Francuski producent motocykli małolitrażowych, firma MBK postanowiła wycofać się z produkcji motocykli. Spełnienie restrykcyjnych przepisów, a zatem dostosowanie silników do obowiązującej normy Euro 4 okazało się nieopłacalne.

Vincent Thommeret, prezes firmy nie daje złudzeń. Firma nie przetrwa przy obecnych przepisach obowiązujących na rynku. Na zmiany i dostosowanie pojazdów do wymaganych norm nie pozwalają finanse firmy. Produkcja skuterów na poziomie dziesięciu tysięcy sztuk to za mało aby zmodernizować pojazdy. 

Motobacane 500

Części zamienne będą produkowane jeszcze przez dziesięć lat!

Założona w 1923 roku firma Motobecane przez wiele lat produkowała motocykle i skutery. W roku 1984  Motobecane po nawiązaniu współpracy z Yamahą zmieniła nazwę na MBK. Obecnie japoński koncern posiada 99% udziałów w MBK.

Wtrysk paliwa, elektroniczny zapłon – MBK był potężnym graczem swoich czasów

Jednym z najciekawszych tworów producenta był wyprodukowany w 1974 roku Motobecane 500 EFI. Był to trzycylindrowy motocykl z zapłonem elektronicznym, a dodatkowo zasilany wtryskiem paliwa. Zaskakująco ciekawie historia zatacza koło w negatywie. W czasach, gdy prawie nikt nie myślał o wtrysku paliwa w motocyklach, Francuzi w trosce o ekologie i najlepsze osiągi już go wprowadzili. Dzisiaj z powodów braku możliwości rozwoju, zmuszeni są zamknąć produkcję.

MBK

MBK jest obecnie firmą, w której powstają również motocykle Yamahy. Na liniach montażowych znajdziemy sprzęty takie jak: YZF 125, MT-125, X-MAX 125, Tracer 700 oraz XSR700.

KOMENTARZE