fbpx

Trzy miesiące temu informowaliśmy, że Indian opracował nowy silnik o mocy 122 KM w układzie typu V, który jest teraz wykorzystywany w nowym motocyklu marki Indian, modelu Challenger. Harley-Davidson nie został w tyle i dosłownie przed chwilą zaprezentował silnik, który w zestawieniu z wydechami Screamin Eagle Eagle Cannon, będzie generować 121 KM!

Nowa jednostka napędowa HD dysponować będzie pojemnością 131 cali, czyli 2147 cm3 i będzie największym i najmocniejszym (jak dotąd) silnikiem jaki montowany był w motocyklach z Milwaukee. Silnik został zaprojektowany tak, aby dostarczał więcej przyjemności z jazdy w średnim i wysokim zakresie obrotów silnika. Poza mocą maksymalną jednostki napędową, kierowca otrzyma znaczny wzrost momentu obrotowego, co przełoży się na komfort jazdy, szczególnie w mieście i w trakcie turystycznych wycieczek.


REKLAMA

Silnik Screamin’ Eagle. Stage IV

Silnik Screamin’ Eagle to jednostka napędowa wyposażona w najlepsze komponenty. Skok tłoka w tym silniku wynosi 4.5 cala. Cylindry silnika zostały zaprojektowane na nowo i są konstrukcją opatentowaną przez markę Harley-Davidson.

W głowicy znajdziemy cztery zawory o większej (o 1 mm) średnicy niż w poprzednim silniku tej klasy. Dzięki zwiększeniu średnicy zaworów, producent zoptymalizował przepływ mieszanki paliwo/powietrze. Zmianom uległy również komory spalania, które teraz posiadają zupełnie nowy kształt. Silnik jest wyposażony w wałek rozrządu SE8-517 oraz łożysko krzywkowe o wysokiej wydajności. Poza tym kute tłoki, które będą musiały znieść podwyższony stopień sprężania (10,7: 1). Zmodyfikowano również korpus przepustnicy i kolektor dolotowy który teraz będzie mieć 64 mm średnicy oraz duży przepływ wtryskiwaczy paliwa – 5,5 g na sekundę.

Całość pozwoli na osiągnięcie jeszcze większej mocy i pozwoli dogonić konkurencje, która prężnie rozwija swoje jednostki napędowe. Szczególnie cieszy fakt, że już teraz Harley pomyślał o swoich klientach, którzy zaraz po zakupie motocykla aktualizowali jego moc (za pomocą dostępnych części tuningowych) do poziomu STAGE IV. Teraz ta część klienteli nie będzie musiała tego robić, otrzymując fabrycznie stuningowany silnik bez potrzeby przeróbek!

 

KOMENTARZE


REKLAMA