zawiera mieszankę centralną o wysokiej trwałości oraz mieszankę obszaru barkowego zapewniającą wysoką przyczepność. Takie rozwiązania gwarantuje równomierne zużycie i niezmienne osiągi na drodze.

 

 

KOMENTARZE