Pierwsza Honda, model 2013, pojawiła się dziś w autoryzowanych salonach. To motocykl dual-purpose CRF250L.

Silnik zastosowany w tym modelu to lekka, kompaktowa, chłodzona cieczą, jednocylindrowa jednostka o pojemności 249 cm3. Przy 8500 obrotów dostarcza 23,1 KM mocy.

By zredukować straty mocy będące wynikiem tarcia, w silniku CRF250L przesunięto cylinder niesymetrycznie względem osi wału korbowego, zaś do produkcji tłoka zastosowano odporny na ścieranie materiał dodatkowo pokryty warstwą molibdenu. Nowa sześciobiegowa skrzynia biegów wraz ze sprzęgłem zostały wzmocnione i zaprojektowane tak, by poradzić sobie z dodatkowymi obciążeniami podczas jazdy w terenie.

W motocyklu zastosowano nową ramę. Wykonana ze stali kołyskowa konstrukcja bez problemu uniesie ciężar dwóch osób wraz z bagażem. Rozstaw osi 1445 mm zapewnia stabilność i zwrotność. Masa własna motocykla to zaledwie 144 kg. Efektywny, odwrócony 43 mm widelec Showa nawiązuje konstrukcyjnie do sportowej serii CRF. Tylne zawieszenie zostało wyposażone w system Pro-Link o skoku osi 240 mm. Całość zapewnia należytą sztywność i dzięki zmniejszonej masie nieresorowanej poprawia wyczucie podczas jazdy.

Lekkie aluminiowe felgi wpływają na redukcję nieresorowanej masy, a ich wzór został bezpośrednio zaczerpnięty z wytrzymałych kół sportowych CRF250/450R. 21 calowe koło z przodu i 18 calowe tylne poprawia stabilność w trudnym terenie i upodobnia CRF250L do wyczynowych motocykli off-roadowych.

Wąski zbiornik mieści 7,7 l paliwa. Siedzenie na wysokości 875 mm, dzięki szczupłej i zgrabnej sylwetce motocykla, nie powinno odstraszać niższych kierowców. Kompaktowa, zamykana skrzynka narzędziowa umieszczona jest przy mocowaniu tylnego błotnika.

KOMENTARZE