„Jaki będzie ten nowy rok?” – to pytanie na początku stycznia rozbrzmiewa często i mocno. Odpowiedzi oczywiście nie znamy, natomiast mamy silne postanowienie, by 2022 był rokiem bardzo motocyklowym. Chcemy dużo jeździć, dużo testować, dużo zobaczyć i dużo pisać i nagrywać. Na to akurat mamy wpływ i z tego skorzystamy. A tymczasem w numerze styczniowym…

Premiery 2022

Nie ma ich w tym roku zbyt wielu, a przynajmniej nie skumulowały się na jesieni. To chyba objaw pandemicznej „deEICMizacji” rynku motocyklowego. Premiery ogłaszane są równomiernie przez cały sezon, często tylko w sieci. Tym niemniej Andrzej zebrał i zaopiniował dla was kilkanaście mocnych strzałów, które już za chwilę zobaczycie w salonach. 

Premiera: Ducati Streetfighter V2

Budżetowa alternatywa dla Streetfightera V4 czy całkiem samodzielny motocykl z osobym pakietem zalet, których nie ma starszy brat? Odpowiedź wcale nie jest oczywista, a mimo mniejszego zapasu mocy pod manetką, to właśnie nowy V2 może okazać się większym dzikusem. Andrzej rzetelnie przetestował tę maszynę na torze i hiszpańskich drogach. 

Sprawdzian: Hondy CRF300L i CRF300 Rally


Japońskie trzysetki o lekkim zabarwieniu offroadowym sprzedają się u nas na tyle dobrze, że w zasadzie nie wymagają reklamy. My wcale nie zamierzamy ich reklamować, po prostu zabraliśmy obie wersje na wycieczkę. I jako sprzęt wycieczkowy jest to sprzęt znakomity. A co z ambicjami w kierunku poważnego enduro? Tutaj większym szaleństwem musi wykazać się sam motocyklista.

Strefa bez prawka: Junak SC 125


Oto prawdopodobnie najbardziej zaawansowany technicznie i najlepiej wyposażony Junak w historii, a przynajmniej w obecnej erze rozwoju marki. Konstrukcja wciąż rodem z Chin, ale już mocno goniąca Japonię. Wyraźnie do niej tańsza, ale już nietania. Czy polski rynek ją przyjmie i pokocha? Sami jesteśmy ciekawi!

Oldtimer: NSU 351 OSL


Niemiecki motocykl, do którego narodzin przyłożył rękę i talent jeden z najlepszych brytyjskich konstruktorów. Obecnie jeden z najbardziej lubianych niemieckich oldtimerów. Przedstawiany egzemplarz miał bardzo burzliwą i przede wszystkim kosmicznie długą historię renowacji. Dziś wygląda wspaniale!

A to historia: Ryszard Urbański

Kolejny z polskich czempionów motocyklowych epoki PRL. Wychowanek słynnego Bogdana Kantego, który nauczył go nie tylko dogłębnej anatomii motocykla, ale też konsekwencji i przywiązania do szczegółu, które pozwoliły mu na długie serie zwycięstw. Ryszard Urbański zakończył karierę na własnych warunkach, kiedy był na szczycie, i dziś nie żałuje tej decyzji.

Osobowość: Anthony West


Niepokorny Australijczyk, który swego czasu samodzielnie starł się z walcem FIM-u, przez co na kilka lat wyleciał z najważniejszych serii wyścigowych. Dziś nie chce do tego wracać i na ile może, na tyle odbudowuje swoją karierę. Anthony opowiedział nam o pasji i totalnym poświęceniu wyścigom. Dzisiaj możliwość rywalizacji to jedyne, co w życiu posiada.

Świat Motocyklistów: Piotr Szkut – motogymkhana


Kilka pachołków rozstawionych na najbliższym parkingu to wstęp nie tylko do świetnej zabawy, ale też do poznania możliwości swoich i motocykla, a tym samym dużo bardziej świadomej i bezpiecznej jazdy. Piotr Szkut to jeden z najlepszych w Polsce zawodników gymkhany, który opowiedział nam o swoich początkach i o tym, jak każdy z was może pójść w jego ślady. Motogymhana, nawet najbardziej amatorska, to cały worek korzyści!

Custom: Ducati Pantah 600 „La Guapísima” – XTR Pepo


W ostatniego sylwestra, w stanie zaawansowanej impregnacji, próbowaliśmy wymówić szybko i poprawnie nazwę tego motocykla oraz nazwisko jego twórcy. Nie wyszło najlepiej, ale na szczęcie to Ducati mówi samo za siebie. Piękna customowa wyścigówka!

Używki: Kawasaki ER-5


Wielkie i potwornie mocne motocykle napędzają marzenia, a te niepozorne napędzają wyniki sprzedaży i umiejętności szerokiego grona motocyklistów. Sympatyczny naked ER-5 to jeden z bohaterów marki Kawasaki, który na stałe wpisał się do historii motoryzacji jako „idealny motocykl na pierwszy motocykl”. Jest w tej roli bardzo popularny do dzisiaj, dlatego przyjrzeliśmy się tej maszynie pod kątem wad i zalet egzemplarzy używanych. 

Jak to działa: Tłoki odlewane i kute


Obróbka metali to sztuka, którą ludzkość rozwija i udoskonala od tysiącleci. W branży motocyklowej korzystamy z jej szczytowych osiągnięć. Tym razem przyjrzeliśmy się wadom i zaletom tłoków kutych i odlewanych. Przewaga tych pierwszych wcale nie jest oczywista i mocno zależy od przeznaczenia i warunków użytkowania motocykla. 

Sport: Sezon 2021 w World Superbike


Świetnie się bawiliśmy obserwując sezon zmagań MotoGP, ale i WSBK w zeszłym roku nie zawiodło. Turecka rewelacja w końcu pokonała brytyjskiego króla, choć nie z łatwością. To znakomity prognostyk na kolejny sezon!

Sport: Fabio Quartararo


Wielokrotnie był rewelacją i nadzieją sezonu, wiele razy zawodził oczekiwania szefów ekip, sponsorów i kibiców. W sezonie 2021 w końcu zebrał i wykorzystał cały swój potencjał, nie dając szans przeciwnikom w mistrzostwach świata. Prześledziliśmy trudną i nieoczywistą karierę Fabio Quartararo.

Dookoła komina: Kielecczyzna


Dziesięć stopni powyżej zera w styczniu to warunki, w których coraz mocniej zaczynamy myśleć o pierwszych wypadach turystycznych. Na początek niedaleko, w Polskę. Okolice Kielc to zawsze trafiony kierunek rekreacyjnego wyjazdu. Niech no tylko jeszcze trochę się ociepli…

Za horyzont: Dookoła świata


Aaron Steinmann zrobił coś, o czym wielu z nas marzy, ale uznaje za nierealne. W trzy lata przejechał 140 000 km przez 51 krajów i 6 kontynentów. Od Nowej Zelandii po Alaskę, od Irlandii po Kamczatkę i Australię. Finansowo stracił. Życiowo jest miliarderem. Może to właśnie ty pójdziesz w jego ślady?

Po więcej zapraszamy do najnowszego, styczniowego wydania naszego magazynu, który kupicie m.in. w:

Zamówienie prenumeraty: sklep.swiatmotocykli.pl

KOMENTARZE